Regulator ciśnienia paliwa
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Regulator ciśnienia paliwa
Czy ktoś wie gdzie można kupić regulator FSE i ile kosztuje?
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??
Re: Regulator ciśnienia paliwa
Wypada nadmienic, ze na seryjnych wtryskach nie licz na wiele wiecej paliwa. U mnie (wtryski 200cc) po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnieziuzio pisze:Czy ktoś wie gdzie można kupić regulator FSE i ile kosztuje?
Czym się różni taki regulator od regulowanego regulatora ciśnienia paliwa np. z Lancii Delty??

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Ponieważ regulator jest podłączony do kolektora ssącego wnioskuję że się zmienia.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Re: Regulator ciśnienia paliwa
colin pisze: U mnie (wtryski 200cc)
A co to za wtryskiwacze? Skąd ta wartość?
Nie ma się co dziwić. Wtryskiwacz otwiera się do środka, więc po podniesieniu ciśnienia utrudniasz mu pracę. Zresztą praktycznie wszystkie wtryskiwacze mają max. ciśnienie pracy 5 bar. A pamiętaj jeszcze o doładowaniu.colin pisze: po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Zjadłem slowo, chodzilo mi o to jak sie to cisnienie(paliawa) zmienia w zaleznosci od cisnienia w kolektorze. Czy np. przy cisnieniu np. 0 wynosi te 3bary i potem jak rosnie cisnienie doładowania to rosnie cisnienie paliwa(o jaką wartość ?? ). I jak to działa jak w kolektorze panuje podciśnienie. Nigdzie nie moge znaleźć tej informacji, więc sie pytam.
Re: Regulator ciśnienia paliwa
Jak do srodka?Yaninnya pisze:colin pisze: U mnie (wtryski 200cc)
A co to za wtryskiwacze? Skąd ta wartość?Nie ma się co dziwić. Wtryskiwacz otwiera się do środka, więc po podniesieniu ciśnienia utrudniasz mu pracę. Zresztą praktycznie wszystkie wtryskiwacze mają max. ciśnienie pracy 5 bar. A pamiętaj jeszcze o doładowaniu.colin pisze: po podniesieniu cisnienia paliwa z 2,5 bar do duzo za duzo wydatek wzrosl o 10%, a w uno jest 3bar o ile sie nie myle wiec przyrost bedzie mniejszy bo raczej powyzej 3,5bar wydatek juz nie wzrosnie
Chodzi mi o to ze biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza wynosi 3 bar w serii - dzieki regulatorowi jest stala - i podnoszac ja na wiecej niz 3,5-4 bar nie uzyskamy przyrostu, bo otwor jest na tyle maly ze wieksza ilosc cieczy o takiej gestosci jak benzyna juz prze niego nie przeplynie.
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Re: Regulator ciśnienia paliwa
Elektromagnes cofa iglicę i musi ona pokonać opór ciśnienia paliwa we wtryskiwaczu.colin pisze:Jak do srodka?
Po pierwsze: ciśnienie paliwa na listwie nie jest stałe, bo silnik bysię zalewał na niskich obciążeniach, a na dużych by szedł na ubogo i się zacierał. I dlatego nie powinno się podnosić ciśnienia paliwa, bo przy dużym nadciśnieniu w dolocie przekracza się dopuszczalne granice ciśnienia paliwa z którymi wtryskiwacz może pracować.colin pisze:Chodzi mi o to ze biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza wynosi 3 bar w serii - dzieki regulatorowi jest stala - i podnoszac ja na wiecej niz 3,5-4 bar nie uzyskamy przyrostu, bo otwor jest na tyle maly ze wieksza ilosc cieczy o takiej gestosci jak benzyna juz prze niego nie przeplynie.
Po drugie: oczywiście dysza wtryskiwacza jest pewnego rodzaju zwężką, ale zawsze zwiększenie ciśnienia zwiększy ilość przepływającego przez dyszę wtryskiwacza paliwa. Nie jest to oczywiście zależność liniowa a funkcyjna.
P.S. Żeby wszystko było jasne: jestem zdecydowanym przeciwnikiem zwiększania ciśnienia paliwa dla zwiększenia dawki paliwa. Jest to niewykle niedokładna, nieefektywna i trudna do kontrolowania metoda, a jak najlepiej pokazuje przykład UT, nawet tak "niemodyfikowalny" wtrysk, jakim jest LE-2 Jetronic, można w sposób niezwykle precyzyjny modyfikować.
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Regulator ciśnienia paliwa
iglica wtryskiwacza "cofa się" - czyli ciśnienie benzyny "utrudnia" otwarcie wtryskiwacza...colin pisze:Jak do srodka?
a co to jest różnica ciśnień na końcach wtryskiwacza??biorac pod uwage ze roznica cisnien na obydwu koncach wtryskiwacza
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: Regulator ciśnienia paliwa
JakiYaninnya pisze:nawet tak "niemodyfikowalny" wtrysk, jakim jest LE-2 Jetronic, można w sposób niezwykle precyzyjny modyfikować.

Poza tym podniesienie ciśnienia paliwa do 3.3 bar jest wielkim obniżeniem AFR-zmierzone sondą szerokopasmową, zeszło z 14.3 na 13.5
