Problem z wolnymi obrotami

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Problem z wolnymi obrotami

Post autor: Yannick »

Witam.
Kolejny problem, mianowicie auto mi czasem gaśnie przy zejściu z obrotów. Puszczę gaz dohamowując przed skrzyżwaniem i zdarza się mu zgasnąć. Obroty spadają do jakichś 500 i albo wracają do normy, albo gaśnie. Czym to może być spowodowane? W dodatku silnik tak jakby chodzi inaczej. Jakby trochę stuka, trudno to opisać. Mam nagranie z dyktafonu, ale tylko w formacie amr, mogę zamieścić jak ktoś to odsłucha.
CO powiecie?
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

moze nieszczelnosc w dolociea moze krokowy padł??
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

tak samo

sprawdziłbym najpierw dolot czy nie ma dziur

sprawdź też kompresję
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Sprawdz też ustawienie BOVa moze się nie domyka albo jest nieszczelny.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Dolot sprawdzałem, szczelny. Bov na pewno nie upuszcza. W UT jest krokowy w ogóle?
UT 1.3 T 88'
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

jest elektrozawór

ale z racji pełnionej funkcji mówi się na niego czasami silniczek krokowy choć nim nie jest :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

U mnie takie cos skonczylo sie remontem generalnym :wink: Bedzie zabawne jak sie okaze ze to byl krokowiec a nie uwalony wal i tloki :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

To raczej nie wał albo tłoki, bo to się zdarza czasem. Czasem zrobię 10km bez zgaśnięcia po mieście, a czasem co chwila gaśnie. Nie dopatrzyłem się prawidłowości w tych zdarzeniach. Może to być przelywką?
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

A masz tak ,ze jak nie zrobisz przygazowki po zrzuceniu na luz gasnie nieraz ? :twisted: Wkurzajace jak sie hamuje :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
JacekGD
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: JacekGD »

Zibi122 pisze:Sprawdz też ustawienie BOVa moze się nie domyka albo jest nieszczelny.
U mnie było wszystko OK, ale po zamontowaniu BOVa miałem własnie takie objawy, ale sie w końcu uspokoiło
Także albo BOV albo rozszczelnienie dolotu, wg mnie też


pozdrawiam
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

A masz tak ,ze jak nie zrobisz przygazowki po zrzuceniu na luz gasnie nieraz ? Wkurzajace jak sie hamuje
Dokładnie!
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ja tak miałem własnie przy BOVie. Jak był źle wyregulowany to tak się robiło.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Oby to byl taki problem ,u mnie tak jak pisalem remoncik , niby jak odpalalem to cacy , ale po obciazeniu , czyli jezdzie , cisn oleju spadalo oraz gasl , nieraz spadaly obroty do 500 , nagle skoczyly do 1500 i nie gasl , ale nieraz juz nie skakaly , najgorzej jak na srodku skrzyzowania gasl :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Oby to byl taki problem ,u mnie tak jak pisalem remoncik , niby jak odpalalem to cacy , ale po obciazeniu , czyli jezdzie , cisn oleju spadalo oraz gasl , nieraz spadaly obroty do 500 , nagle skoczyly do 1500 i nie gasl , ale nieraz juz nie skakaly , najgorzej jak na srodku skrzyzowania gasl
Ja nie mam takiego problemu. Z mocą normalnie, jeździ jak zawsze. Jak tylko dostanie odrobinkę gazu to już nie gaśnie. A obciążony wkręca się jak dawniej - wariacko. Jak jest całkiem zimny to chyba nie ma tego efektu...

Jak się zabrać za diagnostykę tego ustrojstwa od wolnych obrotów?
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

U mnie tez nie bylo problemu z moca itd , a gasl ... a nie mialem nieszczelnosci , oraz bov dobry
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