Strona 1 z 1

wymiana sprzęgła

: czw lut 14, 2008 12:27 pm
autor: pietro
no właśnie może ktoś zmieniał i może mi napisać jak to zrobić żeby jak najmniej zdemontować czy trzeba skrzynie całą wyciągać? czy jak?

pozdro

: czw lut 14, 2008 1:06 pm
autor: ZibiUT
Trzeba skrzynię czesciowo odsunąc tak aby mozn a było odkrecić docisk i wyjac wszystko. Ja zawsze wyjmowałem całość. Odkrecić i wyjąc musisz półoś od strony kierowcy, wodziki do skrzyni, mase i linkę sprzegła. Był okres ze robiłem to w 2 godz ale teraz to juz nie dał bym rady.

: czw lut 14, 2008 1:53 pm
autor: pietro
no ale łapy też demontowałeś tą środkowa i ta od skrzyni czyli praktycznie trzeba wszystko zdemontować i wyjąć skrzynie? czy tylko wystarczy odsunąć?

: czw lut 14, 2008 4:17 pm
autor: ZibiUT
Trzeba zdemontować znaczy odkrecić na poduszkach. Podeprzeć czyms silnik albo jakoś podwiesić od góry

: pt lut 15, 2008 10:44 pm
autor: ziuzio
Warto także przynajmniej zabezpieczyć IC jakimś kartonem(jeśli masz seryjny w seryjnym miejscu:)), bo nawet przy odsunięciu skrzyni łątwo go uszkodzić.

: pt lut 15, 2008 11:26 pm
autor: pietro
ziuzio pisze:Warto także przynajmniej zabezpieczyć IC jakimś kartonem(jeśli masz seryjny w seryjnym miejscu:)), bo nawet przy odsunięciu skrzyni łątwo go uszkodzić.
Tak tez uczyniłem bo inaczej faktycznie mozna uszkodzić ... i co najgorsze tarcza wygląda całkiem dobrze tylko strasznie się błyszczy ii jest czarna nie wiem czy tak wygląda spalone sprzęgło?

: pt lut 15, 2008 11:40 pm
autor: ziuzio
Powinna być matowa raczej, ważne aby docisk i koło zamachowe nie były przegrzane(niebieskawy kolor lub gorzej jak popękane).

: pt lut 15, 2008 11:44 pm
autor: pietro
ziuzio pisze:Powinna być matowa raczej, ważne aby docisk i koło zamachowe nie były przegrzane(niebieskawy kolor lub gorzej jak popękane).
A jeżeli koło zamachowe jest przegrzane to można jeszcze cos z nim zrobic czy tylko nadaje się do wymiany?

: pt lut 15, 2008 11:56 pm
autor: ziuzio
Najpierw możesz spróbować usunąć przebarwienia papierem ściernym, jeśli nie ma pęknieć to wystarczy:).
Jeśli jednak powierzchnia jest popękana to możesz oddać koło tokarzowi, aby zebrał powierzchnię pod tarczę i pod docisk o tyle samo lub założyć nowy zamach:).

: ndz lut 17, 2008 9:02 pm
autor: pietro
ziuzio pisze:Najpierw możesz spróbować usunąć przebarwienia papierem ściernym, jeśli nie ma pęknieć to wystarczy:).
Jeśli jednak powierzchnia jest popękana to możesz oddać koło tokarzowi, aby zebrał powierzchnię pod tarczę i pod docisk o tyle samo lub założyć nowy zamach:).
koło zamachowe mam przebarwione i docisk na niebiesko jakim to papierem usuwać jak najdrobniejszym? ale za to łożysko jest w stanie opłakanym czy takie to jest to:?


VALEO
279612
Łożysko oporowe sprzęgła
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: VAL279612
Cena brutto: 91,79 zł
nazwa: Łożysko wyciskowe sprzęgła
opis : VALEO łożysko oporowe sprzęgła FIAT TIPO/TEMPRA
1.8/2.0/1.9TD/ PUNTO II 1,8 16V 99-
producent: VALEO
W MAGAZYNIE: 9
Ograniczenia
od roku prod.: 1989.10
Kod silnika: 146A8.046
typ skrzyni biegów: C510
Numery zwyczajowe

: ndz lut 17, 2008 9:11 pm
autor: hz10
po co usuwać przebarwienia????? same sie usuną po pierwszym ruszeniu z miejsca :wink:

: ndz lut 17, 2008 10:12 pm
autor: ziuzio
Często przebarwienia ukrywają popękaną powierzchnię, warto obadać sprawę:).
Przebarwienia możesz ścierać papierem mniej wiecej >240, grubszym też można, ale tak żeby nie porobić za dużych rys:).

: ndz lut 17, 2008 10:24 pm
autor: pietro
ziuzio pisze:Często przebarwienia ukrywają popękaną powierzchnię, warto obadać sprawę:).
Przebarwienia możesz ścierać papierem mniej wiecej >240, grubszym też można, ale tak żeby nie porobić za dużych rys:).
a to łożysko jest dobre co napisałem wyzej?

: ndz lut 17, 2008 10:54 pm
autor: hz10
ziuzio pisze:Często przebarwienia ukrywają popękaną powierzchnię, warto obadać sprawę:).
Przebarwienia możesz ścierać papierem mniej wiecej >240, grubszym też można, ale tak żeby nie porobić za dużych rys:).
nawet jak są to sa mikropęknięcia wiec i tak nie robi różnicy :wink: co do łożyska to nie wiem lepiej idź do sklepu ze starym

: pn lut 18, 2008 4:31 pm
autor: ziuzio
Łożysko takie, jeśli masz górne wybieranie i duży wieloklin(20 zębów) w tarczy sprzęgłowej:).
Mikropęknięcia są nieszkodliwe, ale czasem powstają spore i widoczne gołym okiem pękniecia powierzchni, które mogą owocować nawet rozerwaniem zamachu/docisku(w kolekcji mam już jeden rozerwany docisk po przebiegu 15kkm, więc nie napisałem tego w ramach teoretyzowania o fachowym podejściu do sprawy;)).