Skrzynia biegow UT
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
- Kontakt:
Skrzynia biegow UT
Hej !
Czy ma ktos zdjecie skrzyni biegow z uno 1.4 T ? Przy okazji - sprzeglo w 1.4 ma 200 mm srednicy ?
Interesuje mnie szczegolnie zdjecie obudowy sprzegla widzinae od strony silnika.
Jesli to mozliwe prosil bym rowniez o zwymiarowanie rozstawu srub mocujacych.
Czy ma ktos zdjecie skrzyni biegow z uno 1.4 T ? Przy okazji - sprzeglo w 1.4 ma 200 mm srednicy ?
Interesuje mnie szczegolnie zdjecie obudowy sprzegla widzinae od strony silnika.
Jesli to mozliwe prosil bym rowniez o zwymiarowanie rozstawu srub mocujacych.
Pozdrawiam - Binio


-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Tarcza w 1.4T ma 200mm, w 1.4 N/A 180mm. Rozstaw jest taki sam jak w 1.4 N/A czyli 180, 140, 180, 290 [mm] (wymiary odpowiednio pomiędzy: dziura ze szpilką od górnej dziury, dziura górna do dziura górna druga, dziura górna druga do dziury przedniej przy rozruszniku, dziura przednia przy rozruszniku do dziury ze szpilką).
Zdjęcie wrzucę jutro, bo dzisiaj coś nie chce się mi wysłać:|
edit: oto zdjęcie http://fotogalerie.pl/fotka/2533721114155851234
Zdjęcie wrzucę jutro, bo dzisiaj coś nie chce się mi wysłać:|
edit: oto zdjęcie http://fotogalerie.pl/fotka/2533721114155851234
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jeżeli zamontujesz piasty+półośki+przeguby z UTa to nie będzie problemu, tylko zwróć uwagę na flanszę półośki lewej w swojej skrzyni bo są dwa rodzaje tych flansz: z gwintem lub bez gwintu(na te 6 śrub od przegubu wewn.) - te bez gwintu są "dłuższe", ale można je łatwo i szybko wymienić na tą z UTa z gwintami
(ale w Lancii 1.6 są z gwintem).
Musisz też jeszcze sprawdzić czy ta podpórka półośki pośredniej, przykręcana do bloku, będzie współrała z półosią
.
A jak skrzynia z innej Lancii to bywają różne wielokliny w tej dziurze na półośkę pośrednią
.
Czyli generalnie wkładasz silnik ze skrzynią z Lancii??

Musisz też jeszcze sprawdzić czy ta podpórka półośki pośredniej, przykręcana do bloku, będzie współrała z półosią

A jak skrzynia z innej Lancii to bywają różne wielokliny w tej dziurze na półośkę pośrednią

Czyli generalnie wkładasz silnik ze skrzynią z Lancii??
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
- Kontakt:
No nareszcie ktos z konkretna wiedza - masz u mnie browara jak bedzie okazja sie napic !
Musze przeszperac moje dokumntacje foto moze mam zdjecie skrzyni to bede wiedzil czy jest gwint czy flansza, ale wydaje misie ze jest flansza skrecana na 6 srub.
Nie jestem pewny jak wyglada sprawa wieloklinow - wydaje mi sie ze jest tam wieloklin 22 mm srednicy (chodz cos mi sie kojarzy ze facet mowil mi o 24 mm o ile to mozliwe wogole)
A co do mojego silnika to jest jedna wielka wydumka - silnik pochodzi z tipo ale jest identyczny jak w lanci delta gti (1.6 dohc).
Skrzynia najprawdopodobnij jest z lanci delta 1.6 dohc ale nie mam 100% pewnosci - wiesz moze jak to sprawdzic ?
Pozostaje nie rozwiazany problem polosi, piast i zawieszenia silnika (od strony silnika) - chodz tu juz mam pewne informacie ze powinna pasowac lapa z uno 1.7 1.9 D z pompa wodna.
To problemy na dobry poczatek - w przyszlosci chcialbym zmienic zasilanie z spi na mpi opartym na czesciach z silnika 1.8 mpi tipo
Musze przeszperac moje dokumntacje foto moze mam zdjecie skrzyni to bede wiedzil czy jest gwint czy flansza, ale wydaje misie ze jest flansza skrecana na 6 srub.
Nie jestem pewny jak wyglada sprawa wieloklinow - wydaje mi sie ze jest tam wieloklin 22 mm srednicy (chodz cos mi sie kojarzy ze facet mowil mi o 24 mm o ile to mozliwe wogole)
A co do mojego silnika to jest jedna wielka wydumka - silnik pochodzi z tipo ale jest identyczny jak w lanci delta gti (1.6 dohc).
Skrzynia najprawdopodobnij jest z lanci delta 1.6 dohc ale nie mam 100% pewnosci - wiesz moze jak to sprawdzic ?
Pozostaje nie rozwiazany problem polosi, piast i zawieszenia silnika (od strony silnika) - chodz tu juz mam pewne informacie ze powinna pasowac lapa z uno 1.7 1.9 D z pompa wodna.
To problemy na dobry poczatek - w przyszlosci chcialbym zmienic zasilanie z spi na mpi opartym na czesciach z silnika 1.8 mpi tipo
Pozdrawiam - Binio


