Komputer samochodowy

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Komputer samochodowy

Post autor: wsk »

Robie własnie komputer pokładowy samochodu do mego Fiacika :) spalnie, predkosc itd. Czy dało by się zrobić hamownie drogowa tak jak to ma ecu master??? Jak wogule ecu master to oblicza??? jakie dane sa potrzebne do obliczenia mocy i momentu???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

prędkość, czas i masa :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

A obroty silnika??? przeciez wykres powstaje według obotów silnika??? jakie wzory jak to policzyc :D . Narazie by wystarczyło zeby chociarz wyswietlalo ile silnik w danej chwili produkuje mocy i momentu przy danych obrotach, obciazeniu w przyszlosci mysle LCD graficzny kolor procek moze cos z ARM i jakos to ladnie zanimowac wykresy itd :D .
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

lepiej będzie jak kupisz g-techa :wink:
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Najlepiej by było :D ale narazie mi styknie takie coś jak pisałem wcześniej wiadomo ze nie bedzie to dokładne ale fajy bajer :D :D :D . Takie zeby bylo jak ecu master ma :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

obroty możesz wyliczać z prędkości i przełożenia napędu

ale rzeczywiście prościej będzie jak będziesz miał obroty :)

jak to sie wylicza to nie pamiętam :P , musiałbym sobie na nowo to wyprowadzić, bardzo prosty wzór się robił
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Był bym bardzo wdzięczny za ukazanie go :D
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Oto moje wypociny ze wczorajszej roboty :D. (to co na wyświetlaczu to tylko tak se napisałem, ale tak to widze). Ja nie pale a więc popielniczka się nadała idealnie :D . Sterowanie za pomoca 4 lub 5 przycisków które chce dać na kierownice ( co z kablami??) .
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

super bajer :D
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Jakiś gotowy kit kupiłeś?

Fajnie wyświetlacz wbudowałeś, ja akurat mam u siebie wbudowane w popielniczke dwa zwykłe zegary boost i EGT :)

Kable do kierownicy u siebie będę dawał na skrętce, będzie się przy skręcaniu nawijać na nabę... o tak jak w wurcu hehe:

Obrazek
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Nie nie na gotowy kit to mnie nie stać :D. To jest komputer własnej budowy. Wyświetlacz alfa numeryczny LCD 4X40 z podświetlaniem LED kupiony na allegro. Sam komputer zbudowany na mikrokontrolerze firmy Atmel narazie Atmega16 ale docelowo będzie Atmega128 (czekam aż do mnie przyjdzie). Jest już zrobione menu wielopoziomowe, także można wybrać co aktualnie ma być na LCD pokazywane bardziej sportowo(EGT, AFR itd.) albo cos klasycznego (temperatura wewnetrzna, zewnetrzna godzina, spalanie itd.) Myśle jeszcze nad 3 stopniowym light shift-em i drugim wyswietlaczem zeby pokazywal wbity aktualnie bieg.
Bedzie równierz alarm dla EGT. Wszystko powinno powstac i działać do kupy za 2 - 3 miesiące(tak myśle :D ).

A kabel do przycisków na kierownicy to jakoś bym dyskretniej wolał :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Sam płytke robiłeś?

Jak masz zamiar rozwiązać EGT ?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Płytke bede robił sam :D . EGT hmmm... Termopara jest to poprostu ogniwo elektryczne które składa się z dwóch różnych metali i w miare zmiany temperatury zmienia się napięcie które produkuje termopara, a Atmega ma wbudowany przetwornik A/C, a więc poprostu mierzymy napięcie jakie daje termopara, przeliczamy, oto mapy termopary typu K:

Temopara K [µV]:
500°C - 20644
510°C - 21071
550°C - 22776
600°C - 24905
610°C - 25330
650°C - 27025
700°C - 29129
710°C - 29548
750°C - 31213
800°C - 33275
810°C - 33685
850°C - 35313
900°C - 37326
910°C - 37725
950°C - 39314
1000°C - 41276
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Tyle wiem, tylko zastanawaiłem się czy taki bezpośredni pomiar wystarczy, bo tak np. pomiędzy 850 a 910 jest 0,0024v różnicy, nie będzie trzeba użyć jakiegoś wzmacniacza i/lub dobrego stabilnego napięcia odniesienia ? Widziałem że są w sprzedaży wzmacniacze termopar :roll:

Narazie nie zagłębiałem się w temat także to takie sobie rozmyślania :P

BTW
Pilocik na kierownicy to może jakiś bezprzewodowy na podczerwień ?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

No dokładnie o tym samym myslalem o podczerwieni :D . Z tym EGT to narazie teoria :D. Czekam do wypałty wtedy kupie termopare i bede myslal co dalej :D. Dajcie jakieś namiary na termopary tylko konkretnie takie (wilekość, długość, wytrzymałość) tak by spasowała (coś dobrego, a nie jakiś szmelc) . Nakrętke w kolektor wydechowy już mam wspawaną, musze zobaczyc jaki gwint i średnica :D.

A oto mikroprocki i podstawki :D :
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
ODPOWIEDZ