problem z PGT...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

problem z PGT...

Post autor: dj_o »

Witam!
Mam pytanie odnośnie nast. objawów:
Samochód zapala i nierówno pracuje - przy zimnym bardzo mocno skaczą obroty , po rozgrzaniu mniej ale nadal występują skoki obrotów - nie są to jak w wypadku winnego krokowca płynne wzrosty i spadki, tylko szarpane.
Zaraz po odpaleniu wcisniecie gazu wywołuje stuki (strzały), nie dymi wtedy.
Praca silnika jest jakby na 3 cylindry, po mocnym dodaniu gazu bardzo szarpie. Przy 3tys, gdy wcisne szybko gaz, to auto zamula, kiedy zrobie to spokojnie, turbo ładnie wstaje i dmucha ,ale do 4 tys ,pozniej jakby odcinka...
W aucie jest mbc - doładowanie ustawione na ok. 1 bar
Tak dla informacji, nowa głowica, nowe zawory (wszystko prosto z włoch).

Moje typy - czujnik temp cieczy do wymiany oraz jakies nieszczelności na odcinku przepływka - kompresor (chyba stad strzały od ubogiej mieszanki). Musze dzis posprawdzać wszystkie węże.
Jaka jest wasza opinia??
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

ja bym tez sprawdził sonde lambda
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Moze cewka/modul (oscyloskopie pewnie da sie obadac) , a reszte jakims miernikiem wg rezystancji czy cos
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

lambda jest nowa, więc odpada
przemierze wszystkie czujniki po kolei i zobacze co dalej...
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

ja bym zbadal ustawienie czujnika halla - nie zmieniales rozrzadu przypadkiem ostatnio?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

sprawdź też ten dolot czy napewno jest szczelny

możesz podskoczyć do mnie sprawdzimy jak z AFR przy tych 4tyś co ci niby odcina zawsze jakaś podpowiedź będzie
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Niestety nie udało mi sie dzisiaj sprawdzić dolotu, bo musiałem jeszcze polakierowac elementy z uniaka...
Z tym czujnikiem halla - to może być dobry trop, bo w aucie wymieniana była głowica, ale to zanim ja go kupiłem - wiec to musze również sprawdzić.
Thx Lui, napewno przyskocze, jak tylko dziada zarejestruje, bo na zółtych tabliczkach to niebardzo tak jezdzić :wink:
Awatar użytkownika
Grzegorz1987
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: wt lis 06, 2007 11:18 am
Miejscowość: Dobiesz (Piaseczno)
Auto: Inne

Post autor: Grzegorz1987 »

Ja bym też obstawiam cewka,że poszła...typowe objawy
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

No i dopiero dziś miałem troszkę czasu na zajęcie sie gtkiem.
Co wyszło:
- autodiagnoza - 1256 - czujnik prędkości obrot. silnika - chyba zabrudzony, bo jakby padł to raczej bym silnika nie uruchomił??
- pęknięcia na elastycznym fragmencie przewodu z przepływki do kompresora;poza tym wolny króciec na tej rurze - od góry - nie wiem co tam miało jeszcze dochodzić...
-krokowiec poklejony żywicą... :evil:
Jeszcze przy rurkach z przepustnicy są jakieś kombinacje, wolne trójniki itp - w związku z tym gdyby ktoś miał jakieś ładne schemaciki z wszystkimi wężami - pod/nadcisnienia w PGT, to byłbym wdzieczny za podzielenie się nimi, bo w eperze zle się to ogląda...
Reszta orurowania i przewodów elastycznych związanych z nadciśnieniem ok.
Troszkę oleju na ściankach, zastanawiam się co jest przyczyną - czy to pluje turbo, czy raczej z odmy - bo przewód z przepływki do T jest też lekko zaolejony :?: Btw, ten fragment nie był od nowości zdejmowany...
Góra silnika ideał - zresztą była ściągana z Włoch, nówka.... nie mam pojęcia ile przelatał dół, to dopiero wyjdzie przy modach...
Turbina - luzów nie wyczuwam, ale ja mam niezgrabne łapska - przy testach nie robiła zasłony dymnej, wiec strona wydechowa raczej ok.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Maź zawsze bedzie w przewodach tak na ściankach to norma chyba że jest olej, a nie taka gęsta maź :wink: to coś puszcza...z tą odmą co jest za przpływką to dobry trop tam zawsze walnie olejem i z tąd może być...
Ten czujnik tez mi wywalało na autodiagnozie innym razem co innego i sam nie wiem jak to jest z tymi kodami....
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

