Strona 1 z 3

Jakie turbiny?

: czw lis 08, 2007 4:19 pm
autor: Luu
Jakie turbiny podejdą do uniaka bez przerabiania mocowań? Coś w stylu plug & play.

: czw lis 08, 2007 5:10 pm
autor: DeviL
Jesli jest t2 to t25,t28,i rodzina gt2x chyba

: czw lis 08, 2007 5:29 pm
autor: ZibiUT
Jesli masz 1,4T jak również dotyczy to Punto GT to wszystkie które mają flancze jak t2/t25/t28/GT2x

Ja mam np T25 z jakiegoś pontiaka, Lui chyba ma t25 z s13, koziol miał w PuntoGT GT28RS.

Oczywiście musisz się liczyć z musem przrobienia down pipe, dolotu, smarowania. Bu chyba żadna z wymienionych nie podejdzie P&P

: czw lis 08, 2007 5:55 pm
autor: Lui
w przypadku T25 z 200sx podchodzi downpipe, spływ trzeba poszerczyć rozstaw dziurek i przewód smarujący ma oczko 12 a nie 10

: czw lis 08, 2007 6:24 pm
autor: paullo
też szukałem jakiejś innej turbiny i lui podpowiedział, że pasi z 200sx, no i bez większych problemów założyłem

: czw lis 08, 2007 6:35 pm
autor: hz10
rodzina t3 pasuje p&p oprócz dp i mocowania do kolektora ale to jest szczegół :wink:

: czw lis 15, 2007 7:12 pm
autor: Luu
Czyli reasumując temat turbina garrett T25 bezprobelmowo może iść jako zamiennik orginalnej bez większej przeróbki? Jakie ma osiągi tzn ile można z niej wydusić? dobry z niej świstak?. Obecnie mam Turbo IHI (modelu nie pamiętam) i jest (była) całkiem spoko tzn fajnie świszczy :) .

: czw lis 15, 2007 11:15 pm
autor: Lui
teoretyczny max to 200KM, ale raczej nie w tym silniku

1bar z IHI a 1bar z T25 - różnica mocno odczuwalna

: czw lis 22, 2007 11:56 am
autor: 2rotor
Zibi122 pisze:Jesli masz 1,4T jak również dotyczy to Punto GT to wszystkie które mają flancze jak t2/t25/t28/GT2x

Ja mam np T25 z jakiegoś pontiaka, Lui chyba ma t25 z s13, koziol miał w PuntoGT GT28RS.

Oczywiście musisz się liczyć z musem przrobienia down pipe, dolotu, smarowania. Bu chyba żadna z wymienionych nie podejdzie P&P
Przecież T25 nie podjedzie na kolektor z PGT bez modów bo seryjnie jest IHI.
Zresztą ładowanie T25 na ten żeliwny seryjny kolektor jest trochę bezsensu. Lepiej sobie wykonać kolektor rurowy z kwasiaka.

: czw lis 22, 2007 12:46 pm
autor: mouk80
a ja z odrobine innej beczki mam pytania:)


1. IHI czy Garret fabryczny jest lepszy?

2. No i czy ta aukcja to kogos z forum http://moto.allegro.pl/item273253917_tu ... o_1_3.html ?

3. Czy mialoby sens załozenie 2 intercoolerow w aucie?:)

: czw lis 22, 2007 1:55 pm
autor: Lui
2rotor pisze: Przecież T25 nie podjedzie na kolektor z PGT bez modów bo seryjnie jest IHI.
Zresztą ładowanie T25 na ten żeliwny seryjny kolektor jest trochę bezsensu. Lepiej sobie wykonać kolektor rurowy z kwasiaka.
łał a mi podeszło t25 zamiast ihi :P

podchodzi, ihi w 1.4 (uno i punto) ma flansze typu t25 :)

można zakładać dwa intercoolery, to takie budżetowe i raczej brzydkie rozwiązanie ale też będzie działać

widziałem też taki bajer jak ktoś sobie zespawał dwa intercoolery z uno i miał dwa razy dłuższy, też jakaś opcja :D

: czw lis 22, 2007 2:32 pm
autor: ZibiUT
2rotor pisze:
Zibi122 pisze:Jesli masz 1,4T jak również dotyczy to Punto GT to wszystkie które mają flancze jak t2/t25/t28/GT2x

Ja mam np T25 z jakiegoś pontiaka, Lui chyba ma t25 z s13, koziol miał w PuntoGT GT28RS.

