Strona 1 z 2

różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM

: czw gru 09, 2004 7:44 pm
autor: KYS
Czy wiecie jakie są konkretnie różnice (chodzi mi o części, nie parametry) między silnikami 1.3 T (uno), 1.4 T (też uno) i 1.4 T (punto)? W końcu 30 kucy piechotą nie chodzi...

---
mi

: czw gru 09, 2004 7:45 pm
autor: KYS
1.3 - starsza konstrukcja wywodzaca sie jeszcze z ritmo
1,4 - nowsza konstrukcja (zmodyfikowana)
1,4 - (punto gt) piec ten sam co w uno 1,4T moc wynika chyba z wiekszego cisnienia doladowania, elektroniki.....

---
mops

: czw gru 09, 2004 7:46 pm
autor: KYS
Trudne pytanie, ale moze chociaz troche rozwine ten temat. Silnik 1.4 ma wieksza moc od 1.3, bo ma wieksza pojemnosc Ale glowna przyczyna wiekszej mocy sa roznice w cisnieniach doladowania. 1.3 ma 0.55 bara, a 1.4 ma chyba 0.75-0.8

Co do silnika od punto to nie wiem jakie sa tam glowne roznice. Porownaj srednice zaworow i parametry walkow, tam moga kryc sie dodatkowe konie. Napewno w punto jest inna elektronika i moze jesze troche bardziej podkrecona turbina, niz w uno 1.4T

---
MadMar

: czw gru 09, 2004 7:47 pm
autor: KYS
Właśnie o to chodzi, że punto gt ma turbinkę garrett t2, czyli taką samą jak u mnie...

---
murcki

: ndz lut 27, 2005 9:55 am
autor: spavatch
KYS pisze:Właśnie o to chodzi, że punto gt ma turbinkę garrett t2, czyli taką samą jak u mnie...murcki
Wlasnie o to chodzi ze nie ma ;). T2 zostala uznana za "not enough reliable and efficient" i zotala zastapiona IHI VL7. Koszt w ASO to "zaledwie" ~5800 PLN wg ePER (moje siwe wlosy... :?).

A co do poprzednich postow - 1.4T w Punto mial poczatkowo 136 KM i 208 Nm (silnik 176A4.000) jednakze cholerni zieloni i te sprawy (niech ich pieklo pochlonie! :x) zredukowali moc do "zaledwie" 133 KM i 204 Nm (176B6.000).

Jesli chodzi o roznice miedzy silnikami w Uno i w Punto - najlatwiej przesledzic to w ePER-rze porownujac ktore elementy sa ze soba zamienne ;). Generalnie koncepcja jest taka sama - mocno wysilony maly silniczek, chlodzony w kazdym mozliwym punkcie (ciecz, olej, powietrze doladowujace, wtryskiwacze). Okazuje sie ze wiele jest wspolnych. Napewno uklad tlokowo-korbowy w Punto jest nieco wzmocniony bo i cisnienie doladowania jest wieksze, chwilami dochodzi do 1.5 bara :twisted:. Inna jest takze glowica oraz kolektor ssacy i wydechowy. Elektronika takze bardzo sie rozni, jest to w pelni sekwencyjny wielopunktowy wtrysk Motronic 2.7, nota bene identyczny z tym stosowanym w Ferrari F50 (tylko jakby garkow mniej ;)).

A mozliwosci przerobek sa ogromne, tylko przez wgranie nowej mapy do komputera wiekszosc egzemplarzy uzyskuje moc ~160 koni bez zadnych innych przerobek - nic tylko zbierac pieniazki... ;) Z reszta wystarczy rzucic okiem np na stronke Noviteca, to tylko kwestia pieniedzy, 200-230 koni to realne wartosci :twisted:.

: ndz lut 27, 2005 11:20 am
autor: colin
spavatch pisze:
KYS pisze:Właśnie o to chodzi, że punto gt ma turbinkę garrett t2, czyli taką samą jak u mnie...murcki
Wlasnie o to chodzi ze nie ma ;). T2 zostala uznana za "not enough reliable and efficient" i zotala zastapiona IHI VL7. Koszt w ASO to "zaledwie" ~5800 PLN wg ePER (moje siwe wlosy... :?).

