Strona 1 z 1

bardzo pilne

: pt mar 07, 2008 3:25 pm
autor: tusiu1988
witam wszystkich,mam pilne pytanie rozebralem cały silnik i teraz sie zastanawiam jak ustawić luz na zaworach i z jaką siła trzeba dokręcić głowice i w jakiej kolejności dokręcać śróby i czy po jakimś czasie trzeba dokręcic ponownie glowice bo mam mk1

: pt mar 07, 2008 7:22 pm
autor: lukasz1t
Książka na temat przykręcania głowicy mówi tak:
1. faza (kluczem dynamometrycznym) - 2 Nm,
2. faza (kluczem dynamometrycznym) - 40 Nm,
3. faza (kluczem monterskim) o kąt 90 stopni,
4. faza (kluczem monterskim) o kąt 90 stopni.
Śruby zewnętrzne dokręca się momentem 30 Nm wg kolejności z rysunku.
Co do późniejszego dokręcania nie ma nic.

Oczywiście opis brany z książki do Uno Mk1 dla silnika 1,3 T :)

Jeśli chodzi o rysunki... Nie posiadam skanera, więc zrobiłem takie prowizoryczne (choć w książce są podobne) i mam nadzieję, że dojdziesz o co chodzi... :D

podziękowania

: pt mar 07, 2008 10:14 pm
autor: tusiu1988
Naprawde bardzo dziękuje za fatyge :P co gdyby nie to forum :D i jego turbiacze jeszcze raz dziękuje

nie wiem

: pt mar 07, 2008 10:22 pm
autor: tusiu1988
Wiem że macie cięzkie życie ze mną ale właśnie mam klucz dynamometryczny w ręc i coś mi nie pasuje :evil: skala newton meter jest od 210 do 50 z czego to 50 to sila rzędu mojej 5 letniej siostry a klucz jest na pewno dobry a mam dokręcić z siłą 40 Nm czyli jak :?:

: pt mar 07, 2008 11:23 pm
autor: lukasz1t
Nigdy nie bawiłem się kluczem dynamometrycznym, ale wygląda na to że tym nie przykręcisz tej głowicy. 50 Nm to jest siła 50 N na ramieniu 1 m czyli trochę ponad 5 kg na ramieniu 1 m. Po prostu masz za dobry klucz... ;)

...

: sob mar 08, 2008 7:47 am
autor: tusiu1988
Bardzo możliwe no ale teraz mam problem czym ją dokręcić :evil: