Strona 1 z 2
glowica 16v do uno/pgt
: pt paź 12, 2007 1:49 pm
autor: dr kozioł
http://www.netikka.net/ville.vieri/marea16v/eindex.htm
kolega natknal sie na taka informacje w necie i bardzo to mnie zaciekawilo..
natomiast nie mam pewnosci czy to jest zwykla glowica 16v z mareii np.
: pt paź 12, 2007 5:38 pm
autor: Lui
ciekawe jak on chce to zamontować?
: pt paź 12, 2007 9:14 pm
autor: tommy06
to jest na 100% głowica z mareii.
: sob paź 13, 2007 8:38 am
autor: hz10
zeby sie chociaż rozstaw śrub zgadzał...
: pn paź 15, 2007 8:17 pm
autor: tommy06
dzisiaj porównałem usczelki tych dwóch silników i rozstaw śrub jest zupełnie inny.
: ndz paź 28, 2007 7:51 pm
autor: Lui
http://fiat-furious.pl/html/artykuly/sohc.htm
Ostatnim modelem w którym zostały zastosowane te silniki jest fiat bravo/brava. To ostatni z 4 samochodów roku marki fiat, w którym stosowano te silniki. Wspominając o tym modelu celowo pomijam określenie SOHC, gdyż w tym modelu z silników SOHC pozostał tylko
blok silnika z układem korbowo – tłokowym. Głowica w tym silniku posiada 2 wałki rozrządu sterujące 16 zaworami. Z dostępnych mi informacji wynika, że ostatnie fiaty z takimi silnikami zjechały z taśm produkcyjnych w roku 2000. Oto zestawienie danych dla tego silnika:
Silnik 1581 cm3 (86,40mm × 67,46mm) zasilany wielopunktowym wtryskiem paliwa osiagał 104,4 KM (76,8kW) przy 5750 obr/min, maksymalny moment obrotowy to 144 Nm przy 4000 obr/min

: ndz paź 28, 2007 9:04 pm
autor: dr kozioł
no i czemu glowa od brvo nie pasuje do punto? he?
bo teoretycznie pasowac powinna
pasuje niby na blok od tempry 1,6 a pisza ze to ten sam dol co w bravo tylko sie glowicami roznia
i badz tu PAnie mądry
: ndz paź 28, 2007 9:31 pm
autor: DeviL
W dohc 1.6-2.0 8v/16v jest wymiennie i pasuje wszystko

: pn paź 29, 2007 6:47 am
autor: tommy06
Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
: pn paź 29, 2007 3:35 pm
autor: DeviL
tommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te same
: pn paź 29, 2007 6:06 pm
autor: Bini0
DeviL pisze:tommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te same
Z czego jest wykonana ta uszczelka, jak bardzo gruba i ile trzeba dać denarów za taka ?
: pn paź 29, 2007 7:32 pm
autor: dr kozioł
DeviL pisze:tommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te same
cos zamieszales ...
nie wiem co rozumiesz przez 1,6 8v stare ale jesli silnik na bazzie bloku sohc wystempujacy w punto gt , uno tipo/tempra to glowa od 2.0 16vt w zadnym wypadku nie podejdzie , bawie sie tymi silnikami mam kilka uszczelek i zapewniam ze uszczelka od 2.0 16vt ma zupelnie inny rozstaw niz 1,6 8v z tempry .
srednica tloka w 1,6 to 86,4 tak samo jak w bravo 1,6 16v
: pn paź 29, 2007 8:35 pm
autor: hz10
ni hu hu jak pisze w pierwowzorze załoącznika sam autor pisze że sie rozstaw nie zgadza ale wszystko jest możliwe chociaż ja w to szczerze wątpie... bo nawet jakby sie okazało że pasuje i nawet jakby sie okazało że jeździ to i tak mogłoby sie okazać że przy naszych oczekiwaniach mocy by sie mogła głowica wysrac bo kanały wodne są inaczej zaprojektowane... to np. jeden z problemów

: pn paź 29, 2007 10:39 pm
autor: DeviL
dr kozioł pisze:DeviL pisze:tommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te same
cos zamieszales ...
nie wiem co rozumiesz przez 1,6 8v stare ale jesli silnik na bazzie bloku sohc wystempujacy w punto gt , uno tipo/tempra to glowa od 2.0 16vt w zadnym wypadku nie podejdzie , bawie sie tymi silnikami mam kilka uszczelek i zapewniam ze uszczelka od 2.0 16vt ma zupelnie inny rozstaw niz 1,6 8v z tempry .
srednica tloka w 1,6 to 86,4 tak samo jak w bravo 1,6 16v
koziol czytaj ze zrozumieniem co napisalem , bo wlasnie napisales cos wrecz przeciwnego do tego co ja
Specjalnie dla Ciebie powtorze bardziej zrozumiale , jak silnik ma srednice cylindra 84mm (1.6-1.8-2.0dohc) to mozna sie bawic glowicami , w GC ksiazce wszystko wiadomo.
Cena uszczelki na stronce tomsona , niestety czeka sie wpizduuuuu
: wt paź 30, 2007 11:09 am
autor: dr kozioł
no czytam ze zrozumieniem i napisales nieprawde:
- "ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare "
nie da sie tego uczynic . na zadne 1,6 z tempry nie zapniesz glowy 16v/vt