A co do poprzednich postow - 1.4T w Punto mial poczatkowo 136 KM i 208 Nm (silnik 176A4.000) jednakze cholerni zieloni i te sprawy (niech ich pieklo pochlonie! :x) zredukowali moc do "zaledwie" 133 KM i 204 Nm (176B6.000).

Jesli chodzi o roznice miedzy silnikami w Uno i w Punto - najlatwiej przesledzic to w ePER-rze porownujac ktore elementy sa ze soba zamienne ;). Generalnie koncepcja jest taka sama - mocno wysilony maly silniczek, chlodzony w kazdym mozliwym punkcie (ciecz, olej, powietrze doladowujace, wtryskiwacze). Okazuje sie ze wiele jest wspolnych. Napewno uklad tlokowo-korbowy w Punto jest nieco wzmocniony bo i cisnienie doladowania jest wieksze, chwilami dochodzi do 1.5 bara :twisted:. Inna jest takze glowica oraz kolektor ssacy i wydechowy. Elektronika takze bardzo sie rozni, jest to w pelni sekwencyjny wielopunktowy wtrysk Motronic 2.7, nota bene identyczny z tym stosowanym w Ferrari F50 (tylko jakby garkow mniej ;)).

A mozliwosci przerobek sa ogromne, tylko przez wgranie nowej mapy do komputera wiekszosc egzemplarzy uzyskuje moc ~160 koni bez zadnych innych przerobek - nic tylko zbierac pieniazki... ;) Z reszta wystarczy rzucic okiem np na stronke Noviteca, to tylko kwestia pieniedzy, 200-230 koni to realne wartosci :twisted:.
To 160KM to troche naciagane...
Turno prawie nie rozni sie od tego IHI z uno (tylko muszla kompresora inna) i chyba calkowite max to wlasnie okolice 160KM.

: ndz lut 27, 2005 6:04 pm
autor: spavatch
Oto wlasnie chodzi ze tu nie ma ani troche naciagactwa, 160-165 KM na seryjnej turbinie to calkiem realna wartosc :cool:. No, moze i racja ;), to mapowanie chipa musi zostac poprzedzone jakimis innymi zmianami (kosmetyka dolotu - wiekszy intercooler, uwolnienie wydechu, minimalnie wiekszy boost), jednak napewno nie sa to wartosci z palca wyssane :).

: ndz lut 27, 2005 8:32 pm
autor: ziuzio
spavatch pisze:...Napewno uklad tlokowo-korbowy w Punto jest nieco wzmocniony bo i cisnienie doladowania jest wieksze, chwilami dochodzi do 1.5 bara :twisted:...
No ale to chyba kolega ma wmontowany jakiś MBC luc zacięty W-G, bo seryjne GT też dmucha w okolicach 0.7 bara.

: ndz lut 27, 2005 11:28 pm
autor: colin
spavatch pisze:Oto wlasnie chodzi ze tu nie ma ani troche naciagactwa, 160-165 KM na seryjnej turbinie to calkiem realna wartosc :cool:. No, moze i racja ;), to mapowanie chipa musi zostac poprzedzone jakimis innymi zmianami (kosmetyka dolotu - wiekszy intercooler, uwolnienie wydechu, minimalnie wiekszy boost), jednak napewno nie sa to wartosci z palca wyssane :).
WIesz czarowalismy strasznie - glowica, wydech, intercooler i doladowanie 1.6 bara max spadajace do 1.1 na koncu i nie przekroczylo nigdy 160KM (chyba tak). blad hamowni to powiedzmy 5KM. Turbo to vl7. Zaplon nic nie dawal, afr nie wiadomo jaki byl, ale na oko sie ustawilo najwieksza moc.
Z drugiej strony popatrz na firmy robiace chipa... Chwala sie ze daja 30% przyrostu programem itp itd... No w wiekszosci aut tak. A w takim punto gdzie bezpieczne jest max 150KM na dluzszy dystans to skasuja Cie tylko za 15KM? eeee to lepiej powiedziec ze ma 165KM bo przyrost lepszy i jest za co kasiore brac...

