Strona 1 z 2

Regulator ciśnienia paliwa

: sob kwie 09, 2005 12:39 pm
autor: ziuzio
Czy ktoś wie gdzie można kupić regulator FSE i ile kosztuje?
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??

: śr kwie 13, 2005 11:51 am
autor: Yaninnya
Ponoć kiedyś AT 2000 chciał tym handlować, ale odradzam kontakty z tą firmą.
A różni się szybszym przyrostem ciśnienia, w stosunku do normalnego regulatora.

Re: Regulator ciśnienia paliwa

: czw kwie 14, 2005 8:00 am
autor: colin
ziuzio pisze:Czy ktoś wie gdzie można kupić regulator FSE i ile kosztuje?
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??
Wypada nadmienic, ze na seryjnych wtryskach nie licz na wiele wiecej paliwa. U mnie (wtryski 200cc) po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie :(

: pn maja 09, 2005 1:52 pm
autor: Lui
Siem przy okazji zapytam.

Czy w uno 1.3 T jest stałe ciśnienie paliwa, czy zmienne w zależności od cisnienia w kolektorze??

: pn maja 09, 2005 2:23 pm
autor: ZibiUT
Ponieważ regulator jest podłączony do kolektora ssącego wnioskuję że się zmienia.

Re: Regulator ciśnienia paliwa

: pn maja 09, 2005 2:24 pm
autor: Yaninnya
colin pisze: U mnie (wtryski 200cc)

A co to za wtryskiwacze? Skąd ta wartość?
colin pisze: po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie :(
Nie ma się co dziwić. Wtryskiwacz otwiera się do środka, więc po podniesieniu ciśnienia utrudniasz mu pracę. Zresztą praktycznie wszystkie wtryskiwacze mają max. ciśnienie pracy 5 bar. A pamiętaj jeszcze o doładowaniu.

: pn maja 09, 2005 2:26 pm
autor: Yaninnya
Lui pisze:Czy w uno 1.3 T jest stałe ciśnienie paliwa, czy zmienne w zależności od cisnienia w kolektorze??
W UT jak w każdym układzie wtrysku paliwa ze sterowaniem elektrycznym, ciśnienie paliwa jest zależne od ciśnienia/podciśnienia w dolocie.

: pn maja 09, 2005 11:20 pm
autor: Lui
A jak sie to cisnienie? O jakie wartosci??

: wt maja 10, 2005 12:08 am
autor: KYS
Lui pisze:A jak sie to cisnienie? O jakie wartosci??
w tym wątku colin napisał:
w uno jest 3bar o ile sie nie myle

: wt maja 10, 2005 9:42 am
autor: Yaninnya
Lui pisze:A jak sie to cisnienie? O jakie wartosci??
:?: :?: :?: :?: :?:

: wt maja 10, 2005 10:54 am
autor: Lui
Zjadłem slowo, chodzilo mi o to jak sie to cisnienie(paliawa) zmienia w zaleznosci od cisnienia w kolektorze. Czy np. przy cisnieniu np. 0 wynosi te 3bary i potem jak rosnie cisnienie doładowania to rosnie cisnienie paliwa(o jaką wartość ?? ). I jak to działa jak w kolektorze panuje podciśnienie. Nigdzie nie moge znaleźć tej informacji, więc sie pytam.

Re: Regulator ciśnienia paliwa

: wt maja 10, 2005 10:54 am
autor: colin
Yaninnya pisze:
colin pisze: U mnie (wtryski 200cc)

A co to za wtryskiwacze? Skąd ta wartość?
colin pisze: po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie :(
Nie ma się co dziwić. Wtryskiwacz otwiera się do środka, więc po podniesieniu ciśnienia utrudniasz mu pracę. Zresztą praktycznie wszystkie wtryskiwacze mają max. ciśnienie pracy 5 bar. A pamiętaj jeszcze o doładowaniu.
Jak do srodka?

Chodzi mi o to ze biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza wynosi 3 bar w serii - dzieki regulatorowi jest stala - i podnoszac ja na wiecej niz 3,5-4 bar nie uzyskamy przyrostu, bo otwor jest na tyle maly ze wieksza ilosc cieczy o takiej gestosci jak benzyna juz prze niego nie przeplynie.

Re: Regulator ciśnienia paliwa

: wt maja 10, 2005 11:17 am
autor: Yaninnya
colin pisze:Jak do srodka?
Elektromagnes cofa iglicę i musi ona pokonać opór ciśnienia paliwa we wtryskiwaczu.
colin pisze:Chodzi mi o to ze biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza wynosi 3 bar w serii - dzieki regulatorowi jest stala - i podnoszac ja na wiecej niz 3,5-4 bar nie uzyskamy przyrostu, bo otwor jest na tyle maly ze wieksza ilosc cieczy o takiej gestosci jak benzyna juz prze niego nie przeplynie.
Po pierwsze: ciśnienie paliwa na listwie nie jest stałe, bo silnik bysię zalewał na niskich obciążeniach, a na dużych by szedł na ubogo i się zacierał. I dlatego nie powinno się podnosić ciśnienia paliwa, bo przy dużym nadciśnieniu w dolocie przekracza się dopuszczalne granice ciśnienia paliwa z którymi wtryskiwacz może pracować.
Po drugie: oczywiście dysza wtryskiwacza jest pewnego rodzaju zwężką, ale zawsze zwiększenie ciśnienia zwiększy ilość przepływającego przez dyszę wtryskiwacza paliwa. Nie jest to oczywiście zależność liniowa a funkcyjna.
P.S. Żeby wszystko było jasne: jestem zdecydowanym przeciwnikiem zwiększania ciśnienia paliwa dla zwiększenia dawki paliwa. Jest to niewykle niedokładna, nieefektywna i trudna do kontrolowania metoda, a jak najlepiej pokazuje przykład UT, nawet tak "niemodyfikowalny" wtrysk, jakim jest LE-2 Jetronic, można w sposób niezwykle precyzyjny modyfikować.

Re: Regulator ciśnienia paliwa

: wt maja 10, 2005 11:27 am
autor: KYS
colin pisze:Jak do srodka?
iglica wtryskiwacza "cofa się" - czyli ciśnienie benzyny "utrudnia" otwarcie wtryskiwacza...
biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza
a co to jest różnica ciśnień na końcach wtryskiwacza??

Re: Regulator ciśnienia paliwa

: wt maja 10, 2005 6:43 pm
autor: ziuzio
Yaninnya pisze:nawet tak "niemodyfikowalny" wtrysk, jakim jest LE-2 Jetronic, można w sposób niezwykle precyzyjny modyfikować.
Jaki :twisted: ??poza sprężyną, czujnikiem temperatury??

Poza tym podniesienie ciśnienia paliwa do 3.3 bar jest wielkim obniżeniem AFR-zmierzone sondą szerokopasmową, zeszło z 14.3 na 13.5 :D .