Strona 1 z 2
Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów
: wt paź 30, 2007 10:23 pm
autor: Luu
Po zamontowaniu mbc ślizga mi sie sprzęgło.
Jakie konkretnie kupić aby było mocne i nie kosztowało fortuny?
Skrzynia biegów jest z wybieraniem górnym, poprzedni właściciel wstawił od UT 1.3 bo stara sie rozleciała (pękła). Mam zamiar wymienić synchronizator 3 biegu (zgrzyta przy wkładaniu biegu). Przydałby mi sie jakiś schemat tej skrzyni bo nie wiem jak to dokładnie wygląda. Mam jeszcze tą starą orginalną od 1.4 i z niej chce wyciągnąć ten synchro. Przydałby sie jeszcze jakieś wskazówki dot. tematu, czego sie spodziewać, z czym problemy itp.
Narazie jeszcze nie bede wymieniał sprzęgła i synchro z braku warunków ale chcę już zgromadzić części i narzędzia.

: śr paź 31, 2007 2:36 am
autor: ziuzio
Jeśli docisk masz oki i wymieniasz tylko tarczę, to polecam tarczę od Poldka-ma szersze okładziny o 4mm na średnicy niż seryjny UT 1.4.
Jeśli musisz zaopatrzyć się w komplet, to najlepiej Valeo:).
: śr paź 31, 2007 8:50 am
autor: hz10
a ja polecam komplet pod dalsze mody tzn kpl sprzęgła wraz z kołem zamachowym od pgt bo po co wyjmować skrzynie 2X później będziesz chciał zrobić znowu jakiś mod który podniesie moc i ori sprzęgło sie wysra

co do skrzyni to jak masz troche pojęcia i narzędzi to jest prosta jak dupa węża

: śr paź 31, 2007 10:43 am
autor: KFAS
Ja w moim 1,3 przy wyciaganiu zespołu profilaktycznie wymieniłem sama tarcze sprzęgłowa i postawiłem na to, że ma być jak najtaniej ! Zamontowałem tarcze sprzęgła MAPA za 54zł
Bo ta która była już strasznie ślizgała i ku mojemu zdziwieniu przez 7tyś kilosów przez które zamęczałem auto z każdego skrzyżowania,startowałem w zawodach itp. Sprzęgło nigdy nie ślizgało a turbo ładowało grubo ponad 1 bar bo w piku było cos koło 1,7 moment na wykresie wyszedł jak w TDI grubo ponad 250Nm auto przed zamęczeniem silnika miało coś koło 160Ps i nic nie ślizgało
Tak wiec pakowanie kupy kasy w sprzęgło jak dla Mnie mija sie z celem.
Zajechałem juz kilka autek i zawsze pakowałem najlepsze seryjne sprzęgła tyle, ze zawsze po jakimś czasie czuć było uślizgiwanie wiec do UNO zamontowałem MAX tandetę za 54zł i dawało rade jak żadne inne

Re: Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów
: śr paź 31, 2007 10:46 am
autor: KFAS
Luu pisze:Po zamontowaniu mbc ślizga mi sie sprzęgło.
Jakie konkretnie kupić aby było mocne i nie kosztowało fortuny?
Skrzynia biegów jest z wybieraniem górnym, poprzedni właściciel wstawił od UT 1.3 bo stara sie rozleciała (pękła). Mam zamiar wymienić synchronizator 3 biegu (zgrzyta przy wkładaniu biegu). Przydałby mi sie jakiś schemat tej skrzyni bo nie wiem jak to dokładnie wygląda. Mam jeszcze tą starą orginalną od 1.4 i z niej chce wyciągnąć ten synchro. Przydałby sie jeszcze jakieś wskazówki dot. tematu, czego sie spodziewać, z czym problemy itp.
Narazie jeszcze nie bede wymieniał sprzęgła i synchro z braku warunków ale chcę już zgromadzić części i narzędzia.