: ndz lut 27, 2005 11:33 pm
autor: spavatch
ziuzio pisze:No ale to chyba kolega ma wmontowany jakiś MBC luc zacięty W-G, bo seryjne GT też dmucha w okolicach 0.7 bara.
Kurde, moze jednak nie powinienem sie tu wypowiadac? Nie chce wyjsc na madrale nieliczacego sie z niczyim zdaniem ;). Prawda jak zwykle lezy gdzies posrodku :). Jesli Kolega sie dobrze wczyta w moj pierwszy tekst to zauwazy, ze to 1.5-1.6 bara o ktorym wspominalem to peak boost, a nie wartosc ciagla. Istotnie, wartosc cisnienie podczas ciaglej pracy wynosi miedzy 0.8 a 0.9 bara, jednak przy gwaltownym :twisted: przyspieszaniu osiaga chwilowo wspomniane wczesniej wartosci i utrzymuje sie ok 1-1.5 sekundy, po czym opada do ok. 0.9 - ksiazkowy przypadek, nawet manual wspomina ze cisnienie 1.6 bara nie powinno sie utrzymywac dluzej niz kilka sekund ;).

: pn lut 28, 2005 6:53 am
autor: ziuzio
Jak w UTcie zamkniesz sterowanie W-G będzie identycznie :) . A powiedz jakie jest sterowanie W-G w Punciaku?? Z tego co widziałem to mechaniczne(czyli taki "bączek")- Punto było to pierwsze, z mocą 136km. Jeżeli jest takie sterowanie to niemożliwe żeby peak boost zmierzony w kolektorze ssącym był większy od podanego ~0.8bara(oprocz przypadkow wymienionych wcześniej). Chyba że w pozniejszej wersji W-G było już sterowane elektronicznie,to wtedy możnaby tak ustawić.

: pn lip 17, 2006 11:55 am
autor: Eagle
ziuzio pisze:Jak w UTcie zamkniesz sterowanie W-G będzie identycznie :) . A powiedz jakie jest sterowanie W-G w Punciaku?? Z tego co widziałem to mechaniczne(czyli taki "bączek")- Punto było to pierwsze, z mocą 136km. Jeżeli jest takie sterowanie to niemożliwe żeby peak boost zmierzony w kolektorze ssącym był większy od podanego ~0.8bara(oprocz przypadkow wymienionych wcześniej). Chyba że w pozniejszej wersji W-G było już sterowane elektronicznie,to wtedy możnaby tak ustawić.
no niby WG jest mechaniczny ale skubane Japonce dolozyly takie male gowno ja to zwie elektronicMBC heheh i to komp steruje cisnionkiem oszukuje se odpowiednio WG aby sobie dodmuchac

z tego co wiem seria pompuje 1.3 w piku i trzyma kolo 1bara

moj laduje 1.6-1.5 pik i utrzymuje 1.2, sprawdzane 2 wskaznikami

Re: różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM

: pn cze 01, 2009 10:17 am
autor: dzikidaniel
A jak wygląda sprawa kolektorów? Czy w 1.4T w UT i PGT są identyczne?

Re: różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM

: pn cze 01, 2009 11:11 am
autor: Abarth
Kolego silniki są praktycznie te same różnią się wałkiem rozrządu, elektoroniką, tłoki i korby...

Re: różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM

: pn cze 01, 2009 11:59 am
autor: ZibiUT
Kolektory troszke się różnią. Z tego co pamietam:
1. dzwignia przepustnicy z innej strony
2. czujnik temperatury powiwtrza zasysanego ma PuntoGT
3. na kolektorze w Uno jest regulacja wolnych obrotów w Punto nie ma
4. inaczej wychodza krudzce na podciśnienia