Strona 1 z 1
Hamulce
: pt lip 18, 2008 12:53 pm
autor: wsk
Ostatnim czasem przegnił mi wąż hamulcowy metalowy na belce z tyłu. Wymieniłem weże na miedziane zwykłe, płyn wlałem organika DOT-4 nie mieli nic innego w sklepie akurat. Wydaje mi się że hamulce są tak słabe w poruwnaniu z tym co było wcześniej, jak jade ze spokojnymi prędkościami 50-60 km/h to jest ok, ale jak zapierdzielam po 140 i więcej to są słabiutkie są wcześniej tak nie było. Odpowietrzone są dobrze. Czy to bedzie wina kiepskiego płynu??? Jak coś to jaki wlać tylko jakiś taki najlepszy do UT, tak żeby dawał rade przy pałowaniu

.
: pt lip 18, 2008 1:42 pm
autor: tusiu1988
Powiem ci że miałem podobnie tylko że ja wymieniałem cały płyn i też zalałem dot-4 i prawie wogóle nie miałem hamulcy a dobrze odpowietrzyłem jakoś nie miałem czasu z tym robić pojeżdziłem troche i się uspokoiło aale dlaczego to nie mam pojęcia bo wody w układzie też nie miałem
: pt lip 18, 2008 6:29 pm
autor: wsk
Ja kupiłem tego płynu 1 litr i najpierw przepłukałem układ tym płynem. A póżniej zalałem układ nowym i odpowietrzylem nie dolewalem do starego.
: sob sty 31, 2009 7:57 pm
autor: tusiu1988
Powiedzcie mi jak sie reguluje korektor hamulcowy na belce, potrzebuje zmniejszyć siłe na tylne koła, z góry dziękuje za pomoc
: sob sty 31, 2009 9:18 pm
autor: ZibiUT
Jak odkrecisz dzwignie przy belce to wszystko powinno pójść do góry. I już masz zmniejszony przepływ na tył. Potem naciagając w dół zwiekszasz przepływ.
: sob sty 31, 2009 9:26 pm
autor: DeviL
Wg was jaki powinien byc pedal hamulca , mietki czy twardy ? Ja mam twardy (przewody w oplocie)

: sob sty 31, 2009 9:32 pm
autor: tusiu1988
Zależy jakie duże jest serwo, im większe to wiadome
: sob sty 31, 2009 11:25 pm
autor: DeviL
tusiu1988 pisze:Zależy jakie duże jest serwo, im większe to wiadome
czyli ?

: ndz lut 01, 2009 12:01 am
autor: tusiu1988
Powinien być twardawy, gdybyś założył wieksze serwo miałbyś kose delikatnie dotykając pedał
: ndz lut 01, 2009 12:05 am
autor: DeviL
Niektorzy mi doradzali po zwiekszeniu hamulcow dac wieksze serwo , to bym chyba nie mogl wciepnac hamulca

ale lepszy chyba twardy niz mietki jak sie do konca latwo dociska

: ndz lut 01, 2009 2:53 am
autor: turbomaniak
Im wieksze serwo tym wieksze wspomaganie hamulca. I co rozumiesz przez to ze pedal jest twrdy albo miekki?
: ndz lut 01, 2009 12:05 pm
autor: wsk
No jezeli wieksze serwo czyli wieksze wspomoganie czyli wciskasz pedal on bardzo lekko sie wciska i wcisniesz troszke a sila hamowania jest duza. W punto II 1.3 jtd jest mocne serwo na pierwsza jazde mozna wybic szybe po przesiadce z uno

.
: ndz lut 01, 2009 12:18 pm
autor: lukasz1t
Dokładnie, w nowszych samochodach serwo jest silniejsze, czasem ma się wręcz wrażenie, że kładąc stopę na hamulec leci się na szybę. W każdym razie ja wolę gdy hamulec jest nieco twardszy, tak jak np w Uno

: ndz lut 01, 2009 1:54 pm
autor: ciemol
DeviL pisze:Niektorzy mi doradzali po zwiekszeniu hamulcow dac wieksze serwo , to bym chyba nie mogl wciepnac hamulca

ale lepszy chyba twardy niz mietki jak sie do konca latwo dociska

mam takie samo punto i serwo tam jest stosunkowo duze i czułe, przy delikatnym nacisnieciu tak jak mowicie ma sie wrazenie ze wybije sie szybe,
ja osobiscie nie widze potrzeby wymiany serwa chyba ze po tej zmianie hamulcow uległo to duzej zmianie, ale watpie to to serwo ma duzy zapas