-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Flansza jest zawsze i to nawet zawsze na 6 śrub, nawet o identycznym rozstawie, tylko chodziło mi o to że te 6 dziur ma gwint i wtedy ta flansza(a właściwie mini-super krótka półośka lewa
) jest krótsza od takiej flanszy która ma te dziury przelotowe(wtedy od tyłu przychodzą takie śmieszne nakrętki). I generalnie po tym odróżnisz skrzynię 1.6 N/A od 2.0 N/A i 1.6T.
Są wielokliny i 22mm i 24mm, tylko zależy o którym mowa(na przegubie,na półośce od strony przegubu wewn. lub zewn.??).
A silnik w Tipo nie wisiał tak jak w Uniaku
??. Ale na pewno tak wisiał w Regacie 1.6 100S-tam była taka kosmiczna poducha przykręcana gdzieś na tyłach silnika(trochę powyżej obudowy pompy wodnej).
Jeżeli to będzie siedzieć w Uniaku, to chyba cięzko będzie upchnąć mpi-chyba że wyrzeźbisz sobie inny kolektor ssący albo wytniesz kawałek grodzi(no chyba że silnik na tyle ładnie siądzie że zmieści się seryjny
).
Powodzenia w projekcie
.
A czy zwykły UT Ci nie wystarczał??bo generalnie w 1.6 spalanie stosunkowo duże jak na osiągi, a UT średnio męczony pali całkiem przyzwoicie; moc taka sama prawie; turbiną dmuchniesz 0,1 bar więcej i już masz kilka km; a w wolnossącym to tyle grzebania żeby wyciągnąć te kilka km.

Są wielokliny i 22mm i 24mm, tylko zależy o którym mowa(na przegubie,na półośce od strony przegubu wewn. lub zewn.??).
A silnik w Tipo nie wisiał tak jak w Uniaku

Jeżeli to będzie siedzieć w Uniaku, to chyba cięzko będzie upchnąć mpi-chyba że wyrzeźbisz sobie inny kolektor ssący albo wytniesz kawałek grodzi(no chyba że silnik na tyle ładnie siądzie że zmieści się seryjny

Powodzenia w projekcie

A czy zwykły UT Ci nie wystarczał??bo generalnie w 1.6 spalanie stosunkowo duże jak na osiągi, a UT średnio męczony pali całkiem przyzwoicie; moc taka sama prawie; turbiną dmuchniesz 0,1 bar więcej i już masz kilka km; a w wolnossącym to tyle grzebania żeby wyciągnąć te kilka km.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
- Kontakt:
Teraz to bym sie zastanawial nad 1.2 8v + T ale jak to mowia czlowiek mondry po szkodzie.
Zbyt pochopnie podjolem pewne decyzje, a teraz jak juz zaczolem to chce skonczyc, za duzo mnie to kosztowalo czasu i pieniedzy.
Jesli pozwolisz
skorzystam jeszcze z Twojej wiedzy - chodzi mi o roznice w pojemnosciach 1.6 a 2.0
Roznica wynika wylacznie ze skoku tloka, tak wic czy blok jest taki sam, a inny jest tylko wal i/lub korby ?
No i druga zastanawiajaca mnie rzecz to jaka jaest wytrzymalosc osprzetu z silnika lanci integrale ? ona w serii ma cos okolo 200 KM wytrzyma to cos wiecej ?
Zbyt pochopnie podjolem pewne decyzje, a teraz jak juz zaczolem to chce skonczyc, za duzo mnie to kosztowalo czasu i pieniedzy.
Jesli pozwolisz

Roznica wynika wylacznie ze skoku tloka, tak wic czy blok jest taki sam, a inny jest tylko wal i/lub korby ?
No i druga zastanawiajaca mnie rzecz to jaka jaest wytrzymalosc osprzetu z silnika lanci integrale ? ona w serii ma cos okolo 200 KM wytrzyma to cos wiecej ?
Pozdrawiam - Binio


-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jeżeli Twój 1.6 ma tłok 84mm(bo były też modele o średnicy tłoka 80mm, ale zdecydowanie starsze
) to masz skok 71,5mm natomiast 2.0 też ma tłok 84mm,ale skok 90mm-jest inny wał korbowy(większy skok) i ma inne średnice czopów, niestety blok jest wyższy o te 9mm(można by kombinować coś z krótszymi korbami przy zastosowaniu wału od 2.0, ale rzeżba to okrutna
). Oczywiście 1.6 a 2.0 to różne pompy olejowe, różne miski(rozstaw śrub taki sam, ale głebokość inna),rózne wałki rozrządu, różne kształty tłoka, różne koła zamachowe...).
Co do wytrzymałości silnika z Integralki to ludki z Włoch wyciskają w granice 300km. Ale jest jedna Lancia ze Szwecji z mocą 700km(tylko że silnik ma jedynie blok i głowicę seryjną
,w sensie pochodzenia od Lancii)


Co do wytrzymałości silnika z Integralki to ludki z Włoch wyciskają w granice 300km. Ale jest jedna Lancia ze Szwecji z mocą 700km(tylko że silnik ma jedynie blok i głowicę seryjną
