Remont silnika

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

roberth
Obserwator
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:01 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Remont silnika

Post autor: roberth »

No i szykuje sie remoncik silnika :? Wiecie ile moga kosztowac czesci-tloki(chetnie kute), pierscienie, panewki.I z czego IC podejdzie (wiekszy)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jezeli musisz kupować nowe to za komplecik tłoków trzeba dać około 1000 zł, uzywki ktoś kiedyś sprzedawał za 200 zł.
Pierścienie nominalne do 1,3T GOETZa kosztowały mnie około 240 zł komplet.
No i teraz zależy co zrobisz z tłokami to taki koszt bedzie:
- jeżeli kupisz nadwymiary to musisz zrobić szlif który kosztuje około 300-400 zł
- jeżeli pozostaniesz przy starych tłokach a dasz tylko nowe pierścienie to 600-700 zł za tulejowanie.
Do tego muszisz raczej dokupić komplet uszczelek który kosztuuje około 400 zł
Panewki są takie same jak w 1,4 N/A i kosztują około 100 zł za główne i korbowodowe.
Pewnie bedziesz musiał wykonać szlif wału + wyważenie co kosztuje odpowiednio 150 zł i 100 zł.
Jeżeli dasz nowe tłoki to musisz obrobić również korbowody przy sworzniach i tego niestety ie wiem.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Zibi122 pisze:Jezeli musisz kupować nowe to za komplecik tłoków trzeba dać około 1000 zł, uzywki ktoś kiedyś sprzedawał za 200 zł.
Pierścienie nominalne do 1,3T GOETZa kosztowały mnie około 240 zł komplet.
No i teraz zależy co zrobisz z tłokami to taki koszt bedzie:
- jeżeli kupisz nadwymiary to musisz zrobić szlif który kosztuje około 300-400 zł
- jeżeli pozostaniesz przy starych tłokach a dasz tylko nowe pierścienie to 600-700 zł za tulejowanie.
Do tego muszisz raczej dokupić komplet uszczelek który kosztuuje około 400 zł
Panewki są takie same jak w 1,4 N/A i kosztują około 100 zł za główne i korbowodowe.
Pewnie bedziesz musiał wykonać szlif wału + wyważenie co kosztuje odpowiednio 150 zł i 100 zł.
Jeżeli dasz nowe tłoki to musisz obrobić również korbowody przy sworzniach i tego niestety ie wiem.
T, a powiedz gdzie znalazles kpl nowych tlokow do UT 1,3 ?? Skad masz cene na tloki ??
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Cene na tłoki podała mi babka w przybliżeniu ze sklepu w WROCŁAWIU. :lol:
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Zibi122 pisze:Cene na tłoki podała mi babka w przybliżeniu ze sklepu w WROCŁAWIU. :lol:
ciekawe jak z dostepnoscia - bo mi podali ze pratkycznie niedostepne w PL ;-)
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Kup wał korbowy od 1.4(lub1.6 sohc) N/A i tłoki od 1.4T-wszystko pasuje bez problemu(ćwiczone niedawno)-blok na wysokość gra bo tłoki w 1.4T są niższe(w dużym uogólnieniu) :twisted: .Tłoki Koelbenschmidt,I nadwymiar ze sworzniami i pierścieniami 900zł(cena sprzed dwóch tygodni)
Awatar użytkownika
telo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: pn mar 28, 2005 11:08 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole

Post autor: telo »

ziuzio pisze:Kup wał korbowy od 1.4(lub1.6 sohc) N/A i tłoki od 1.4T-wszystko pasuje bez problemu(ćwiczone niedawno)-blok na wysokość gra bo tłoki w 1.4T są niższe(w dużym uogólnieniu) :twisted: .Tłoki Koelbenschmidt,I nadwymiar ze sworzniami i pierścieniami 900zł(cena sprzed dwóch tygodni)
ja wlasnie do mojego kupilem tloki od 1,4T i sa rzeczywiscie nizsze chyba o jakies 1.6mm no i mam maly problem bo reszta jest 1.3T,bo nie wiem czy rznac kadlub i glowice czy przesunac klin na kole rozrzadu,mam jeszcze drugi silnik 1.5 na wtrysku moze z niego cos tam przelozyc,poradzcie? :cry:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Masz teraz odprężony silnik i możesz spokojnie zastosować większe ciśnienie doładowaia co da większą moc i bezpieczeństwo że silik sie nie rozleci.
Jezeli juz to kup poprostu wał od 1,4 N/A i powinno wystarczyć.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
telo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: pn mar 28, 2005 11:08 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole

Post autor: telo »

Zibi122 pisze:Masz teraz odprężony silnik i możesz spokojnie zastosować większe ciśnienie doładowaia co da większą moc i bezpieczeństwo że silik sie nie rozleci.
Jezeli juz to kup poprostu wał od 1,4 N/A i powinno wystarczyć.
seryjna turbina wytrzyma 1 do 1,2 bara chyba,ale wtryski nie wiem czy wydola tyle paliwa :(
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

telo pisze:...,bo nie wiem czy rznac kadlub i glowice czy przesunac klin na kole rozrzadu,mam jeszcze drugi silnik 1.5 na wtrysku moze z niego cos tam przelozyc,poradzcie? :cry:
Jaki klin chciałbyś przesunąć :?:
Jak nie chcesz wydać już więcej kasy to zbierz blok 1.5mm i już,a jak szukasz jeszcze koni mechanicznych to kup wał od 1.4(~300zł) :wink:
Awatar użytkownika
telo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: pn mar 28, 2005 11:08 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole

Post autor: telo »

ziuzio pisze:
telo pisze:...,bo nie wiem czy rznac kadlub i glowice czy przesunac klin na kole rozrzadu,mam jeszcze drugi silnik 1.5 na wtrysku moze z niego cos tam przelozyc,poradzcie? :cry:
Jaki klin chciałbyś przesunąć :?:
Jak nie chcesz wydać już więcej kasy to zbierz blok 1.5mm i już,a jak szukasz jeszcze koni mechanicznych to kup wał od 1.4(~300zł) :wink:
NO WLASNIE chcialem zerznac kablub tylko ze jest problem tego typu,ze w tym momencie przestawia mi sie fazy rozrzadu czyli gdzies o jakies pol zeba na pasku,gdyby pasek mial po obu stronach napinacz to by nie bylo problemu ,a tak z jednej bedzie naciagniety a z drugiej nie. :?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jeżeli tylko nie braknie naciągu na rolce to będzie naciągnięty z dwóch stron :wink: , plusem będzie że możesz dać o te pół żeba kółko do przodu i zyskasz trochę mocy "na górze"(albo w tył i wtedy przybędzie "na dole") :D
Awatar użytkownika
telo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: pn mar 28, 2005 11:08 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole

Post autor: telo »

ziuzio pisze:Jeżeli tylko nie braknie naciągu na rolce to będzie naciągnięty z dwóch stron :wink: , plusem będzie że możesz dać o te pół żeba kółko do przodu i zyskasz trochę mocy "na górze"(albo w tył i wtedy przybędzie "na dole") :D
zobaczymy cos sie wymysli
:wink:
ODPOWIEDZ