z błędem 1256 jeżdzą wszytskie punciaki

Znaczy się jak wyskakuje ten błąd znaczy się że jest wszystko w porządku ;)

a no i jak szarpie i prycha dalej to mogą też być objawy padniętej przepływki :?
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

No i update - dzisiaj wytoczyłem punciaka z inną przepływką - nie ma już szarpania, ale nadal mam niskie i nierówne obroty w granicach 600-700, wczesniej czujniki rezystancyjne sprawdzone i sprawne.
Druga kwestia - w aucie jest mbc, ale na odkręconym na maxa cisnienie jest poniżej połowy wskaźnika... - przy skręconym zaczyna ładować wiecej czyli ok, ale powyżej 4000rpm pojawia się zamuła, jeśli puszcze gaz i znowu przycisne to ciągnie do 5000 i znowu zamuła. Zjawisko się osłabia wraz ze zwiększaniem ciś doładowania.
Na podciśnieniu nie ma zająkniecia - przyciśniecie gazu i zaczyna ciągnąc.
Jutro robie rozrząd i ustawie czujnik fazy wtrysku - zobacze co bedzie dalej.
I jeszcze kwestia - poprzednik zamontował mbc, a we wtyczkę wlutował rezystor - to dla oszukania kompa, żeby nie wywalał błedu?? - bo o ile dobrze pamietam to zawor sterujacy doładowaniem ma miec opornosc do 40 Ohm, wiec opornik go moze zasymulowac.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

dj_o pisze: Druga kwestia - w aucie jest mbc, ale na odkręconym na maxa cisnienie jest poniżej połowy wskaźnika... - przy skręconym zaczyna ładować wiecej czyli ok, ale powyżej 4000rpm pojawia się zamuła, jeśli puszcze gaz i znowu przycisne to ciągnie do 5000 i znowu zamuła. Zjawisko się osłabia wraz ze zwiększaniem ciś doładowania.
Wygląda na to że skład mieszanki jest coś nie tak, możliwe że jest za bogato.
Najlepiej byłoby sprawdzić to na szerokopasmówce.
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Zrobiłem już rozrząd, wszystkie węże podciśnienia, pozostały jeszcze do wymiany osłony przegubów i optyka....
Problemem okazał się krokowiec, który był pęknięty i nieudolnie sklejony... tutaj brało lewe powietrze - stąd problemy na wolnych obrotach i przy większym ciśnieniu tam upuszczało....
Pozostaje zdobyć krokowy i montować...
Jak narazie wielkie dzięki wszystkim za rady.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

Coby nie zakładać nowego wątku napisze tutaj.

Ostatnio czasem zdarza mi się dość denerwująca usterka. Auto zaczyna pracować na dwa cylindry (chodzi jak cienias 700). Wypiąłem losowo pierwszy kabel od wtryskiwacza i dalej tak chodził, to samo z czwartym. Wieć wtedy chodzi na 2 i 3 cylindrze tylko. Po wykręceniu swiec iskra niby jest, co prawda nie za mocna ale jest, wymieniłem świece na 1 i 4 cylindrze ale to nie pomogło, bo dalej sie to zdarza. Pojechałem raz tak z 1km to katalizator zagrzał się do czerwoności.
Usterka występuje w bliżej nie określonych momentach i sama po chwili przechodzi, raz od razu po odpaleniu, raz po kilku minutowej jeździe, raz po kilku godzinach jazdy. Dodam że samo mu przechodzi. Kręciłem silnik do jakichś 4tys obr, doładowanie sie pojawia, nic wtedy nie przerywa.

Co to może być :?:

Świece mają około 4 tyś przebiegu, kable WN nowe, testowane na paliwach z różnych stacji benzynowych.
ODPOWIEDZ