Strona 1 z 2

Kompresja w praktyce.

: pt lis 03, 2006 3:46 pm
autor: rosssssa
Czy mieżył ktoś z was spręzanie swojego silnika??

jakie wam wychodziły wyniki??
Może być w przybliżeniu

: pt lis 03, 2006 4:27 pm
autor: DeviL
Ja mam o ile sie nie myle 7.5-8:1 seryjnie , teraz byc moze spadnie o 0.2-0.3 . Wg mnie 7.5:1 jest dobre dla starych turbo wozidel . To nie wolnossak , tutaj az takiego wplywu na ubytek mocy to nie ma , a przy doladowaniu powyzej 1 bara sporo daje , tak mnie sie wydaje teoretycznie :wink: Mniejszy st sprezania , mniejsze cisnienie dzialajace na uklad = trudniej popsuc , ale niech ktos bardziej zorientowany napisze co i jak.
rosssa chcesz pogadac o tuningowaniu , zapodaj gg , moze jakos Ci sie doradzi

: pt lis 03, 2006 4:42 pm
autor: rosssssa
GG mam w profilu :wink:

Ale mnie chodzi o to jak się w praktyce mierzy.
Pdawaną w barach :!:

: pt lis 03, 2006 8:26 pm
autor: Pumba_bielsko
ja mam na 1-2-3 cyl 8.0 a na 4 mam 7.9(i sie zastanawiam czy ściągac głowice) doradzcie

: pt lis 03, 2006 8:34 pm
autor: rosssssa
To teraz jeszcze powiedźcie jak się mierzy??
No i jak wy mierzyliście.

Ale poprosze więcej przykładów.

PROSZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: pt lis 03, 2006 9:48 pm
autor: ZibiUT
Ja po remoncie silnika (tulejowanie, pierścienie, głowica ) na wałku od heinriha maiłem po 9,5 po przejechaniu około 8 tyś km ale docieranie nie było zbyt łagodne. Teraz na wałku od świątka nie mierzyłem ale nie powinno się róznić.

Mierzy się kompresję a nie st. spręzania. St. spręzania oblicza się na podstawie danych o wielkości komory spalania itd ale tego nie wiem dokładnie.

Mierzenia dokonywać się powinno na rozgrzanym lekko silniku.
Wykręca się wszystkie świece i pokolei mierzy się kompresję na cylindrach przy otwartej przepustnicy na max. Po za tym pomiar powinno się dokonac 2 razy a pomiedzy pomiarami powinno się doładować akumulator bo juz przy 3 i 4 cylindrze rozrusznik nie koniecznie musi kręcić tak mocno jak na 1 i 2. Po za tym powinno się wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa aby nie tryskało.

dla UT wartości w normie to 10-12 a granica zuzycia to około 5

: sob lis 04, 2006 12:19 am
autor: ziuzio
Mierzy się tak jak napisał Zibi - wykręcasz świece, maksymalnie otwarta przepustnica, wpinasz przyrząd po kolei w każdą dziurę i kręcisz silnikiem odczytując maksymalne wskazania.
Wskazania z każdego cylindra nie powinny się różnić więcej niż o 1.5 bara.

: sob lis 04, 2006 12:20 am
autor: kania_
chlopaki wezcie przestancie :roll:

Jak mozna mylic stopień sprężania z cisnieniem sprężania?

: sob lis 04, 2006 12:30 am
autor: ziuzio
kania_ pisze:chlopaki wezcie przestancie :roll:

Jak mozna mylic stopień sprężania z cisnieniem sprężania?
Pytanie jest jasne:
rosssssa pisze:Czy mieżył ktoś z was spręzanie swojego silnika??

jakie wam wychodziły wyniki??
Może być w przybliżeniu
Tylko ciśnienie się mierzy, więc o czym mowa jest logiczne;); tytuł wątku trochę mylący, to fakt:).

: sob lis 04, 2006 7:00 am
autor: rosssssa
Bo zaspany chyba byłem jak to pisałem :D

TAk chodzi mi o kompresje.

Ja sobie zmierzyłęm ale z tego co czytam to ten mój pomiar moge sobie w dupe wsadzić :lol:
Bo mierzyłęm z włączoną pompą paliwa, przy zamniętej przepsutnicy i nie doładywując akumulatora.

Wyszło mi 8,5 +/- 0,1, ael chyba musze jeszcze raz to zmierzyć :wink:

: sob lis 04, 2006 9:01 am
autor: kania_
pytanie faktycznie bylo o cis. sprężania,
ale temat brzmiał stopień sprężania w praktyce
wiec jest lekka zamota

a stopień sprężąnia rownież sie mierzy tyle tylko że jest to pomiar posredni, wiec musisz narpierw pomierzyc objetości :P

Re: Kompresja w praktyce.

: czw mar 25, 2010 10:21 pm
autor: uniak 1.4T
chciałbym zmierzyc sobie kompresje na cylindrach, temat przeczytałem wszytko jest jasne
mam tylko pytanie dlaczego gaz na full i jak mam zrobic zeby nie zapalił tylko pokrecił chwile

Re: Kompresja w praktyce.

: czw mar 25, 2010 10:36 pm
autor: goofer007
Gaz na full, bo z zamknięta przepustnica nie zassie :)
A co do odpalania to odepnij mu cewke.

P.S. ja mu świeczki powykręcasz to też raczej nie odpali ale cewkę lepiej odepnij :D

Re: Kompresja w praktyce.

: czw mar 25, 2010 10:47 pm
autor: uniak 1.4T
goofer007 pisze:
P.S. ja mu świeczki powykręcasz to też raczej nie odpali ale cewkę lepiej odepnij :D
no tak...dobry jestem :wpysk:

Re: Kompresja w praktyce.

: sob mar 27, 2010 12:03 am
autor: JARO_Cz-wa
Poodpinaj przewody z wtrysków.