
Komputer samochodowy
Komputer samochodowy
Robie własnie komputer pokładowy samochodu do mego Fiacika
spalnie, predkosc itd. Czy dało by się zrobić hamownie drogowa tak jak to ma ecu master??? Jak wogule ecu master to oblicza??? jakie dane sa potrzebne do obliczenia mocy i momentu???

Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

A obroty silnika??? przeciez wykres powstaje według obotów silnika??? jakie wzory jak to policzyc
. Narazie by wystarczyło zeby chociarz wyswietlalo ile silnik w danej chwili produkuje mocy i momentu przy danych obrotach, obciazeniu w przyszlosci mysle LCD graficzny kolor procek moze cos z ARM i jakos to ladnie zanimowac wykresy itd
.


Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

Najlepiej by było
ale narazie mi styknie takie coś jak pisałem wcześniej wiadomo ze nie bedzie to dokładne ale fajy bajer
. Takie zeby bylo jak ecu master ma
.





Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
obroty możesz wyliczać z prędkości i przełożenia napędu
ale rzeczywiście prościej będzie jak będziesz miał obroty
jak to sie wylicza to nie pamiętam
, musiałbym sobie na nowo to wyprowadzić, bardzo prosty wzór się robił
ale rzeczywiście prościej będzie jak będziesz miał obroty

jak to sie wylicza to nie pamiętam

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
Oto moje wypociny ze wczorajszej roboty
. (to co na wyświetlaczu to tylko tak se napisałem, ale tak to widze). Ja nie pale a więc popielniczka się nadała idealnie
. Sterowanie za pomoca 4 lub 5 przycisków które chce dać na kierownice ( co z kablami??) .


Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Jakiś gotowy kit kupiłeś?
Fajnie wyświetlacz wbudowałeś, ja akurat mam u siebie wbudowane w popielniczke dwa zwykłe zegary boost i EGT
Kable do kierownicy u siebie będę dawał na skrętce, będzie się przy skręcaniu nawijać na nabę... o tak jak w wurcu hehe:

Fajnie wyświetlacz wbudowałeś, ja akurat mam u siebie wbudowane w popielniczke dwa zwykłe zegary boost i EGT

Kable do kierownicy u siebie będę dawał na skrętce, będzie się przy skręcaniu nawijać na nabę... o tak jak w wurcu hehe:

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
Nie nie na gotowy kit to mnie nie stać
. To jest komputer własnej budowy. Wyświetlacz alfa numeryczny LCD 4X40 z podświetlaniem LED kupiony na allegro. Sam komputer zbudowany na mikrokontrolerze firmy Atmel narazie Atmega16 ale docelowo będzie Atmega128 (czekam aż do mnie przyjdzie). Jest już zrobione menu wielopoziomowe, także można wybrać co aktualnie ma być na LCD pokazywane bardziej sportowo(EGT, AFR itd.) albo cos klasycznego (temperatura wewnetrzna, zewnetrzna godzina, spalanie itd.) Myśle jeszcze nad 3 stopniowym light shift-em i drugim wyswietlaczem zeby pokazywal wbity aktualnie bieg.
Bedzie równierz alarm dla EGT. Wszystko powinno powstac i działać do kupy za 2 - 3 miesiące(tak myśle
).
A kabel do przycisków na kierownicy to jakoś bym dyskretniej wolał
.

Bedzie równierz alarm dla EGT. Wszystko powinno powstac i działać do kupy za 2 - 3 miesiące(tak myśle

A kabel do przycisków na kierownicy to jakoś bym dyskretniej wolał

Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

Płytke bede robił sam
. EGT hmmm... Termopara jest to poprostu ogniwo elektryczne które składa się z dwóch różnych metali i w miare zmiany temperatury zmienia się napięcie które produkuje termopara, a Atmega ma wbudowany przetwornik A/C, a więc poprostu mierzymy napięcie jakie daje termopara, przeliczamy, oto mapy termopary typu K:
Temopara K [µV]:
500°C - 20644
510°C - 21071
550°C - 22776
600°C - 24905
610°C - 25330
650°C - 27025
700°C - 29129
710°C - 29548
750°C - 31213
800°C - 33275
810°C - 33685
850°C - 35313
900°C - 37326
910°C - 37725
950°C - 39314
1000°C - 41276

Temopara K [µV]:
500°C - 20644
510°C - 21071
550°C - 22776
600°C - 24905
610°C - 25330
650°C - 27025
700°C - 29129
710°C - 29548
750°C - 31213
800°C - 33275
810°C - 33685
850°C - 35313
900°C - 37326
910°C - 37725
950°C - 39314
1000°C - 41276
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Tyle wiem, tylko zastanawaiłem się czy taki bezpośredni pomiar wystarczy, bo tak np. pomiędzy 850 a 910 jest 0,0024v różnicy, nie będzie trzeba użyć jakiegoś wzmacniacza i/lub dobrego stabilnego napięcia odniesienia ? Widziałem że są w sprzedaży wzmacniacze termopar
Narazie nie zagłębiałem się w temat także to takie sobie rozmyślania
BTW
Pilocik na kierownicy to może jakiś bezprzewodowy na podczerwień ?

Narazie nie zagłębiałem się w temat także to takie sobie rozmyślania

BTW
Pilocik na kierownicy to może jakiś bezprzewodowy na podczerwień ?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
No dokładnie o tym samym myslalem o podczerwieni
. Z tym EGT to narazie teoria
. Czekam do wypałty wtedy kupie termopare i bede myslal co dalej
. Dajcie jakieś namiary na termopary tylko konkretnie takie (wilekość, długość, wytrzymałość) tak by spasowała (coś dobrego, a nie jakiś szmelc) . Nakrętke w kolektor wydechowy już mam wspawaną, musze zobaczyc jaki gwint i średnica
.
A oto mikroprocki i podstawki
:




A oto mikroprocki i podstawki

Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
