Remont silnika
: śr kwie 13, 2005 11:00 pm
No i szykuje sie remoncik silnika
Wiecie ile moga kosztowac czesci-tloki(chetnie kute), pierscienie, panewki.I z czego IC podejdzie (wiekszy)

Forum właścicieli i pasjonatów Uno Turbo i Punto GT
https://unoturbo.pl/
T, a powiedz gdzie znalazles kpl nowych tlokow do UT 1,3 ?? Skad masz cene na tloki ??Zibi122 pisze:Jezeli musisz kupować nowe to za komplecik tłoków trzeba dać około 1000 zł, uzywki ktoś kiedyś sprzedawał za 200 zł.
Pierścienie nominalne do 1,3T GOETZa kosztowały mnie około 240 zł komplet.
No i teraz zależy co zrobisz z tłokami to taki koszt bedzie:
- jeżeli kupisz nadwymiary to musisz zrobić szlif który kosztuje około 300-400 zł
- jeżeli pozostaniesz przy starych tłokach a dasz tylko nowe pierścienie to 600-700 zł za tulejowanie.
Do tego muszisz raczej dokupić komplet uszczelek który kosztuuje około 400 zł
Panewki są takie same jak w 1,4 N/A i kosztują około 100 zł za główne i korbowodowe.
Pewnie bedziesz musiał wykonać szlif wału + wyważenie co kosztuje odpowiednio 150 zł i 100 zł.
Jeżeli dasz nowe tłoki to musisz obrobić również korbowody przy sworzniach i tego niestety ie wiem.
ciekawe jak z dostepnoscia - bo mi podali ze pratkycznie niedostepne w PLZibi122 pisze:Cene na tłoki podała mi babka w przybliżeniu ze sklepu w WROCŁAWIU.
ja wlasnie do mojego kupilem tloki od 1,4T i sa rzeczywiscie nizsze chyba o jakies 1.6mm no i mam maly problem bo reszta jest 1.3T,bo nie wiem czy rznac kadlub i glowice czy przesunac klin na kole rozrzadu,mam jeszcze drugi silnik 1.5 na wtrysku moze z niego cos tam przelozyc,poradzcie?ziuzio pisze:Kup wał korbowy od 1.4(lub1.6 sohc) N/A i tłoki od 1.4T-wszystko pasuje bez problemu(ćwiczone niedawno)-blok na wysokość gra bo tłoki w 1.4T są niższe(w dużym uogólnieniu).Tłoki Koelbenschmidt,I nadwymiar ze sworzniami i pierścieniami 900zł(cena sprzed dwóch tygodni)
seryjna turbina wytrzyma 1 do 1,2 bara chyba,ale wtryski nie wiem czy wydola tyle paliwaZibi122 pisze:Masz teraz odprężony silnik i możesz spokojnie zastosować większe ciśnienie doładowaia co da większą moc i bezpieczeństwo że silik sie nie rozleci.
Jezeli juz to kup poprostu wał od 1,4 N/A i powinno wystarczyć.
Jaki klin chciałbyś przesunąćtelo pisze:...,bo nie wiem czy rznac kadlub i glowice czy przesunac klin na kole rozrzadu,mam jeszcze drugi silnik 1.5 na wtrysku moze z niego cos tam przelozyc,poradzcie?
NO WLASNIE chcialem zerznac kablub tylko ze jest problem tego typu,ze w tym momencie przestawia mi sie fazy rozrzadu czyli gdzies o jakies pol zeba na pasku,gdyby pasek mial po obu stronach napinacz to by nie bylo problemu ,a tak z jednej bedzie naciagniety a z drugiej nie.ziuzio pisze:Jaki klin chciałbyś przesunąćtelo pisze:...,bo nie wiem czy rznac kadlub i glowice czy przesunac klin na kole rozrzadu,mam jeszcze drugi silnik 1.5 na wtrysku moze z niego cos tam przelozyc,poradzcie?![]()
Jak nie chcesz wydać już więcej kasy to zbierz blok 1.5mm i już,a jak szukasz jeszcze koni mechanicznych to kup wał od 1.4(~300zł)
zobaczymy cos sie wymysliziuzio pisze:Jeżeli tylko nie braknie naciągu na rolce to będzie naciągnięty z dwóch stron, plusem będzie że możesz dać o te pół żeba kółko do przodu i zyskasz trochę mocy "na górze"(albo w tył i wtedy przybędzie "na dole")