Regulator ciśnienia paliwa

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: ziuzio »

Czy ktoś wie gdzie można kupić regulator FSE i ile kosztuje?
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Ponoć kiedyś AT 2000 chciał tym handlować, ale odradzam kontakty z tą firmą.
A różni się szybszym przyrostem ciśnienia, w stosunku do normalnego regulatora.
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: colin »

ziuzio pisze:Czy ktoś wie gdzie można kupić regulator FSE i ile kosztuje?
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??
Wypada nadmienic, ze na seryjnych wtryskach nie licz na wiele wiecej paliwa. U mnie (wtryski 200cc) po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie :(
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Siem przy okazji zapytam.

Czy w uno 1.3 T jest stałe ciśnienie paliwa, czy zmienne w zależności od cisnienia w kolektorze??
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ponieważ regulator jest podłączony do kolektora ssącego wnioskuję że się zmienia.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaninnya »

colin pisze: U mnie (wtryski 200cc)

A co to za wtryskiwacze? Skąd ta wartość?
colin pisze: po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie :(
Nie ma się co dziwić. Wtryskiwacz otwiera się do środka, więc po podniesieniu ciśnienia utrudniasz mu pracę. Zresztą praktycznie wszystkie wtryskiwacze mają max. ciśnienie pracy 5 bar. A pamiętaj jeszcze o doładowaniu.
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Lui pisze:Czy w uno 1.3 T jest stałe ciśnienie paliwa, czy zmienne w zależności od cisnienia w kolektorze??
W UT jak w każdym układzie wtrysku paliwa ze sterowaniem elektrycznym, ciśnienie paliwa jest zależne od ciśnienia/podciśnienia w dolocie.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

A jak sie to cisnienie? O jakie wartosci??
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Lui pisze:A jak sie to cisnienie? O jakie wartosci??
w tym wątku colin napisał:
w uno jest 3bar o ile sie nie myle
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Lui pisze:A jak sie to cisnienie? O jakie wartosci??
:?: :?: :?: :?: :?:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Zjadłem slowo, chodzilo mi o to jak sie to cisnienie(paliawa) zmienia w zaleznosci od cisnienia w kolektorze. Czy np. przy cisnieniu np. 0 wynosi te 3bary i potem jak rosnie cisnienie doładowania to rosnie cisnienie paliwa(o jaką wartość ?? ). I jak to działa jak w kolektorze panuje podciśnienie. Nigdzie nie moge znaleźć tej informacji, więc sie pytam.
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: colin »

Yaninnya pisze:
colin pisze: U mnie (wtryski 200cc)

A co to za wtryskiwacze? Skąd ta wartość?
colin pisze: po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie :(
Nie ma się co dziwić. Wtryskiwacz otwiera się do środka, więc po podniesieniu ciśnienia utrudniasz mu pracę. Zresztą praktycznie wszystkie wtryskiwacze mają max. ciśnienie pracy 5 bar. A pamiętaj jeszcze o doładowaniu.
Jak do srodka?

Chodzi mi o to ze biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza wynosi 3 bar w serii - dzieki regulatorowi jest stala - i podnoszac ja na wiecej niz 3,5-4 bar nie uzyskamy przyrostu, bo otwor jest na tyle maly ze wieksza ilosc cieczy o takiej gestosci jak benzyna juz prze niego nie przeplynie.
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaninnya »

colin pisze:Jak do srodka?
Elektromagnes cofa iglicę i musi ona pokonać opór ciśnienia paliwa we wtryskiwaczu.
colin pisze:Chodzi mi o to ze biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza wynosi 3 bar w serii - dzieki regulatorowi jest stala - i podnoszac ja na wiecej niz 3,5-4 bar nie uzyskamy przyrostu, bo otwor jest na tyle maly ze wieksza ilosc cieczy o takiej gestosci jak benzyna juz prze niego nie przeplynie.
Po pierwsze: ciśnienie paliwa na listwie nie jest stałe, bo silnik bysię zalewał na niskich obciążeniach, a na dużych by szedł na ubogo i się zacierał. I dlatego nie powinno się podnosić ciśnienia paliwa, bo przy dużym nadciśnieniu w dolocie przekracza się dopuszczalne granice ciśnienia paliwa z którymi wtryskiwacz może pracować.
Po drugie: oczywiście dysza wtryskiwacza jest pewnego rodzaju zwężką, ale zawsze zwiększenie ciśnienia zwiększy ilość przepływającego przez dyszę wtryskiwacza paliwa. Nie jest to oczywiście zależność liniowa a funkcyjna.
P.S. Żeby wszystko było jasne: jestem zdecydowanym przeciwnikiem zwiększania ciśnienia paliwa dla zwiększenia dawki paliwa. Jest to niewykle niedokładna, nieefektywna i trudna do kontrolowania metoda, a jak najlepiej pokazuje przykład UT, nawet tak "niemodyfikowalny" wtrysk, jakim jest LE-2 Jetronic, można w sposób niezwykle precyzyjny modyfikować.
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: KYS »

colin pisze:Jak do srodka?
iglica wtryskiwacza "cofa się" - czyli ciśnienie benzyny "utrudnia" otwarcie wtryskiwacza...
biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza
a co to jest różnica ciśnień na końcach wtryskiwacza??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: ziuzio »

Yaninnya pisze:nawet tak "niemodyfikowalny" wtrysk, jakim jest LE-2 Jetronic, można w sposób niezwykle precyzyjny modyfikować.
Jaki :twisted: ??poza sprężyną, czujnikiem temperatury??

Poza tym podniesienie ciśnienia paliwa do 3.3 bar jest wielkim obniżeniem AFR-zmierzone sondą szerokopasmową, zeszło z 14.3 na 13.5 :D .
ODPOWIEDZ