Hamulce

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Hamulce

Post autor: wsk »

Ostatnim czasem przegnił mi wąż hamulcowy metalowy na belce z tyłu. Wymieniłem weże na miedziane zwykłe, płyn wlałem organika DOT-4 nie mieli nic innego w sklepie akurat. Wydaje mi się że hamulce są tak słabe w poruwnaniu z tym co było wcześniej, jak jade ze spokojnymi prędkościami 50-60 km/h to jest ok, ale jak zapierdzielam po 140 i więcej to są słabiutkie są wcześniej tak nie było. Odpowietrzone są dobrze. Czy to bedzie wina kiepskiego płynu??? Jak coś to jaki wlać tylko jakiś taki najlepszy do UT, tak żeby dawał rade przy pałowaniu :D .
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Powiem ci że miałem podobnie tylko że ja wymieniałem cały płyn i też zalałem dot-4 i prawie wogóle nie miałem hamulcy a dobrze odpowietrzyłem jakoś nie miałem czasu z tym robić pojeżdziłem troche i się uspokoiło aale dlaczego to nie mam pojęcia bo wody w układzie też nie miałem
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Ja kupiłem tego płynu 1 litr i najpierw przepłukałem układ tym płynem. A póżniej zalałem układ nowym i odpowietrzylem nie dolewalem do starego.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Powiedzcie mi jak sie reguluje korektor hamulcowy na belce, potrzebuje zmniejszyć siłe na tylne koła, z góry dziękuje za pomoc
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jak odkrecisz dzwignie przy belce to wszystko powinno pójść do góry. I już masz zmniejszony przepływ na tył. Potem naciagając w dół zwiekszasz przepływ.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Wg was jaki powinien byc pedal hamulca , mietki czy twardy ? Ja mam twardy (przewody w oplocie) :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Zależy jakie duże jest serwo, im większe to wiadome
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

tusiu1988 pisze:Zależy jakie duże jest serwo, im większe to wiadome
czyli ? :roll:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Powinien być twardawy, gdybyś założył wieksze serwo miałbyś kose delikatnie dotykając pedał
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Niektorzy mi doradzali po zwiekszeniu hamulcow dac wieksze serwo , to bym chyba nie mogl wciepnac hamulca :twisted: ale lepszy chyba twardy niz mietki jak sie do konca latwo dociska :roll: :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Im wieksze serwo tym wieksze wspomaganie hamulca. I co rozumiesz przez to ze pedal jest twrdy albo miekki?
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

No jezeli wieksze serwo czyli wieksze wspomoganie czyli wciskasz pedal on bardzo lekko sie wciska i wcisniesz troszke a sila hamowania jest duza. W punto II 1.3 jtd jest mocne serwo na pierwsza jazde mozna wybic szybe po przesiadce z uno :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Dokładnie, w nowszych samochodach serwo jest silniejsze, czasem ma się wręcz wrażenie, że kładąc stopę na hamulec leci się na szybę. W każdym razie ja wolę gdy hamulec jest nieco twardszy, tak jak np w Uno ;)
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

DeviL pisze:Niektorzy mi doradzali po zwiekszeniu hamulcow dac wieksze serwo , to bym chyba nie mogl wciepnac hamulca :twisted: ale lepszy chyba twardy niz mietki jak sie do konca latwo dociska :roll: :wink:

mam takie samo punto i serwo tam jest stosunkowo duze i czułe, przy delikatnym nacisnieciu tak jak mowicie ma sie wrazenie ze wybije sie szybe,
ja osobiscie nie widze potrzeby wymiany serwa chyba ze po tej zmianie hamulcow uległo to duzej zmianie, ale watpie to to serwo ma duzy zapas
ODPOWIEDZ