Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów

skrzynia, sprzęgło, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów

Post autor: Luu »

Po zamontowaniu mbc ślizga mi sie sprzęgło.
Jakie konkretnie kupić aby było mocne i nie kosztowało fortuny?

Skrzynia biegów jest z wybieraniem górnym, poprzedni właściciel wstawił od UT 1.3 bo stara sie rozleciała (pękła). Mam zamiar wymienić synchronizator 3 biegu (zgrzyta przy wkładaniu biegu). Przydałby mi sie jakiś schemat tej skrzyni bo nie wiem jak to dokładnie wygląda. Mam jeszcze tą starą orginalną od 1.4 i z niej chce wyciągnąć ten synchro. Przydałby sie jeszcze jakieś wskazówki dot. tematu, czego sie spodziewać, z czym problemy itp.
Narazie jeszcze nie bede wymieniał sprzęgła i synchro z braku warunków ale chcę już zgromadzić części i narzędzia. :)
Uno Turbo 1.4 mk2
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jeśli docisk masz oki i wymieniasz tylko tarczę, to polecam tarczę od Poldka-ma szersze okładziny o 4mm na średnicy niż seryjny UT 1.4.
Jeśli musisz zaopatrzyć się w komplet, to najlepiej Valeo:).
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

a ja polecam komplet pod dalsze mody tzn kpl sprzęgła wraz z kołem zamachowym od pgt bo po co wyjmować skrzynie 2X później będziesz chciał zrobić znowu jakiś mod który podniesie moc i ori sprzęgło sie wysra :wink: co do skrzyni to jak masz troche pojęcia i narzędzi to jest prosta jak dupa węża 8)
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

Ja w moim 1,3 przy wyciaganiu zespołu profilaktycznie wymieniłem sama tarcze sprzęgłowa i postawiłem na to, że ma być jak najtaniej ! Zamontowałem tarcze sprzęgła MAPA za 54zł :!:

Bo ta która była już strasznie ślizgała i ku mojemu zdziwieniu przez 7tyś kilosów przez które zamęczałem auto z każdego skrzyżowania,startowałem w zawodach itp. Sprzęgło nigdy nie ślizgało a turbo ładowało grubo ponad 1 bar bo w piku było cos koło 1,7 moment na wykresie wyszedł jak w TDI grubo ponad 250Nm auto przed zamęczeniem silnika miało coś koło 160Ps i nic nie ślizgało
Tak wiec pakowanie kupy kasy w sprzęgło jak dla Mnie mija sie z celem.

Zajechałem juz kilka autek i zawsze pakowałem najlepsze seryjne sprzęgła tyle, ze zawsze po jakimś czasie czuć było uślizgiwanie wiec do UNO zamontowałem MAX tandetę za 54zł i dawało rade jak żadne inne :twisted:
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów

Post autor: KFAS »

Luu pisze:Po zamontowaniu mbc ślizga mi sie sprzęgło.
Jakie konkretnie kupić aby było mocne i nie kosztowało fortuny?

Skrzynia biegów jest z wybieraniem górnym, poprzedni właściciel wstawił od UT 1.3 bo stara sie rozleciała (pękła). Mam zamiar wymienić synchronizator 3 biegu (zgrzyta przy wkładaniu biegu). Przydałby mi sie jakiś schemat tej skrzyni bo nie wiem jak to dokładnie wygląda. Mam jeszcze tą starą orginalną od 1.4 i z niej chce wyciągnąć ten synchro. Przydałby sie jeszcze jakieś wskazówki dot. tematu, czego sie spodziewać, z czym problemy itp.
Narazie jeszcze nie bede wymieniał sprzęgła i synchro z braku warunków ale chcę już zgromadzić części i narzędzia. :)

synchronizator kupisz w ASO i nie potrzeba ci żadnego schematu tam mają epera i dokładnie wszystko opisane co do czego.

chyba, ze ktos ma epera z crakiem to bardzo poprosze na
kfas01@interia.pl
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Re: Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów

Post autor: Luu »

KFAS pisze:
Luu pisze:Po zamontowaniu mbc ślizga mi sie sprzęgło.
Jakie konkretnie kupić aby było mocne i nie kosztowało fortuny?

Skrzynia biegów jest z wybieraniem górnym, poprzedni właściciel wstawił od UT 1.3 bo stara sie rozleciała (pękła). Mam zamiar wymienić synchronizator 3 biegu (zgrzyta przy wkładaniu biegu). Przydałby mi sie jakiś schemat tej skrzyni bo nie wiem jak to dokładnie wygląda. Mam jeszcze tą starą orginalną od 1.4 i z niej chce wyciągnąć ten synchro. Przydałby sie jeszcze jakieś wskazówki dot. tematu, czego sie spodziewać, z czym problemy itp.
Narazie jeszcze nie bede wymieniał sprzęgła i synchro z braku warunków ale chcę już zgromadzić części i narzędzia. :)

synchronizator kupisz w ASO i nie potrzeba ci żadnego schematu tam mają epera i dokładnie wszystko opisane co do czego.

chyba, ze ktos ma epera z crakiem to bardzo poprosze na
kfas01@interia.pl
Synchronizator to ja chce przełożyć z jednej skrzyni do drugiej, bo jak juz pisałem mam dwie :)
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

ziuzio pisze:Jeśli docisk masz oki i wymieniasz tylko tarczę, to polecam tarczę od Poldka-ma szersze okładziny o 4mm na średnicy niż seryjny UT 1.4.
Jeśli musisz zaopatrzyć się w komplet, to najlepiej Valeo:).
Zebym to ja wiedział czy tylko tarcza zdechła... Od każdego poloneza tarcza podejdzie?

Zestaw od PGT chyba troche kosztuje?


Jakie są wogle realne koszta wymiany? ile trzeba wyłożyć na nową tarcze i ew. docisk?
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Jakie sprzęgło? i schemat skrzyni biegów

Post autor: KFAS »

Luu pisze:
KFAS pisze:
Luu pisze:Po zamontowaniu mbc ślizga mi sie sprzęgło.
Jakie konkretnie kupić aby było mocne i nie kosztowało fortuny?

Skrzynia biegów jest z wybieraniem górnym, poprzedni właściciel wstawił od UT 1.3 bo stara sie rozleciała (pękła). Mam zamiar wymienić synchronizator 3 biegu (zgrzyta przy wkładaniu biegu). Przydałby mi sie jakiś schemat tej skrzyni bo nie wiem jak to dokładnie wygląda. Mam jeszcze tą starą orginalną od 1.4 i z niej chce wyciągnąć ten synchro. Przydałby sie jeszcze jakieś wskazówki dot. tematu, czego sie spodziewać, z czym problemy itp.
Narazie jeszcze nie bede wymieniał sprzęgła i synchro z braku warunków ale chcę już zgromadzić części i narzędzia. :)

synchronizator kupisz w ASO i nie potrzeba ci żadnego schematu tam mają epera i dokładnie wszystko opisane co do czego.

chyba, ze ktos ma epera z crakiem to bardzo poprosze na
kfas01@interia.pl
Synchronizator to ja chce przełożyć z jednej skrzyni do drugiej, bo jak juz pisałem mam dwie :)

Niezbyt to dobry pomysł ale w dobie ciecia kosztów może być :D

Ja jednak zamontował bym nowy z racji komplikacji które możesz mieć przy ponownym rozbieraniu skrzyni biegów Ja zamęczyłem nowy po 3 miesiącach w Uno :!:

Zakładaj nowy i zobacz w jakim stanie jest tuleja przesuwna i zębatka bo synchronizator to nie wszystko jak nie masz o tym pojęcia poproś kogos kto sie zna na skrzyniach żeby spojrzał na Twoja :D
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Luu pisze:
Zestaw od PGT chyba troche kosztuje?

największym problemem jest zdobycie koła zamachowego :shock: ja za odchudzone zapłaciłem 230pln a za kpl sprzegło valeo 480pln co do seryjnego nowego sahsa to jak mam teraz wystrojone auto na 1 bar to sprzęgło ślizgało sie na powyżej drugiego biegu z gazu :wink: jak było 0.8 to tylko ze strzału a teraz ze strzału na 3 biegu sprzęgło skleja tak że koła jeszcze piszczą :wink: a no i seria wytrzymała jakieś 50km :lol:
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

hz10 pisze:
Luu pisze:
Zestaw od PGT chyba troche kosztuje?

największym problemem jest zdobycie koła zamachowego :shock: ja za odchudzone zapłaciłem 230pln a za kpl sprzegło valeo 480pln co do seryjnego nowego sahsa to jak mam teraz wystrojone auto na 1 bar to sprzęgło ślizgało sie na powyżej drugiego biegu z gazu :wink: jak było 0.8 to tylko ze strzału a teraz ze strzału na 3 biegu sprzęgło skleja tak że koła jeszcze piszczą :wink: a no i seria wytrzymała jakieś 50km :lol:

Ile tam masz Nm i Km ?


popatrz kilka postów powyżej ja zapodałem sama tarcze za 54zł i dawała rade a jestem przewrażliwiony na punkcie ślizgania sprzęgła
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

KFAS pisze:

Ile tam masz Nm i Km ?

nie wiem nie hamowałem auta ale na 400m rozpędzam sie do ok. 175-178 km/h (licznik skalibrowany wg gps)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

hz10 pisze:
KFAS pisze:

Ile tam masz Nm i Km ?

nie wiem nie hamowałem auta ale na 400m rozpędzam sie do ok. 175-178 km/h (licznik skalibrowany wg gps)
to robisz 1/4 ponizej 14sek ? :roll: w sumie liczylem pewnego malucha to robil 12.6sek na 1/4 i mial po tylu metrach 174km/h :twisted:
To musisz miec z 3kg na 1km czy cos kolo tego
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

DeviL pisze:
hz10 pisze:
KFAS pisze:

Ile tam masz Nm i Km ?

nie wiem nie hamowałem auta ale na 400m rozpędzam sie do ok. 175-178 km/h (licznik skalibrowany wg gps)
to robisz 1/4 ponizej 14sek ? :roll: w sumie liczylem pewnego malucha to robil 12.6sek na 1/4 i mial po tylu metrach 174km/h :twisted:
To musisz miec z 3kg na 1km czy cos kolo tego
ja wiem jedno że gościa który robi et 14.7 objezdzam na jakieś 100 m tak twierdził gostek który liczył bo tor wyskalowany jest co 10 m :wink: niestety waga nieznana ale moc może wystrugam z ecumastera jak pojade zważyć auto :wink:aleśmy narobili offtopa :lol:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

hz10 to masz wiecej jak 200KM ? co ty tam za silnik posiadasz , jakbys podal max boost w jakich obrotach oraz jakie turbo to mozna oszacowac moc :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

e tam od razu szacować :lol: na razie nikt we wsi mnie nie objechał :wink: a setup masz w dziale "chwalimy sie" doładowanie 1 bar (tzn. 15psi pokazuje autometer)żadnych overbostów itd silnik zaczyna jechać od 3.5 do 8tyś (tak mam ustawiną odcinke bo na tym wałku nie czuje sensu wyzej) tylko doszło skrócenie pierwszych trzech biegów no i prawie nowe cale jej bebechy. jak będzie sucho to moze coś nagram z jazdy na 1/4 bo sam jestem ciekaw waszej oceny w przyspieszaniu :wink: dodam że jestem bardzo miło zaskoczony
ODPOWIEDZ