Kompresja w praktyce.
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
Kompresja w praktyce.
Czy mieżył ktoś z was spręzanie swojego silnika??
jakie wam wychodziły wyniki??
Może być w przybliżeniu
jakie wam wychodziły wyniki??
Może być w przybliżeniu
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Ja mam o ile sie nie myle 7.5-8:1 seryjnie , teraz byc moze spadnie o 0.2-0.3 . Wg mnie 7.5:1 jest dobre dla starych turbo wozidel . To nie wolnossak , tutaj az takiego wplywu na ubytek mocy to nie ma , a przy doladowaniu powyzej 1 bara sporo daje , tak mnie sie wydaje teoretycznie
Mniejszy st sprezania , mniejsze cisnienie dzialajace na uklad = trudniej popsuc , ale niech ktos bardziej zorientowany napisze co i jak.
rosssa chcesz pogadac o tuningowaniu , zapodaj gg , moze jakos Ci sie doradzi

rosssa chcesz pogadac o tuningowaniu , zapodaj gg , moze jakos Ci sie doradzi
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
GG mam w profilu
Ale mnie chodzi o to jak się w praktyce mierzy.
Pdawaną w barach

Ale mnie chodzi o to jak się w praktyce mierzy.
Pdawaną w barach

Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
- Pumba_bielsko
- Aktywny użytkownik
- Posty: 180
- Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
To teraz jeszcze powiedźcie jak się mierzy??
No i jak wy mierzyliście.
Ale poprosze więcej przykładów.
PROSZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No i jak wy mierzyliście.
Ale poprosze więcej przykładów.
PROSZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Ja po remoncie silnika (tulejowanie, pierścienie, głowica ) na wałku od heinriha maiłem po 9,5 po przejechaniu około 8 tyś km ale docieranie nie było zbyt łagodne. Teraz na wałku od świątka nie mierzyłem ale nie powinno się róznić.
Mierzy się kompresję a nie st. spręzania. St. spręzania oblicza się na podstawie danych o wielkości komory spalania itd ale tego nie wiem dokładnie.
Mierzenia dokonywać się powinno na rozgrzanym lekko silniku.
Wykręca się wszystkie świece i pokolei mierzy się kompresję na cylindrach przy otwartej przepustnicy na max. Po za tym pomiar powinno się dokonac 2 razy a pomiedzy pomiarami powinno się doładować akumulator bo juz przy 3 i 4 cylindrze rozrusznik nie koniecznie musi kręcić tak mocno jak na 1 i 2. Po za tym powinno się wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa aby nie tryskało.
dla UT wartości w normie to 10-12 a granica zuzycia to około 5
Mierzy się kompresję a nie st. spręzania. St. spręzania oblicza się na podstawie danych o wielkości komory spalania itd ale tego nie wiem dokładnie.
Mierzenia dokonywać się powinno na rozgrzanym lekko silniku.
Wykręca się wszystkie świece i pokolei mierzy się kompresję na cylindrach przy otwartej przepustnicy na max. Po za tym pomiar powinno się dokonac 2 razy a pomiedzy pomiarami powinno się doładować akumulator bo juz przy 3 i 4 cylindrze rozrusznik nie koniecznie musi kręcić tak mocno jak na 1 i 2. Po za tym powinno się wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa aby nie tryskało.
dla UT wartości w normie to 10-12 a granica zuzycia to około 5
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Pytanie jest jasne:kania_ pisze:chlopaki wezcie przestancie![]()
Jak mozna mylic stopień sprężania z cisnieniem sprężania?
Tylko ciśnienie się mierzy, więc o czym mowa jest logiczne;); tytuł wątku trochę mylący, to fakt:).rosssssa pisze:Czy mieżył ktoś z was spręzanie swojego silnika??
jakie wam wychodziły wyniki??
Może być w przybliżeniu
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
Bo zaspany chyba byłem jak to pisałem 
TAk chodzi mi o kompresje.
Ja sobie zmierzyłęm ale z tego co czytam to ten mój pomiar moge sobie w dupe wsadzić
Bo mierzyłęm z włączoną pompą paliwa, przy zamniętej przepsutnicy i nie doładywując akumulatora.
Wyszło mi 8,5 +/- 0,1, ael chyba musze jeszcze raz to zmierzyć

TAk chodzi mi o kompresje.
Ja sobie zmierzyłęm ale z tego co czytam to ten mój pomiar moge sobie w dupe wsadzić

Bo mierzyłęm z włączoną pompą paliwa, przy zamniętej przepsutnicy i nie doładywując akumulatora.
Wyszło mi 8,5 +/- 0,1, ael chyba musze jeszcze raz to zmierzyć

Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: Kompresja w praktyce.
chciałbym zmierzyc sobie kompresje na cylindrach, temat przeczytałem wszytko jest jasne
mam tylko pytanie dlaczego gaz na full i jak mam zrobic zeby nie zapalił tylko pokrecił chwile
mam tylko pytanie dlaczego gaz na full i jak mam zrobic zeby nie zapalił tylko pokrecił chwile
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Kompresja w praktyce.
Gaz na full, bo z zamknięta przepustnica nie zassie
A co do odpalania to odepnij mu cewke.
P.S. ja mu świeczki powykręcasz to też raczej nie odpali ale cewkę lepiej odepnij

A co do odpalania to odepnij mu cewke.
P.S. ja mu świeczki powykręcasz to też raczej nie odpali ale cewkę lepiej odepnij

176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: Kompresja w praktyce.
no tak...dobry jestemgoofer007 pisze:
P.S. ja mu świeczki powykręcasz to też raczej nie odpali ale cewkę lepiej odepnij

- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC