Strona 1 z 1

Usunięcie przepływki jakie korzysci???

: wt mar 11, 2008 12:43 pm
autor: wsk
Witam!!! Tak sie zastanawiam czy nie lepiej by bylo jak by było bez przepływomierza. Ma ktoś z forum tak zrobione??? Jakie by były tego
korzyści/wady??? Trzeba by go zastapić MAP Sensorem??? Jeżeli tak to da się zrobić konwersje sygnału za pomoca SMT6???

: czw mar 13, 2008 12:08 am
autor: kania_
musisz miec do tego specjalne urzadzenie (dzielnik napiecia) bo w unie 1.3 z tego co pamietam jest 10V przeplywka a swinie maja obsluge 5V

: czw mar 13, 2008 2:04 am
autor: ziuzio
Akurat SMT6 obsługuje do 12V, więc można śmiało:).
Korzyści to brak oporów na ssaniu turbosprężarki i więcej miejsca pod maską:).

: czw mar 13, 2008 11:15 am
autor: wsk
To widze ze jest to w zakresie mozliwosci. To teraz dajcie kilka szczegolowych instrukcji co i jak:D ,a i jak z tym map sensorem bo cos czytalem ze ma byc???

: pt mar 14, 2008 12:21 am
autor: ziuzio

: pt mar 14, 2008 8:42 am
autor: wsk
Cos tam zrozumiałem aczkolwiek nie dokonca. Tam jest ze zastapili MAF-a MAP-em. Skoro MAP jest wbudowany do microplexa to musze podlaczyc te kable co szly do MAF-a do SMT6 a potem ustawic analog map w SMT6. Taraz tak co podłaczyc gdzie (z tego co tam cos zrozumialem to fioletowy to wyjscie sygnału do ECU i niebieski nie wiem co to:) ). Jeszcze cza pomierzyc wartosci napiec jakie daje przeplywomierz w calym zkresie obrotów. I co dalej??? Jak to ma wygladac w SMT6. A i jeszcze jedno tam jest czujnik temp powietrza??? co z nim??

: pt mar 14, 2008 11:35 am
autor: Lui
czujnik temperatury najlepiej zostawić, tzn kupić podobny i wmontować do rury dolotowej

: pt mar 14, 2008 1:30 pm
autor: wsk
OK to z czujnikiem tak zrobie. Ale dalej nie wiem jak to podlaczyc do konca. A w SMT6 to jak to bedzie z ustawieniem tego??? Bo ten analog map to konkretnie za co on odpowiada??? To jest modyfikacja sygnalu z przeplywomierza??

: pt mar 14, 2008 4:01 pm
autor: ZibiUT
tak. musisz wpisanie np 1 zamiast zera w komurce powoduje podniesienie napiscia o pewną wartość na wysciu jezeli silnik trafi na ta komurke. po wywaleniu mapa musisz w takim razie wszystkie pola podniesc o wartość jaka masz z mafa.

: ndz mar 16, 2008 10:24 am
autor: wsk
Tamten post byl nie przmyslany:(. Dopiero zaczolem cos niecos porzadnie szukac info i mam mniej wiecej. Jak to uruchomie to dam znac.

Edit:
Walczac z ta konwersja spalilem kilka termistorow dalej nie wiem gdzie co podlaczyc w tej wtyczce co idzie do przeplywki. Termistory jak bym nie podłaczał to sie pala.

Znaczy tak coś tam mi sie udało uruchomic, ale nie do konca bo tak sygnal z MAP-sensora podpiołem, zmodyfikowałem AnalogMap w śwince odpowiednio i samochod zapalił tylko ze pozostale 3 przewody idace z przeplywki musiałem zostawic bo jezeli ktorys kolwiek odepne to gasnie.
Nie wiem gdzie podpiac termiostor ktore piny.

Fotka wtyczki tej od przepływki i co gdzie podłaczam (piny ponumerowane tak ja we wtyczce w samochodzie):