Strona 1 z 1
pare pytań, bezpieczniki,dmuchawa
: sob kwie 16, 2005 10:45 am
autor: marcin77
u mnie jest taka skrzynka z bezpiecznikami
foto
w instrukcje hayesa skrzynka wygląda inaczej, druga sprawa bezpiecznik od wentylatora chłodnicy ma 30A (hayes) u mnie siedzie 20A - ma znaczenie w praktyce

(dodam że wentyl nie działa i szukam narazie przyczyny, bez. nie jest spalony)
druga sprawa to dmuchawa na wtryski (chyba tak nazywa się)
foto
czy też macie tak upchniętą

, na stożek chyba nie ma miejsca, no i jeszcze jedna sprawa

czy można pomylić albo podłączyć inaczej włącznik wentylatora chłodnicy z dmuchawą tą ze zdjęcia

: sob kwie 16, 2005 1:47 pm
autor: ziuzio
Też mamy tak upchniętą dmuchawę chłodzenia wtryskiwaczy

. Wtyczek nie da się pomylić bo są inne

. Jeżeli nie działa Ci elektrowentylator chłodnicy to sprawdz przede wszystkim termowyłącznik

.
Skrzynka bezpieczników jest taka sama tylko że w UTach jest kilka dodatkowych bezpieczników

.
: sob kwie 16, 2005 5:04 pm
autor: marcin77
ziuzio pisze:Też mamy tak upchniętą dmuchawę chłodzenia wtryskiwaczy

. Wtyczek nie da się pomylić bo są inne

. Jeżeli nie działa Ci elektrowentylator chłodnicy to sprawdz przede wszystkim termowyłącznik

.
Skrzynka bezpieczników jest taka sama tylko że w UTach jest kilka dodatkowych bezpieczników

.
nie znam się na tym, termowłącznik to ta wtyczka na brzegu chłodnicy czy na dole gdzieś, i jak sprawdzić ten termowłącznik

, ktoś wspominał mi o zwarciu kabli, ale jak je zewrzeć

: sob kwie 16, 2005 6:03 pm
autor: ziuzio
Termowyłącznik to takie coś z trzema kablami na 1/3 wysokości od dołu pomiędzy wężami chłodnicy na brzegu chłodnicy. Jeden kabel to "-"(czarny), drugi to sterowanie I-szym biegiem elektrowentylatora(biały), a trzeci to sterowanie II-gim biegiem elektrowentylatora(popielaty z czarnym oaskiem).
Jeżeli zewrzesz bezpośrednio do masy biały lub popielaty, elektrowentylator powinien się kręcić i wtedy oznacza to że termowyłącznik jest zepsuty

: sob kwie 16, 2005 6:29 pm
autor: marcin77
ziuzio pisze:Termowyłącznik to takie coś z trzema kablami na 1/3 wysokości od dołu pomiędzy wężami chłodnicy na brzegu chłodnicy. Jeden kabel to "-"(czarny), drugi to sterowanie I-szym biegiem elektrowentylatora(biały), a trzeci to sterowanie II-gim biegiem elektrowentylatora(popielaty z czarnym oaskiem).
Jeżeli zewrzesz bezpośrednio do masy biały lub popielaty, elektrowentylator powinien się kręcić i wtedy oznacza to że termowyłącznik jest zepsuty

wszystkie czarne (takie zasyfiałe), można jakośpodłączyć na krótko aby chodził wentylator od zapalenia silnika

: sob kwie 16, 2005 7:26 pm
autor: ziuzio
Zawsze można

. Albo robisz przekaznik sterowany kontrolką oleju i on podaje "-" po zapaleniu, albo podłączasz "-" na stałe do elektrowentylatora i ciągniesz "+" po staccujce do elektrowentylatora.
Tylko po co tak kombinować??duży pobór prądu,niedogrzany silnik i wogóle, lepiej napraw tak aby działało jak ma działać

,ewentualnie lepiej zamontować nawet jednobiegowy termowyłącznik, którego koszt to 20zł

.
: sob kwie 16, 2005 11:12 pm
autor: KYS
marcin77 pisze:wszystkie czarne (takie zasyfiałe), można jakośpodłączyć na krótko aby chodził wentylator od zapalenia silnika

jeżeli zwieranie przewodów powoduje włączenie wentylatora, to możesz podłączyć pod te kabelki przełącznik i podciągnąć go do kabiny...
ale tak jak ziuzio mówi - najlepiej mieć sprawny termowyłącznik

: pn kwie 18, 2005 9:01 pm
autor: marcin77
KYS pisze:marcin77 pisze:wszystkie czarne (takie zasyfiałe), można jakośpodłączyć na krótko aby chodził wentylator od zapalenia silnika

jeżeli zwieranie przewodów powoduje włączenie wentylatora, to możesz podłączyć pod te kabelki przełącznik i podciągnąć go do kabiny...
ale tak jak ziuzio mówi - najlepiej mieć sprawny termowyłącznik

wentyl działa już ...ufff, winne były styki na kostce , moge wkońcu jeździć
