różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM
Czy wiecie jakie są konkretnie różnice (chodzi mi o części, nie parametry) między silnikami 1.3 T (uno), 1.4 T (też uno) i 1.4 T (punto)? W końcu 30 kucy piechotą nie chodzi...
---
mi
---
mi
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Trudne pytanie, ale moze chociaz troche rozwine ten temat. Silnik 1.4 ma wieksza moc od 1.3, bo ma wieksza pojemnosc Ale glowna przyczyna wiekszej mocy sa roznice w cisnieniach doladowania. 1.3 ma 0.55 bara, a 1.4 ma chyba 0.75-0.8
Co do silnika od punto to nie wiem jakie sa tam glowne roznice. Porownaj srednice zaworow i parametry walkow, tam moga kryc sie dodatkowe konie. Napewno w punto jest inna elektronika i moze jesze troche bardziej podkrecona turbina, niz w uno 1.4T
---
MadMar
Co do silnika od punto to nie wiem jakie sa tam glowne roznice. Porownaj srednice zaworow i parametry walkow, tam moga kryc sie dodatkowe konie. Napewno w punto jest inna elektronika i moze jesze troche bardziej podkrecona turbina, niz w uno 1.4T
---
MadMar
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Wlasnie o to chodzi ze nie maKYS pisze:Właśnie o to chodzi, że punto gt ma turbinkę garrett t2, czyli taką samą jak u mnie...murcki


A co do poprzednich postow - 1.4T w Punto mial poczatkowo 136 KM i 208 Nm (silnik 176A4.000) jednakze cholerni zieloni i te sprawy (niech ich pieklo pochlonie!

Jesli chodzi o roznice miedzy silnikami w Uno i w Punto - najlatwiej przesledzic to w ePER-rze porownujac ktore elementy sa ze soba zamienne



A mozliwosci przerobek sa ogromne, tylko przez wgranie nowej mapy do komputera wiekszosc egzemplarzy uzyskuje moc ~160 koni bez zadnych innych przerobek - nic tylko zbierac pieniazki...


Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB
Vanishing Point GT ;]
Wrum-Psss-Zium CLUB
Vanishing Point GT ;]
To 160KM to troche naciagane...spavatch pisze:Wlasnie o to chodzi ze nie maKYS pisze:Właśnie o to chodzi, że punto gt ma turbinkę garrett t2, czyli taką samą jak u mnie...murcki. T2 zostala uznana za "not enough reliable and efficient" i zotala zastapiona IHI VL7. Koszt w ASO to "zaledwie" ~5800 PLN wg ePER (moje siwe wlosy...
).
A co do poprzednich postow - 1.4T w Punto mial poczatkowo 136 KM i 208 Nm (silnik 176A4.000) jednakze cholerni zieloni i te sprawy (niech ich pieklo pochlonie!) zredukowali moc do "zaledwie" 133 KM i 204 Nm (176B6.000).
Jesli chodzi o roznice miedzy silnikami w Uno i w Punto - najlatwiej przesledzic to w ePER-rze porownujac ktore elementy sa ze soba zamienne. Generalnie koncepcja jest taka sama - mocno wysilony maly silniczek, chlodzony w kazdym mozliwym punkcie (ciecz, olej, powietrze doladowujace, wtryskiwacze). Okazuje sie ze wiele jest wspolnych. Napewno uklad tlokowo-korbowy w Punto jest nieco wzmocniony bo i cisnienie doladowania jest wieksze, chwilami dochodzi do 1.5 bara
. Inna jest takze glowica oraz kolektor ssacy i wydechowy. Elektronika takze bardzo sie rozni, jest to w pelni sekwencyjny wielopunktowy wtrysk Motronic 2.7, nota bene identyczny z tym stosowanym w Ferrari F50 (tylko jakby garkow mniej
).
A mozliwosci przerobek sa ogromne, tylko przez wgranie nowej mapy do komputera wiekszosc egzemplarzy uzyskuje moc ~160 koni bez zadnych innych przerobek - nic tylko zbierac pieniazki...Z reszta wystarczy rzucic okiem np na stronke Noviteca, to tylko kwestia pieniedzy, 200-230 koni to realne wartosci
.
Turno prawie nie rozni sie od tego IHI z uno (tylko muszla kompresora inna) i chyba calkowite max to wlasnie okolice 160KM.
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Oto wlasnie chodzi ze tu nie ma ani troche naciagactwa, 160-165 KM na seryjnej turbinie to calkiem realna wartosc
. No, moze i racja
, to mapowanie chipa musi zostac poprzedzone jakimis innymi zmianami (kosmetyka dolotu - wiekszy intercooler, uwolnienie wydechu, minimalnie wiekszy boost), jednak napewno nie sa to wartosci z palca wyssane
.



Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB
Vanishing Point GT ;]
Wrum-Psss-Zium CLUB
Vanishing Point GT ;]
WIesz czarowalismy strasznie - glowica, wydech, intercooler i doladowanie 1.6 bara max spadajace do 1.1 na koncu i nie przekroczylo nigdy 160KM (chyba tak). blad hamowni to powiedzmy 5KM. Turbo to vl7. Zaplon nic nie dawal, afr nie wiadomo jaki byl, ale na oko sie ustawilo najwieksza moc.spavatch pisze:Oto wlasnie chodzi ze tu nie ma ani troche naciagactwa, 160-165 KM na seryjnej turbinie to calkiem realna wartosc. No, moze i racja
, to mapowanie chipa musi zostac poprzedzone jakimis innymi zmianami (kosmetyka dolotu - wiekszy intercooler, uwolnienie wydechu, minimalnie wiekszy boost), jednak napewno nie sa to wartosci z palca wyssane
.
Z drugiej strony popatrz na firmy robiace chipa... Chwala sie ze daja 30% przyrostu programem itp itd... No w wiekszosci aut tak. A w takim punto gdzie bezpieczne jest max 150KM na dluzszy dystans to skasuja Cie tylko za 15KM? eeee to lepiej powiedziec ze ma 165KM bo przyrost lepszy i jest za co kasiore brac...
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Kurde, moze jednak nie powinienem sie tu wypowiadac? Nie chce wyjsc na madrale nieliczacego sie z niczyim zdaniemziuzio pisze:No ale to chyba kolega ma wmontowany jakiś MBC luc zacięty W-G, bo seryjne GT też dmucha w okolicach 0.7 bara.




Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB
Vanishing Point GT ;]
Wrum-Psss-Zium CLUB
Vanishing Point GT ;]
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jak w UTcie zamkniesz sterowanie W-G będzie identycznie
. A powiedz jakie jest sterowanie W-G w Punciaku?? Z tego co widziałem to mechaniczne(czyli taki "bączek")- Punto było to pierwsze, z mocą 136km. Jeżeli jest takie sterowanie to niemożliwe żeby peak boost zmierzony w kolektorze ssącym był większy od podanego ~0.8bara(oprocz przypadkow wymienionych wcześniej). Chyba że w pozniejszej wersji W-G było już sterowane elektronicznie,to wtedy możnaby tak ustawić.

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
- Miejscowość: Gdansk
- Lokalizacja: Gdańsk
no niby WG jest mechaniczny ale skubane Japonce dolozyly takie male gowno ja to zwie elektronicMBC heheh i to komp steruje cisnionkiem oszukuje se odpowiednio WG aby sobie dodmuchacziuzio pisze:Jak w UTcie zamkniesz sterowanie W-G będzie identycznie. A powiedz jakie jest sterowanie W-G w Punciaku?? Z tego co widziałem to mechaniczne(czyli taki "bączek")- Punto było to pierwsze, z mocą 136km. Jeżeli jest takie sterowanie to niemożliwe żeby peak boost zmierzony w kolektorze ssącym był większy od podanego ~0.8bara(oprocz przypadkow wymienionych wcześniej). Chyba że w pozniejszej wersji W-G było już sterowane elektronicznie,to wtedy możnaby tak ustawić.
z tego co wiem seria pompuje 1.3 w piku i trzyma kolo 1bara
moj laduje 1.6-1.5 pik i utrzymuje 1.2, sprawdzane 2 wskaznikami
Punto GT 2.0 8VT
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM
A jak wygląda sprawa kolektorów? Czy w 1.4T w UT i PGT są identyczne?
- Abarth
- Spamer :P
- Posty: 649
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Uno 1.3T
Re: różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM
Kolego silniki są praktycznie te same różnią się wałkiem rozrządu, elektoroniką, tłoki i korby...
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: różnice między 1.3, 1.4, 1.4 133 KM
Kolektory troszke się różnią. Z tego co pamietam:
1. dzwignia przepustnicy z innej strony
2. czujnik temperatury powiwtrza zasysanego ma PuntoGT
3. na kolektorze w Uno jest regulacja wolnych obrotów w Punto nie ma
4. inaczej wychodza krudzce na podciśnienia
1. dzwignia przepustnicy z innej strony
2. czujnik temperatury powiwtrza zasysanego ma PuntoGT
3. na kolektorze w Uno jest regulacja wolnych obrotów w Punto nie ma
4. inaczej wychodza krudzce na podciśnienia
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki