Strona 1 z 2
hamulce tyl w gt
: sob lut 09, 2008 5:51 pm
autor: mr2j
Witam
Chcialem dzis wymienic klocki na tylnych heblach w gt a za nic nie moge wcisnac tłoczka, aby powstal luz na wlozenie nowych klockow. Jaki jest na to sposob ??
: sob lut 09, 2008 6:15 pm
autor: DJ
nie wiem ja jest w punto ale z tyłu tłoczki się wkręca zgodnie ze wskazówkami zegara (czy tłoczek ma nacięcie, rowek przez środek), może niech dopowie coś jeszcze ktoś mądrzejszy w temacie Punto.
i jeżeli tak będzie pamietaj że ten rowek ma po wkręceniu pozostać w pozycji poziomej. ____
: sob lut 09, 2008 6:43 pm
autor: mr2j
szkoda ze nie zrobilem fotki ale ma naciecia w ksztalcie 4 trojkatow ktore zbiegaja sie w jedno miejsce nigdy nie bylem dobry w rysowaniu ale to moze cos pomoze

zastaniawia mnie jedno jak to mam wkrecic tzn jakim kluczem bo tu zaden nie pasuje; te biale trójkaty wystaja na jakies 3 mm
: sob lut 09, 2008 9:52 pm
autor: JARO_Cz-wa
mr2j pisze:szkoda ze nie zrobilem fotki ale ma naciecia w ksztalcie 4 trojkatow ktore zbiegaja sie w jedno miejsce nigdy nie bylem dobry w rysowaniu ale to moze cos pomoze

zastaniawia mnie jedno jak to mam wkrecic tzn jakim kluczem bo tu zaden nie pasuje; te biale trójkaty wystaja na jakies 3 mm
Dokładnie trzeba to wkrecic zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jakby niechciało się schować to odłącz przewód hamulcowy i wtedy próbuj, ewentualnie wykręć całkiem i wtedy wkręcaj. Co do klucza to cos w stylu klucza do odkręcania tarczy w "boschce" tylko troche mniejszy rozstaw. Jak niemasz mozna z kawałka blachy dorobić wyginając odpowednio i wycinając takie 2 pazury

hamulce tyl w gt
: czw lut 21, 2008 11:02 pm
autor: MARCIN
witam,wymienialem klocki z tylu W PGT,ale ja prubowalem wkrecic go kluczem tzw. żabą albo morsem,mozesz zrobic tak jak pisali ci wczesniej odlaczyc przewod chamulcowy,ale lepiej juz odkrecic odpowietrznik niz przewod,bo czy przewod czy odpowietrznik to i tak bedziesz musial odkrecic odpowietrznik zeby pozbyc sie powietrza z ukladu. Powodzenia
: pt lut 22, 2008 10:22 am
autor: skadubek
A u mnie natomiast tylnie klocki nie biorą całej tarczy

i nie mam ręcznego mimo że linki nowe kupiłem(był, linka strzeliła i jak nową założyłem to juz nie działa

) aha i zaglądałem wczoraj to nie mam też spręzyn do regulatora ogranicznika hamowania

pewno przerdzewiały

biore się za te hample i jakieś podpowiedzi może

: ndz mar 02, 2008 8:51 pm
autor: 2rotor
skadubek pisze:A u mnie natomiast tylnie klocki nie biorą całej tarczy

i nie mam ręcznego mimo że linki nowe kupiłem(był, linka strzeliła i jak nową założyłem to juz nie działa

) aha i zaglądałem wczoraj to nie mam też spręzyn do regulatora ogranicznika hamowania

pewno przerdzewiały

biore się za te hample i jakieś podpowiedzi może

Miałem to samo, Klocek od strony wewnętrznej nie brał na całej tarczy i ręczny był cieniutki. Okazało się że klocki Mintexa miały takie wystające "cypki" które opierały się o tłoczek ze względu na to ze ma on taki krzyżowaty kształt. Po zeszlifowaniu tego cypka wszystko mineło jak ręką odjał. Sprawdź u siebie.
: pn mar 03, 2008 6:11 pm
autor: skadubek
Dzięki za info

: śr mar 05, 2008 12:46 am
autor: JARO_Cz-wa
2rotor pisze:...Klocek od strony wewnętrznej nie brał na całej tarczy i ręczny był cieniutki. Okazało się że klocki Mintexa miały takie wystające "cypki" które opierały się o tłoczek ze względu na to ze ma on taki krzyżowaty kształt. Po zeszlifowaniu tego cypka wszystko mineło jak ręką odjał. Sprawdź u siebie.
U mnie na jedny kole było identycznie gdy kupiłem auto, niestety ktoś składając to niewiadomo o czym myślał
Z drugiej strony dla odmiany mam inny tłoczek w który spokojnie ten kołeczek ustalający wchodzi

: sob lip 12, 2008 1:02 pm
autor: tusiu1988
A mi chodzi o ut a mianoiwicie nie mam ręcznego no wogóle

i teraz wystraczy że rozruszam np. kombinerkami uchwyt ten gdzie sie zapina linke czy musze razbierać całe zaciski i problem zniknie
: sob lip 12, 2008 2:00 pm
autor: lukasz1t
Ja mam identyczny problem, że brakuje mi ręcznego. Teraz mam nową linkę, ale jak się okazało to nie przyniosło praktycznie żadnej poprawy. Tam przy zaciskach, jak się czymś posmaruje te obracające się dźwignie (one mają na jednej stronie zaczepione końcówki od linek, a po drugiej są zaczepione takie sprężynki) to jest jakby trochę lepiej, ale to na krótko pomaga (ja to co jakiś czas tam smaruję), bo się dalej zapiekają (nie wspominając, że jeśli już ręczny w ogóle działa, to praktycznie tylko na lewe koło). Ja myślę, że trzeba będzie rozebrać całe te zaciski i zobaczyć co tam się dzieje, bo o ile u mnie to trochę działa, to na dłuższą metę to nie jest zbyt dobry sposób

: sob lip 12, 2008 4:06 pm
autor: ZibiUT
Musicie rozebrac zaciski i wyjac i wyszyścić i nasmarować dzwogienkę. Tam się robi błoto najcześciej i staje wszystko. Zestawy naprawcze można dostać w InterCars.
: ndz lip 13, 2008 9:10 am
autor: tusiu1988
Ja wczaraj wyciągłem zacisk od kirowcy i jak sie okazało za ten uchwyt gdzie linke sie montuje kombinerkami rusze całkiem do przodu i całkiem do tyłu i tłoczek ciutke drgnie i coś szczeli jakby przeskoczyło i nic tłoczek wogóle sie nie wysuwa, do ty6łu jak cofne jest to samo!!! warto jest sie z tym bawić czy lepiej od razu poszukać zacisk?
: ndz lip 13, 2008 9:37 am
autor: hz10
tusiu1988 pisze:Ja wczaraj wyciągłem zacisk od kirowcy i jak sie okazało za ten uchwyt gdzie linke sie montuje kombinerkami rusze całkiem do przodu i całkiem do tyłu i tłoczek ciutke drgnie i coś szczeli jakby przeskoczyło i nic tłoczek wogóle sie nie wysuwa, do ty6łu jak cofne jest to samo!!! warto jest sie z tym bawić czy lepiej od razu poszukać zacisk?
ja od razu wymieniłem bo za tyle co są używane to szkoda sie bawi w naprawe
: ndz lip 13, 2008 10:25 am
autor: ZibiUT
Tylko trzeba znaleść w dobrym stanie