synchronizator kupisz w ASO i nie potrzeba ci żadnego schematu tam mają epera i dokładnie wszystko opisane co do czego.
chyba, ze ktos ma epera z crakiem to bardzo poprosze na
kfas01@interia.pl
Re: Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów
: śr paź 31, 2007 1:38 pm
autor: Luu
KFAS pisze:Luu pisze:Po zamontowaniu mbc ślizga mi sie sprzęgło.
Jakie konkretnie kupić aby było mocne i nie kosztowało fortuny?
Skrzynia biegów jest z wybieraniem górnym, poprzedni właściciel wstawił od UT 1.3 bo stara sie rozleciała (pękła). Mam zamiar wymienić synchronizator 3 biegu (zgrzyta przy wkładaniu biegu). Przydałby mi sie jakiś schemat tej skrzyni bo nie wiem jak to dokładnie wygląda. Mam jeszcze tą starą orginalną od 1.4 i z niej chce wyciągnąć ten synchro. Przydałby sie jeszcze jakieś wskazówki dot. tematu, czego sie spodziewać, z czym problemy itp.
Narazie jeszcze nie bede wymieniał sprzęgła i synchro z braku warunków ale chcę już zgromadzić części i narzędzia.

synchronizator kupisz w ASO i nie potrzeba ci żadnego schematu tam mają epera i dokładnie wszystko opisane co do czego.
chyba, ze ktos ma epera z crakiem to bardzo poprosze na
kfas01@interia.pl
Synchronizator to ja chce przełożyć z jednej skrzyni do drugiej, bo jak juz pisałem mam dwie

: śr paź 31, 2007 1:42 pm
autor: Luu
ziuzio pisze:Jeśli docisk masz oki i wymieniasz tylko tarczę, to polecam tarczę od Poldka-ma szersze okładziny o 4mm na średnicy niż seryjny UT 1.4.
Jeśli musisz zaopatrzyć się w komplet, to najlepiej Valeo:).
Zebym to ja wiedział czy tylko tarcza zdechła... Od każdego poloneza tarcza podejdzie?
Zestaw od PGT chyba troche kosztuje?
Jakie są wogle realne koszta wymiany? ile trzeba wyłożyć na nową tarcze i ew. docisk?
Re: Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów
: śr paź 31, 2007 5:15 pm
autor: KFAS
Luu pisze:KFAS pisze:Luu pisze:Po zamontowaniu mbc ślizga mi sie sprzęgło.
Jakie konkretnie kupić aby było mocne i nie kosztowało fortuny?
Skrzynia biegów jest z wybieraniem górnym, poprzedni właściciel wstawił od UT 1.3 bo stara sie rozleciała (pękła). Mam zamiar wymienić synchronizator 3 biegu (zgrzyta przy wkładaniu biegu). Przydałby mi sie jakiś schemat tej skrzyni bo nie wiem jak to dokładnie wygląda. Mam jeszcze tą starą orginalną od 1.4 i z niej chce wyciągnąć ten synchro. Przydałby sie jeszcze jakieś wskazówki dot. tematu, czego sie spodziewać, z czym problemy itp.
Narazie jeszcze nie bede wymieniał sprzęgła i synchro z braku warunków ale chcę już zgromadzić części i narzędzia.

synchronizator kupisz w ASO i nie potrzeba ci żadnego schematu tam mają epera i dokładnie wszystko opisane co do czego.
chyba, ze ktos ma epera z crakiem to bardzo poprosze na
kfas01@interia.pl
Synchronizator to ja chce przełożyć z jednej skrzyni do drugiej, bo jak juz pisałem mam dwie

Niezbyt to dobry pomysł ale w dobie ciecia kosztów może być
Ja jednak zamontował bym nowy z racji komplikacji które możesz mieć przy ponownym rozbieraniu skrzyni biegów Ja zamęczyłem nowy po 3 miesiącach w Uno
Zakładaj nowy i zobacz w jakim stanie jest tuleja przesuwna i zębatka bo synchronizator to nie wszystko jak nie masz o tym pojęcia poproś kogos kto sie zna na skrzyniach żeby spojrzał na Twoja

