pare pytań, bezpieczniki,dmuchawa

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

pare pytań, bezpieczniki,dmuchawa

Post autor: marcin77 »

u mnie jest taka skrzynka z bezpiecznikami
foto :)
Obrazek

w instrukcje hayesa skrzynka wygląda inaczej, druga sprawa bezpiecznik od wentylatora chłodnicy ma 30A (hayes) u mnie siedzie 20A - ma znaczenie w praktyce :?: (dodam że wentyl nie działa i szukam narazie przyczyny, bez. nie jest spalony)

druga sprawa to dmuchawa na wtryski (chyba tak nazywa się)
foto
Obrazek

czy też macie tak upchniętą :?: , na stożek chyba nie ma miejsca, no i jeszcze jedna sprawa :wink: czy można pomylić albo podłączyć inaczej włącznik wentylatora chłodnicy z dmuchawą tą ze zdjęcia :?:
lancia dedra 2.0t
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Też mamy tak upchniętą dmuchawę chłodzenia wtryskiwaczy :) . Wtyczek nie da się pomylić bo są inne :P . Jeżeli nie działa Ci elektrowentylator chłodnicy to sprawdz przede wszystkim termowyłącznik ;) .
Skrzynka bezpieczników jest taka sama tylko że w UTach jest kilka dodatkowych bezpieczników :) .
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

ziuzio pisze:Też mamy tak upchniętą dmuchawę chłodzenia wtryskiwaczy :) . Wtyczek nie da się pomylić bo są inne :P . Jeżeli nie działa Ci elektrowentylator chłodnicy to sprawdz przede wszystkim termowyłącznik ;) .
Skrzynka bezpieczników jest taka sama tylko że w UTach jest kilka dodatkowych bezpieczników :) .
nie znam się na tym, termowłącznik to ta wtyczka na brzegu chłodnicy czy na dole gdzieś, i jak sprawdzić ten termowłącznik :?: , ktoś wspominał mi o zwarciu kabli, ale jak je zewrzeć :?:
lancia dedra 2.0t
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Termowyłącznik to takie coś z trzema kablami na 1/3 wysokości od dołu pomiędzy wężami chłodnicy na brzegu chłodnicy. Jeden kabel to "-"(czarny), drugi to sterowanie I-szym biegiem elektrowentylatora(biały), a trzeci to sterowanie II-gim biegiem elektrowentylatora(popielaty z czarnym oaskiem).
Jeżeli zewrzesz bezpośrednio do masy biały lub popielaty, elektrowentylator powinien się kręcić i wtedy oznacza to że termowyłącznik jest zepsuty :wink:
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

ziuzio pisze:Termowyłącznik to takie coś z trzema kablami na 1/3 wysokości od dołu pomiędzy wężami chłodnicy na brzegu chłodnicy. Jeden kabel to "-"(czarny), drugi to sterowanie I-szym biegiem elektrowentylatora(biały), a trzeci to sterowanie II-gim biegiem elektrowentylatora(popielaty z czarnym oaskiem).
Jeżeli zewrzesz bezpośrednio do masy biały lub popielaty, elektrowentylator powinien się kręcić i wtedy oznacza to że termowyłącznik jest zepsuty :wink:
wszystkie czarne (takie zasyfiałe), można jakośpodłączyć na krótko aby chodził wentylator od zapalenia silnika :?:
lancia dedra 2.0t
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Zawsze można ;) . Albo robisz przekaznik sterowany kontrolką oleju i on podaje "-" po zapaleniu, albo podłączasz "-" na stałe do elektrowentylatora i ciągniesz "+" po staccujce do elektrowentylatora.
Tylko po co tak kombinować??duży pobór prądu,niedogrzany silnik i wogóle, lepiej napraw tak aby działało jak ma działać :) ,ewentualnie lepiej zamontować nawet jednobiegowy termowyłącznik, którego koszt to 20zł :) .
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

marcin77 pisze:wszystkie czarne (takie zasyfiałe), można jakośpodłączyć na krótko aby chodził wentylator od zapalenia silnika :?:
jeżeli zwieranie przewodów powoduje włączenie wentylatora, to możesz podłączyć pod te kabelki przełącznik i podciągnąć go do kabiny...

ale tak jak ziuzio mówi - najlepiej mieć sprawny termowyłącznik :cfaniaczek:
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

KYS pisze:
marcin77 pisze:wszystkie czarne (takie zasyfiałe), można jakośpodłączyć na krótko aby chodził wentylator od zapalenia silnika :?:
jeżeli zwieranie przewodów powoduje włączenie wentylatora, to możesz podłączyć pod te kabelki przełącznik i podciągnąć go do kabiny...

ale tak jak ziuzio mówi - najlepiej mieć sprawny termowyłącznik :cfaniaczek:
wentyl działa już ...ufff, winne były styki na kostce , moge wkońcu jeździć :)
lancia dedra 2.0t
ODPOWIEDZ