Brak ładowania

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Brak ładowania

Post autor: Lui »

Odpaliłem przedwczoraj uno i niestety nie było ładowania, nic a nic.

Wyjąłem alternator i dałem wczoraj do naprawy.

Wymienili stojan i szczotki, skasowali 165zł

Odebrałem dziś, założyłem i ładowania dalej nic a nic :?

Czego to może być jeszcze wina ?

Przewody są nowe.

Jutro tam do nich pójdę, tylko że niestety wymiana alternatora do rzeczy przyjemnych nie należy.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Sprawdz kontrolkę w desce. Jak jej nie bedzie to nie bedzie ładowania. Nawet jak bedzie inna żarówka to nie bedzie ładowania.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

no to ciekawe bo nie mam wogole deski, a kiedys też nie miałem i nie widziałem problemu :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Zibi122 pisze:Sprawdz kontrolkę w desce. Jak jej nie bedzie to nie bedzie ładowania. Nawet jak bedzie inna żarówka to nie bedzie ładowania.
mówisz, że jak nie bedzie żarówki w desce to nie będzie ładowania ? tyczy sie to również do spalonej żarówki ?
Uno Turbo 1.4 mk2
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Moge to potwierdzić że tak będzie
:P
Wyszło na to że skasowali mnie za dobry alternator, części jednak rzeczywiscie wymienione. No nic może dłużej pochodzi. Jestem jednak wkurzony bo troche jednak pieniędzy poszło :?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Lui pisze:Moge to potwierdzić że tak będzie
:P
Wyszło na to że skasowali mnie za dobry alternator, części jednak rzeczywiscie wymienione. No nic może dłużej pochodzi. Jestem jednak wkurzony bo troche jednak pieniędzy poszło :?
No nie wiem.... jeżdże od jakiegoś czasu bez tej kontrolki i jakoś ładowanie mam ok, no chybaze walnęło coś innego i sie ta kontrolka nie zapala :? wcześniej żażyła sie w momencie zapalania świateł mijania, teraz sie nic nie żaży i nie pali ciekawe gdzie tkwi problem....
Uno Turbo 1.4 mk2
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Tak jak Zibi napisal alternator laduje jeżeli ma prad do wzbudzenia przez kontrolke, niektóre alternatory radza sobie bez wzbdzenia, jednak to rzadkosc
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

większośc sobie radzi bez wzbudzenia trzeba tylko na początku wkrecic go na wysokie obroty żeby zaskoczył :wink:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Ja nie wkręcałem może dlatego nie zaskakiwał.

Zaraz po zmianie silnika bardzo długi czas nie miałem kontrolki, i zdarzyło się ze dwa razy że samochód na pych zapalałem, jak sprawdzałem ładowanie woltomierzem to było akurat ok. Teraz wiem skąd te jaja były :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Podepne sie pod temat, poniewaz nie moge sobie poradzic z ladowaniem.Szukalem juz na forum watkow o ladowaniu, posprawdzalem co sie dalo i nadal klapa.
Sprawa ma sie nastepujaco:
Zaczal mi padac akumulator i nie trzymal mocy, zmierzylem ladowanie i wyszlo ponad 19V, wiec wyciagnalem alternator oddalem do speca, ktory wymienil mi regulator napiecia i na wszelki wypadek lozyska. Poskladalem wszystko, odpalilem i co sie okazuje...
na wolnych obrotach ladowanie mierzone przy klemach oraz na laczeniu przewodow przy rozruszniku wynosi 11,7V i zarzy sie kontrolka ladowania. Sadze ze nie ma ladowania bo jak zdjeme kleme"plus" z aku przy odpalonym silniku to odrazu gasnie. Nastepnie odkrecilem przewod idacy z alternetora do rozrusznika, a przy rozrzuszniku zostawilem tylko zasilanie od akumulatora. Odpalilem i na przewodzie od alternatora wychodzi napiecie 19,6V. Wszystkie polaczenia sa czyste, zapsikane kontaktem. Dodam jeszcze ze zaczelo mi sie na wolnych obrotach czasem zaswiecac cisnienie oleju, ale upewnilem sie i zmierzylem manometrem i przy goracym oleju jest 1,8bar a jak dodam gazu zamyka skale 4 bar.
Z tego co pamietam jak kupilem uniacza to mialem podobna sytuacje z zarzaca sie kontrolka ladowania i podobno mechanik cos dlubal przy rozruszniku i pozniej bylo ok.
Gdzie moze lezec problem, czy jakies zwarcie na rozruszniku czy moze jeszcze cos z alternetorem a moze cos innego??
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Abarth »

Problemem jest alternator ja załatwiłem 2 akumulatory :x prawdopodobnie szczotki do wymiany, regulator napięcia bądź też któryś z przewodów łączących wewnątrz alternatora poprostu nie styka przyczyn może być wiele proponuje rozebrać alternator i sprawdzić po kolei :wink:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Regulator wymieniony i wlasnie klapa:( z tego co widzialem w regulatorze sa jakies szczotki, dokladniejszej budowy alternatora nie znam ale widze ze bede musial poznac. Jakby ktos mial jeszcze jakis pomysl prosze o rady:)
Rozrusznik rozebralem przejrzalem i w nim wszystko w porzadku, wiec widze ze znow czeka mnei wyjecie alternatora, a latwa sprawa to nie jest:(
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

sprawdz mase czy jest dobrze podłaczona do silnika i budy.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

masa sprawdzona
jednen przewod idzie do jednej sruby krora jest przykrecony rozrusznik, a przy budzie tez sprawdzalem i zapsikalem sprayem "kontakt"
dziwi mnie to ze jak przewod od alternatora mam odlaczony od rozrusznika i odpale auto to jest ladowanie 19V :?:
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tschoob »

i jak masz napiecie 19V to gotuje sie akumulator i stad moga byc problemy...pod obciazeniem(wlaczone swiatla i np nawiew) powinno byc max 14,4V a bez obciazenia 13,6V...i to sa prawidlowe wartosci...
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
ODPOWIEDZ