Strona 1 z 1
skrzynia od punto 1.7 td do punto gt
: pn sie 20, 2007 10:19 am
autor: dr kozioł
walek wiem ze jest taki samo ale czy kolnierz skrzyni podejdzie do bloku pgt? moze ma ktos jakies informacje?
: pn sie 20, 2007 11:26 am
autor: rosssssa
wydaje mi się że tak
oznaczenia skrzyń mają taki sam początek
: pn sie 20, 2007 11:52 am
autor: dr kozioł
no wlasnie obadalem ze obudowa sie nei rozni prawie numerem
wiem ze td ma jakis dodatkowy czujnik.
dzis mi kolega ma zostawic takie punto zebym sobie obadal przelozenia - najbardziej mnie interesuje jedynka i dwojka..
no i jeszcze musze znalezc taka skrzynie gdzies za centy:)
: pn sie 20, 2007 4:24 pm
autor: dr kozioł
kurcze biegi w dieslu wcale nie sa dluzsze . mimo ze opis przelozeni wskazuje ze sa. pomysl skrzyni z diesla upadl troche
: pn sie 20, 2007 6:35 pm
autor: DeviL
No w starych dizlach chyba skrzynie bywaly takie same jak w wolnossakach , w nowszych jest juz roznica , w stilo jtd np 1 bieg mam taki sam jak w punto (przelozenie glowne podobne) , natomiast 2 bieg jest juz taki jak 3ci w benzynie (wiec teoretycznie okolo 140-150km/h na 2 biegu w tb moznaby poleciec)

: pn sie 20, 2007 6:50 pm
autor: ziuzio
Kołnierz nie będzie pasował, cała reszta da się przełożyć.
Same przełożenia biegów to nie wszystko, warte sprawdzenia jest także przełożenie główne:), poza tym diesel kręci się niżej i może się wydawać że nie są jednak dłuższe.
U kolegi wsadziliśmy wnętrzności ze skrzyni od Tempry 1.9TD do seryjnej obudowy z UTa:).
: wt sie 21, 2007 8:36 am
autor: dr kozioł
no obadalem predkosc na poszczegolnych biegach vs obroty silnika i wychodzi ze w punto TD jest ta sama skrzynia.
a obadalem tak ze wsiadlem za fajere punto td i zrobilem test
a z ta tempra td to dobra opcja - jaki efekt przynioslo? ile dluzsza jest skrzynia w temprze?
: wt sie 21, 2007 11:43 am
autor: ziuzio
http://unoturbo.pl/viewtopic.php?t=363&highlight=
Z flaczkami od Tempry 1.9TD jest taki problem, że jest to stary system synchronizatorów i dolnego wybieraka, który pasuje po drobnych udoskonaleniach do obudowy UTa czy PGT z górnymi wybierakami.
Myślę, że warto sprawdzić wnętrzności 1.9jtd, choćby z jakiegoś Bravo-będzie mniej kombinacji:).
: wt sie 21, 2007 12:32 pm
autor: dr kozioł
o ile dluzsza jest taka skrzynia z td? masz jakies doswaidczniee? chodzi mi w sumie o 1 i 2 bieg..
edit.
ja na jedynce przy 3 tys obr mam jakies 25 na godzine a odcina mi na jedynce przy 7400 prawie i wtedy mam 60 km/h
potrzebuje zeby chociaz 80 na jedynce bylo...
: wt sie 21, 2007 5:22 pm
autor: DeviL
W stilo jtd 115km mam takie przelozenia
1: 3.577 ,
2: 1.887 ,
3: 1.192 ,
4: 0.848 ,
5: 0.686
glowne: 3.63:1
badajac na car tescie 2000 , to przy odcince 7500 obr (zapodalem 180kw@7100obr , 288Nm@5000obr)
1: 70km/h
2: 133km/h
3: 213km/h
4: 295km/h (7310obr)
ciekawe

: wt sie 21, 2007 9:13 pm
autor: ziuzio
Wrzuć przełożenia z JTD, główne zostaw swoje, będzie najszybciej(szkoda się babrać z kombinacją na stary typ synchronizatorów), chyba że skombinujesz sobie główne z Tempry i wtedy zostaw swoje biegi, bo są dobrze zestopniowane:)(główne pasują praktycznie dowolnie wśród średnich skrzyń).
Z doświadczenia mogę napisać tyle o skrzyni z 1.9TD, że zapiąć jeden przy 60km/h to nie problem i silnik ma wtedy około 4tys. obrotów:), zaś przy 6200rpm(koła 195/50/15) jest około 255km/h, ale musi być długa prosta, bo przy oporach kiosku ruchu trochę to zajmuje:)
: śr sie 22, 2007 10:52 am
autor: dr kozioł
myslalem o przelozeniu calego srodka jak juz - tym bardziej ze moje synchro nie sa za dobre juz...
np. z doblo jtd...
: śr sie 22, 2007 3:47 pm
autor: DeviL
O ile dluga skrzynia poprawia przysp do 100km/h to pogarsza na 1/4 czy tez przysp 100-180 na 4/5 biegu

Najlatwiej chyba zmienic przelozenie glowne , koziol musisz miec skrzynie taka by po zmianie obroty nie spadaly ponizej 5tys obr chyba

Dobrze miec dluga 1 , a reszta krotka

: śr sie 22, 2007 10:38 pm
autor: dr kozioł
no tak kombinuje
i zeby dalo sie 400 konczyc na 3 biegu...
ps. mam kolo 180 na koncu 400 m