w instrukcje hayesa skrzynka wygląda inaczej, druga sprawa bezpiecznik od wentylatora chłodnicy ma 30A (hayes) u mnie siedzie 20A - ma znaczenie w praktyce (dodam że wentyl nie działa i szukam narazie przyczyny, bez. nie jest spalony)
druga sprawa to dmuchawa na wtryski (chyba tak nazywa się)
foto
czy też macie tak upchniętą , na stożek chyba nie ma miejsca, no i jeszcze jedna sprawa czy można pomylić albo podłączyć inaczej włącznik wentylatora chłodnicy z dmuchawą tą ze zdjęcia
Też mamy tak upchniętą dmuchawę chłodzenia wtryskiwaczy . Wtyczek nie da się pomylić bo są inne . Jeżeli nie działa Ci elektrowentylator chłodnicy to sprawdz przede wszystkim termowyłącznik .
Skrzynka bezpieczników jest taka sama tylko że w UTach jest kilka dodatkowych bezpieczników .
ziuzio pisze:Też mamy tak upchniętą dmuchawę chłodzenia wtryskiwaczy . Wtyczek nie da się pomylić bo są inne . Jeżeli nie działa Ci elektrowentylator chłodnicy to sprawdz przede wszystkim termowyłącznik .
Skrzynka bezpieczników jest taka sama tylko że w UTach jest kilka dodatkowych bezpieczników .
nie znam się na tym, termowłącznik to ta wtyczka na brzegu chłodnicy czy na dole gdzieś, i jak sprawdzić ten termowłącznik , ktoś wspominał mi o zwarciu kabli, ale jak je zewrzeć
Termowyłącznik to takie coś z trzema kablami na 1/3 wysokości od dołu pomiędzy wężami chłodnicy na brzegu chłodnicy. Jeden kabel to "-"(czarny), drugi to sterowanie I-szym biegiem elektrowentylatora(biały), a trzeci to sterowanie II-gim biegiem elektrowentylatora(popielaty z czarnym oaskiem).
Jeżeli zewrzesz bezpośrednio do masy biały lub popielaty, elektrowentylator powinien się kręcić i wtedy oznacza to że termowyłącznik jest zepsuty
ziuzio pisze:Termowyłącznik to takie coś z trzema kablami na 1/3 wysokości od dołu pomiędzy wężami chłodnicy na brzegu chłodnicy. Jeden kabel to "-"(czarny), drugi to sterowanie I-szym biegiem elektrowentylatora(biały), a trzeci to sterowanie II-gim biegiem elektrowentylatora(popielaty z czarnym oaskiem).
Jeżeli zewrzesz bezpośrednio do masy biały lub popielaty, elektrowentylator powinien się kręcić i wtedy oznacza to że termowyłącznik jest zepsuty
wszystkie czarne (takie zasyfiałe), można jakośpodłączyć na krótko aby chodził wentylator od zapalenia silnika
Zawsze można . Albo robisz przekaznik sterowany kontrolką oleju i on podaje "-" po zapaleniu, albo podłączasz "-" na stałe do elektrowentylatora i ciągniesz "+" po staccujce do elektrowentylatora.
Tylko po co tak kombinować??duży pobór prądu,niedogrzany silnik i wogóle, lepiej napraw tak aby działało jak ma działać ,ewentualnie lepiej zamontować nawet jednobiegowy termowyłącznik, którego koszt to 20zł .