Kompresja w praktyce.

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Kompresja w praktyce.

Post autor: rosssssa »

Czy mieżył ktoś z was spręzanie swojego silnika??

jakie wam wychodziły wyniki??
Może być w przybliżeniu
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Ja mam o ile sie nie myle 7.5-8:1 seryjnie , teraz byc moze spadnie o 0.2-0.3 . Wg mnie 7.5:1 jest dobre dla starych turbo wozidel . To nie wolnossak , tutaj az takiego wplywu na ubytek mocy to nie ma , a przy doladowaniu powyzej 1 bara sporo daje , tak mnie sie wydaje teoretycznie :wink: Mniejszy st sprezania , mniejsze cisnienie dzialajace na uklad = trudniej popsuc , ale niech ktos bardziej zorientowany napisze co i jak.
rosssa chcesz pogadac o tuningowaniu , zapodaj gg , moze jakos Ci sie doradzi
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

GG mam w profilu :wink:

Ale mnie chodzi o to jak się w praktyce mierzy.
Pdawaną w barach :!:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

ja mam na 1-2-3 cyl 8.0 a na 4 mam 7.9(i sie zastanawiam czy ściągac głowice) doradzcie
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

To teraz jeszcze powiedźcie jak się mierzy??
No i jak wy mierzyliście.

Ale poprosze więcej przykładów.

PROSZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ja po remoncie silnika (tulejowanie, pierścienie, głowica ) na wałku od heinriha maiłem po 9,5 po przejechaniu około 8 tyś km ale docieranie nie było zbyt łagodne. Teraz na wałku od świątka nie mierzyłem ale nie powinno się róznić.

Mierzy się kompresję a nie st. spręzania. St. spręzania oblicza się na podstawie danych o wielkości komory spalania itd ale tego nie wiem dokładnie.

Mierzenia dokonywać się powinno na rozgrzanym lekko silniku.
Wykręca się wszystkie świece i pokolei mierzy się kompresję na cylindrach przy otwartej przepustnicy na max. Po za tym pomiar powinno się dokonac 2 razy a pomiedzy pomiarami powinno się doładować akumulator bo juz przy 3 i 4 cylindrze rozrusznik nie koniecznie musi kręcić tak mocno jak na 1 i 2. Po za tym powinno się wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa aby nie tryskało.

dla UT wartości w normie to 10-12 a granica zuzycia to około 5
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Mierzy się tak jak napisał Zibi - wykręcasz świece, maksymalnie otwarta przepustnica, wpinasz przyrząd po kolei w każdą dziurę i kręcisz silnikiem odczytując maksymalne wskazania.
Wskazania z każdego cylindra nie powinny się różnić więcej niż o 1.5 bara.
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

chlopaki wezcie przestancie :roll:

Jak mozna mylic stopień sprężania z cisnieniem sprężania?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

kania_ pisze:chlopaki wezcie przestancie :roll:

Jak mozna mylic stopień sprężania z cisnieniem sprężania?
Pytanie jest jasne:
rosssssa pisze:Czy mieżył ktoś z was spręzanie swojego silnika??

jakie wam wychodziły wyniki??
Może być w przybliżeniu
Tylko ciśnienie się mierzy, więc o czym mowa jest logiczne;); tytuł wątku trochę mylący, to fakt:).
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Bo zaspany chyba byłem jak to pisałem :D

TAk chodzi mi o kompresje.

Ja sobie zmierzyłęm ale z tego co czytam to ten mój pomiar moge sobie w dupe wsadzić :lol:
Bo mierzyłęm z włączoną pompą paliwa, przy zamniętej przepsutnicy i nie doładywując akumulatora.

Wyszło mi 8,5 +/- 0,1, ael chyba musze jeszcze raz to zmierzyć :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

pytanie faktycznie bylo o cis. sprężania,
ale temat brzmiał stopień sprężania w praktyce
wiec jest lekka zamota

a stopień sprężąnia rownież sie mierzy tyle tylko że jest to pomiar posredni, wiec musisz narpierw pomierzyc objetości :P
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Kompresja w praktyce.

Post autor: uniak 1.4T »

chciałbym zmierzyc sobie kompresje na cylindrach, temat przeczytałem wszytko jest jasne
mam tylko pytanie dlaczego gaz na full i jak mam zrobic zeby nie zapalił tylko pokrecił chwile
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Kompresja w praktyce.

Post autor: goofer007 »

Gaz na full, bo z zamknięta przepustnica nie zassie :)
A co do odpalania to odepnij mu cewke.

P.S. ja mu świeczki powykręcasz to też raczej nie odpali ale cewkę lepiej odepnij :D
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Kompresja w praktyce.

Post autor: uniak 1.4T »

goofer007 pisze:
P.S. ja mu świeczki powykręcasz to też raczej nie odpali ale cewkę lepiej odepnij :D
no tak...dobry jestem :wpysk:
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Kompresja w praktyce.

Post autor: JARO_Cz-wa »

Poodpinaj przewody z wtrysków.
Obrazek
ODPOWIEDZ