Oczywiście musisz się liczyć z musem przrobienia down pipe, dolotu, smarowania. Bu chyba żadna z wymienionych nie podejdzie P&P
Przecież T25 nie podjedzie na kolektor z PGT bez modów bo seryjnie jest IHI.
Zresztą ładowanie T25 na ten żeliwny seryjny kolektor jest trochę bezsensu. Lepiej sobie wykonać kolektor rurowy z kwasiaka.
To jeszcze dodam ze mam w 1,3T do tego załozony kolektor z Punto GT i turbiną T25 bez modyfikacji ani jednej z wymienionych czesci. Oczywiście musiałem poprowadzić torszke inaczej dolot powietrza oraz przerobić zasilanie olejem ale to raczej nie problem. Wydech robiłem od poczatku sam ale do T25 podejdzie DP z ihi bo jest taki sam. ( oczywiście nie wszystkie T25 sa takie same ale tą co ja mam tak )

: czw lis 22, 2007 3:52 pm
autor: 2rotor
Zibi122 pisze:
2rotor pisze:
Zibi122 pisze:Jesli masz 1,4T jak również dotyczy to Punto GT to wszystkie które mają flancze jak t2/t25/t28/GT2x

Ja mam np T25 z jakiegoś pontiaka, Lui chyba ma t25 z s13, koziol miał w PuntoGT GT28RS.

Oczywiście musisz się liczyć z musem przrobienia down pipe, dolotu, smarowania. Bu chyba żadna z wymienionych nie podejdzie P&P
Przecież T25 nie podjedzie na kolektor z PGT bez modów bo seryjnie jest IHI.
Zresztą ładowanie T25 na ten żeliwny seryjny kolektor jest trochę bezsensu. Lepiej sobie wykonać kolektor rurowy z kwasiaka.
To jeszcze dodam ze mam w 1,3T do tego załozony kolektor z Punto GT i turbiną T25 bez modyfikacji ani jednej z wymienionych czesci. Oczywiście musiałem poprowadzić torszke inaczej dolot powietrza oraz przerobić zasilanie olejem ale to raczej nie problem. Wydech robiłem od poczatku sam ale do T25 podejdzie DP z ihi bo jest taki sam. ( oczywiście nie wszystkie T25 sa takie same ale tą co ja mam tak )

No to zobaczę czy T25 a/r 0,64 które do mnie idzie będzie pasować. Chociaż i tak skłaniam sie raczej do zrobienia kolektora z kwasiaka pod to turbo.

: czw lis 22, 2007 5:28 pm
autor: ZibiUT
Lui ma t25 z a/r 0.64 a raczej miał. Z tą turbiną bedziesz miał laga niezłego. Ja na 0.48 mam dopiero od 3200-3500 dobre ciśnienie a pamietam ze lui to chyba miał od 4000.

Połaczenie kolektor -> turbina jest we wszystkich T25 takie samo. Mozesz nawet spokojnie zakładac T28 czy np GT25 GT28. Nissan miał T25 które powinno pasowac.

: czw lis 22, 2007 7:56 pm
autor: Lui
trochę lagowate to jest, ale napewno nie powiem że złe, trzeba się przyzwyczaić, nie polatasz za szybko w KJS, na ulicy trzeba dłuższego odcinka żeby kogoś dojść

ale jak już się wkręci to masakra, nie spada też między biegami, szybcitko wstaje (bova mam podróbkę ssqv i na tym chodzi najlepiej)

polecam, ale ostrzegam że jest odczuwalny lag i turbodziura i nie każdemu to może odpowiadać

na pierwszym biegu nadciśnienie pojawia się przy ok 5tyś obr, drugi ok 4 trzeci 3,5 czwarty piąty 3

lag też jest spory bo jadąc już np. na 4tym biegu 3tyś obr wciska się gaz do dechy to trzeba poczekać ze 3 sekundy żeby zaczęło jechać.... ale wtedy ten co jedzie przed tobą zastanawia się czemu mu auto zwalnia :twisted: