Strona 1 z 2
Regulator ciśnienia paliwa
: sob kwie 09, 2005 12:39 pm
autor: ziuzio
Czy ktoś wie gdzie można kupić regulator FSE i ile kosztuje?
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??
: śr kwie 13, 2005 11:51 am
autor: Yaninnya
Ponoć kiedyś AT 2000 chciał tym handlować, ale odradzam kontakty z tą firmą.
A różni się szybszym przyrostem ciśnienia, w stosunku do normalnego regulatora.
Re: Regulator ciśnienia paliwa
: czw kwie 14, 2005 8:00 am
autor: colin
ziuzio pisze:Czy ktoś wie gdzie można kupić regulator FSE i ile kosztuje?
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??
Wypada nadmienic, ze na seryjnych wtryskach nie licz na wiele wiecej paliwa. U mnie (wtryski 200cc) po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie

: pn maja 09, 2005 1:52 pm
autor: Lui
Siem przy okazji zapytam.
Czy w uno 1.3 T jest stałe ciśnienie paliwa, czy zmienne w zależności od cisnienia w kolektorze??
: pn maja 09, 2005 2:23 pm
autor: ZibiUT
Ponieważ regulator jest podłączony do kolektora ssącego wnioskuję że się zmienia.
Re: Regulator ciśnienia paliwa
: pn maja 09, 2005 2:24 pm
autor: Yaninnya
colin pisze: U mnie (wtryski 200cc)
A co to za wtryskiwacze? Skąd ta wartość?
colin pisze: po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie

Nie ma się co dziwić. Wtryskiwacz otwiera się do środka, więc po podniesieniu ciśnienia utrudniasz mu pracę. Zresztą praktycznie wszystkie wtryskiwacze mają max. ciśnienie pracy 5 bar. A pamiętaj jeszcze o doładowaniu.
: pn maja 09, 2005 2:26 pm
autor: Yaninnya
Lui pisze:Czy w uno 1.3 T jest stałe ciśnienie paliwa, czy zmienne w zależności od cisnienia w kolektorze??
W UT jak w
każdym układzie wtrysku paliwa ze sterowaniem elektrycznym, ciśnienie paliwa jest zależne od ciśnienia/podciśnienia w dolocie.
: pn maja 09, 2005 11:20 pm
autor: Lui
A jak sie to cisnienie? O jakie wartosci??
: wt maja 10, 2005 12:08 am
autor: KYS
Lui pisze:A jak sie to cisnienie? O jakie wartosci??
w tym wątku colin napisał:
w uno jest 3bar o ile sie nie myle
: wt maja 10, 2005 9:42 am
autor: Yaninnya
: wt maja 10, 2005 10:54 am
autor: Lui
Zjadłem slowo, chodzilo mi o to jak sie to cisnienie(paliawa) zmienia w zaleznosci od cisnienia w kolektorze. Czy np. przy cisnieniu np. 0 wynosi te 3bary i potem jak rosnie cisnienie doładowania to rosnie cisnienie paliwa(o jaką wartość ?? ). I jak to działa jak w kolektorze panuje podciśnienie. Nigdzie nie moge znaleźć tej informacji, więc sie pytam.
Re: Regulator ciśnienia paliwa
: wt maja 10, 2005 10:54 am
autor: colin
Yaninnya pisze:colin pisze: U mnie (wtryski 200cc)
A co to za wtryskiwacze? Skąd ta wartość?
colin pisze: po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie

Nie ma się co dziwić. Wtryskiwacz otwiera się do środka, więc po podniesieniu ciśnienia utrudniasz mu pracę. Zresztą praktycznie wszystkie wtryskiwacze mają max. ciśnienie pracy 5 bar. A pamiętaj jeszcze o doładowaniu.
Jak do srodka?
Chodzi mi o to ze biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza wynosi 3 bar w serii - dzieki regulatorowi jest stala - i podnoszac ja na wiecej niz 3,5-4 bar nie uzyskamy przyrostu, bo otwor jest na tyle maly ze wieksza ilosc cieczy o takiej gestosci jak benzyna juz prze niego nie przeplynie.
Re: Regulator ciśnienia paliwa
: wt maja 10, 2005 11:17 am
autor: Yaninnya
colin pisze:Jak do srodka?
Elektromagnes cofa iglicę i musi ona pokonać opór ciśnienia paliwa we wtryskiwaczu.
colin pisze:Chodzi mi o to ze biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza wynosi 3 bar w serii - dzieki regulatorowi jest stala - i podnoszac ja na wiecej niz 3,5-4 bar nie uzyskamy przyrostu, bo otwor jest na tyle maly ze wieksza ilosc cieczy o takiej gestosci jak benzyna juz prze niego nie przeplynie.
Po pierwsze: ciśnienie paliwa na listwie nie jest stałe, bo silnik bysię zalewał na niskich obciążeniach, a na dużych by szedł na ubogo i się zacierał. I dlatego nie powinno się podnosić ciśnienia paliwa, bo przy dużym nadciśnieniu w dolocie przekracza się dopuszczalne granice ciśnienia paliwa z którymi wtryskiwacz może pracować.
Po drugie: oczywiście dysza wtryskiwacza jest pewnego rodzaju zwężką, ale zawsze zwiększenie ciśnienia zwiększy ilość przepływającego przez dyszę wtryskiwacza paliwa. Nie jest to oczywiście zależność liniowa a funkcyjna.
P.S. Żeby wszystko było jasne: jestem zdecydowanym przeciwnikiem zwiększania ciśnienia paliwa dla zwiększenia dawki paliwa. Jest to niewykle niedokładna, nieefektywna i trudna do kontrolowania metoda, a jak najlepiej pokazuje przykład UT, nawet tak "niemodyfikowalny" wtrysk, jakim jest LE-2 Jetronic, można w sposób niezwykle precyzyjny modyfikować.
Re: Regulator ciśnienia paliwa
: wt maja 10, 2005 11:27 am
autor: KYS
colin pisze:Jak do srodka?
iglica wtryskiwacza "cofa się" - czyli ciśnienie benzyny "utrudnia" otwarcie wtryskiwacza...
biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza
a co to jest różnica ciśnień na końcach wtryskiwacza??
Re: Regulator ciśnienia paliwa
: wt maja 10, 2005 6:43 pm
autor: ziuzio
Yaninnya pisze:nawet tak "niemodyfikowalny" wtrysk, jakim jest LE-2 Jetronic, można w sposób niezwykle precyzyjny modyfikować.
Jaki

??poza sprężyną, czujnikiem temperatury??
Poza tym podniesienie ciśnienia paliwa do 3.3 bar jest wielkim obniżeniem AFR-zmierzone sondą szerokopasmową, zeszło z 14.3 na 13.5

.