Usunięcie przepływki jakie korzysci???

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Usunięcie przepływki jakie korzysci???

Post autor: wsk »

Witam!!! Tak sie zastanawiam czy nie lepiej by bylo jak by było bez przepływomierza. Ma ktoś z forum tak zrobione??? Jakie by były tego
korzyści/wady??? Trzeba by go zastapić MAP Sensorem??? Jeżeli tak to da się zrobić konwersje sygnału za pomoca SMT6???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

musisz miec do tego specjalne urzadzenie (dzielnik napiecia) bo w unie 1.3 z tego co pamietam jest 10V przeplywka a swinie maja obsluge 5V
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Akurat SMT6 obsługuje do 12V, więc można śmiało:).
Korzyści to brak oporów na ssaniu turbosprężarki i więcej miejsca pod maską:).
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

To widze ze jest to w zakresie mozliwosci. To teraz dajcie kilka szczegolowych instrukcji co i jak:D ,a i jak z tym map sensorem bo cos czytalem ze ma byc???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Cos tam zrozumiałem aczkolwiek nie dokonca. Tam jest ze zastapili MAF-a MAP-em. Skoro MAP jest wbudowany do microplexa to musze podlaczyc te kable co szly do MAF-a do SMT6 a potem ustawic analog map w SMT6. Taraz tak co podłaczyc gdzie (z tego co tam cos zrozumialem to fioletowy to wyjscie sygnału do ECU i niebieski nie wiem co to:) ). Jeszcze cza pomierzyc wartosci napiec jakie daje przeplywomierz w calym zkresie obrotów. I co dalej??? Jak to ma wygladac w SMT6. A i jeszcze jedno tam jest czujnik temp powietrza??? co z nim??
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

czujnik temperatury najlepiej zostawić, tzn kupić podobny i wmontować do rury dolotowej
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

OK to z czujnikiem tak zrobie. Ale dalej nie wiem jak to podlaczyc do konca. A w SMT6 to jak to bedzie z ustawieniem tego??? Bo ten analog map to konkretnie za co on odpowiada??? To jest modyfikacja sygnalu z przeplywomierza??
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

tak. musisz wpisanie np 1 zamiast zera w komurce powoduje podniesienie napiscia o pewną wartość na wysciu jezeli silnik trafi na ta komurke. po wywaleniu mapa musisz w takim razie wszystkie pola podniesc o wartość jaka masz z mafa.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Tamten post byl nie przmyslany:(. Dopiero zaczolem cos niecos porzadnie szukac info i mam mniej wiecej. Jak to uruchomie to dam znac.

Edit:
Walczac z ta konwersja spalilem kilka termistorow dalej nie wiem gdzie co podlaczyc w tej wtyczce co idzie do przeplywki. Termistory jak bym nie podłaczał to sie pala.

Znaczy tak coś tam mi sie udało uruchomic, ale nie do konca bo tak sygnal z MAP-sensora podpiołem, zmodyfikowałem AnalogMap w śwince odpowiednio i samochod zapalił tylko ze pozostale 3 przewody idace z przeplywki musiałem zostawic bo jezeli ktorys kolwiek odepne to gasnie.
Nie wiem gdzie podpiac termiostor ktore piny.

Fotka wtyczki tej od przepływki i co gdzie podłaczam (piny ponumerowane tak ja we wtyczce w samochodzie):
Załączniki
wtyczka.GIF
wtyczka.GIF (4.52 KiB) Przejrzano 7112 razy
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
ODPOWIEDZ