: śr paź 31, 2007 6:51 pm
autor: hz10
Luu pisze:
Zestaw od PGT chyba troche kosztuje?
największym problemem jest zdobycie koła zamachowego

ja za odchudzone zapłaciłem 230pln a za kpl sprzegło valeo 480pln co do seryjnego nowego sahsa to jak mam teraz wystrojone auto na 1 bar to sprzęgło ślizgało sie na powyżej drugiego biegu z gazu

jak było 0.8 to tylko ze strzału a teraz ze strzału na 3 biegu sprzęgło skleja tak że koła jeszcze piszczą

a no i seria wytrzymała jakieś 50km

: czw lis 01, 2007 8:08 am
autor: KFAS
hz10 pisze:Luu pisze:
Zestaw od PGT chyba troche kosztuje?
największym problemem jest zdobycie koła zamachowego

ja za odchudzone zapłaciłem 230pln a za kpl sprzegło valeo 480pln co do seryjnego nowego sahsa to jak mam teraz wystrojone auto na 1 bar to sprzęgło ślizgało sie na powyżej drugiego biegu z gazu

jak było 0.8 to tylko ze strzału a teraz ze strzału na 3 biegu sprzęgło skleja tak że koła jeszcze piszczą

a no i seria wytrzymała jakieś 50km

Ile tam masz Nm i Km ?
popatrz kilka postów powyżej ja zapodałem sama tarcze za 54zł i dawała rade a jestem przewrażliwiony na punkcie ślizgania sprzęgła
: czw lis 01, 2007 8:42 am
autor: hz10
KFAS pisze:
Ile tam masz Nm i Km ?
nie wiem nie hamowałem auta ale na 400m rozpędzam sie do ok. 175-178 km/h (licznik skalibrowany wg gps)
: czw lis 01, 2007 3:25 pm
autor: DeviL
hz10 pisze:KFAS pisze:
Ile tam masz Nm i Km ?
nie wiem nie hamowałem auta ale na 400m rozpędzam sie do ok. 175-178 km/h (licznik skalibrowany wg gps)
to robisz 1/4 ponizej 14sek ?

w sumie liczylem pewnego malucha to robil 12.6sek na 1/4 i mial po tylu metrach 174km/h
To musisz miec z 3kg na 1km czy cos kolo tego
: czw lis 01, 2007 4:15 pm
autor: hz10
DeviL pisze:hz10 pisze:KFAS pisze:
Ile tam masz Nm i Km ?
nie wiem nie hamowałem auta ale na 400m rozpędzam sie do ok. 175-178 km/h (licznik skalibrowany wg gps)
to robisz 1/4 ponizej 14sek ?

w sumie liczylem pewnego malucha to robil 12.6sek na 1/4 i mial po tylu metrach 174km/h
To musisz miec z 3kg na 1km czy cos kolo tego
ja wiem jedno że gościa który robi et 14.7 objezdzam na jakieś 100 m tak twierdził gostek który liczył bo tor wyskalowany jest co 10 m

niestety waga nieznana ale moc może wystrugam z ecumastera jak pojade zważyć auto

aleśmy narobili offtopa

: czw lis 01, 2007 8:35 pm
autor: DeviL
hz10 to masz wiecej jak 200KM ? co ty tam za silnik posiadasz , jakbys podal max boost w jakich obrotach oraz jakie turbo to mozna oszacowac moc

: czw lis 01, 2007 8:53 pm
autor: hz10
e tam od razu szacować

na razie nikt we wsi mnie nie objechał

a setup masz w dziale "chwalimy sie" doładowanie 1 bar (tzn. 15psi pokazuje autometer)żadnych overbostów itd silnik zaczyna jechać od 3.5 do 8tyś (tak mam ustawiną odcinke bo na tym wałku nie czuje sensu wyzej) tylko doszło skrócenie pierwszych trzech biegów no i prawie nowe cale jej bebechy. jak będzie sucho to moze coś nagram z jazdy na 1/4 bo sam jestem ciekaw waszej oceny w przyspieszaniu

dodam że jestem bardzo miło zaskoczony