Strona 1 z 1

dla chcących zmienić IC na większy itp.

: pt maja 06, 2005 1:21 pm
autor: marcin77
fajna stronka poglądowa jak wyglądają i gabarytowo różnych modeli IC, pare sztuk nawet podchodzi po UT , mi podoba się najbardziej od sierry cossworth :twisted: , od lanci delta integr. nawet podobny, zresztą patrzyć i szukać :wink:

http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html

Re: dla chcących zmienić IC na większy itp.

: pt maja 06, 2005 11:49 pm
autor: Bini0
Ja ostatnio ogladalem IC z cromy, albo tempry czy czegos podobnego (raczej TD) - wysokosc i grubosc taka sama jak seryjny z UT roznu sie natomiast dlugoscia - jest dluzszy o jakies 50 mm tak na oko.

: sob maja 07, 2005 11:07 am
autor: marcin77
chyba warto odrazu jakiś duży wpakować :twisted:

: sob maja 07, 2005 12:59 pm
autor: Bini0
Z tego co mi wiadomo wieksza wydajnosc maja grubsze IC niz te z wieksza powierzchnia czolowa.

Dobrym rozwiazaniem bylo by cos takeigo:

http://www.student.kun.nl/p.oonincx/var ... %2063).jpg

: sob maja 07, 2005 1:25 pm
autor: marcin77
Bini0 pisze:Z tego co mi wiadomo wieksza wydajnosc maja grubsze IC niz te z wieksza powierzchnia czolowa.

Dobrym rozwiazaniem bylo by cos takeigo:

http://www.student.kun.nl/p.oonincx/var ... %2063).jpg
to teoria czy praktyka :?: , chodzi o grubość IC :?:

: ndz maja 08, 2005 2:09 pm
autor: Bini0
Teoria na podstawie ksiazki o zblizonym tytule "Superturbo chargers"

Jak bedziesz szukal jakiegos konkretnego IC to daj znac bo mam dojscia do roznych takich wynalazkow w dosc ciekawych cenach - potrzebowal bym tylko wymiay i wyprowadzenia jakie cie interesuja

: ndz maja 08, 2005 4:11 pm
autor: marcin77
będe pamiętał :)

: pn maja 09, 2005 2:29 pm
autor: KYS
Bini0 pisze:Teoria na podstawie ksiazki o zblizonym tytule "Superturbo chargers"
a co teoria mówi na temat intercoolera chłodzonego wodą?
lepszy natrysk wody na seryjny IC, czy większy IC bez chłodzenia wodą?

ps. wyczytałem, że ostatni "krzyk mody" to chłodzenie intercoolera rozprężanym dwutlenkiem węgla... :wink:

: pn maja 09, 2005 2:34 pm
autor: Bini0
Chodzi o wydajnosc zwyklego IC bez dodatkowych systemow chlodzenia.

: pn maja 09, 2005 2:53 pm
autor: KYS
Bini0 pisze:Chodzi o wydajnosc zwyklego IC bez dodatkowych systemow chlodzenia.
zastanawiam się co bardziej polepszy 'napełnianie' cylindrów:
1) zwiększenie powierzchni IC czy
2) chłodzenie wodą seryjnego IC...

:roll:

: pn maja 09, 2005 9:03 pm
autor: Bini0
A nie mzona zrobic tych 2 rzeczy na raz ?

: wt maja 10, 2005 12:04 am
autor: KYS
Bini0 pisze:A nie mzona zrobic tych 2 rzeczy na raz ?
wszystko można... :wink:

ale ja się zastanawiam co lepiej?? 8)

: wt maja 10, 2005 9:54 am
autor: Yaninnya
KYS pisze:zastanawiam się co bardziej polepszy 'napełnianie' cylindrów:
1) zwiększenie powierzchni IC czy
2) chłodzenie wodą seryjnego IC...
Zmiana IC jest zdecydowanie mniej kłopotliwa i dodatkowo jest w eksploatacji bezobsługowa. Zresztą popatrz na wyczynowe auta: IC króluje prawie niepodzielnie. Jedynie w autach, gdzie konstrukcyjnie nie można zmieścić odpowiednio doużego IC stosuje się natrysk. Chyba, że masz na myśli przerobienie seryjnego IC na chargecooler, ale to również jest dość kłopotliwa modyfikacja.