Strona 7 z 8
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: sob maja 07, 2011 12:23 pm
autor: M@teu$z1992
Ja mam podobną sytuacje jak Ty, jak jest zimny to na ssaniu chodzi równo potem też normalnie trzyma obroty ale jak juz sie zagrzeje i to obroty lekko falują przez dłuższą chwile i potem przechodzi.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: ndz maja 08, 2011 9:08 am
autor: omagi
Ale to nie to że jak na ssaniu. Bo jak jest zimniej to nawet przy ostrej jeździe nic się nie dzieje. Wskazówka od temperatury trzyma się przed połową skali i jest ok. I to falowanie to nie jest takie male tylko wtedy gaśnie. Mi się wydaje że tak nie powinno być a raczej jestem pewny.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: ndz maja 08, 2011 11:53 am
autor: M@teu$z1992
no ok, rozumiem. Ja mam tak ze jak mi sie auto zagrzeje do połowy skali i obojętnie czy jest zimno czy ciepło i jak dojeżdżam np. do świateł to auto mi chwile faluje na obrotach i potem przestaje. Moze przepływke trzeba przeczyścic. Moja siostra też tak miała teraz w punto I 1.1 8v, i okazało sie ze węzyk podcisnienia przy przepustnicy miał maleńką dziurke. wymieniłem wężyk i po problemie.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: wt maja 10, 2011 8:36 am
autor: omagi
Mam 2 przepływki i na dwóch jest tak samo. Tak jak mówię zależne od temperatury. ???? Hmmm
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: wt maja 10, 2011 11:14 am
autor: Szefo444
Sprawdź sobie czy po odłączeniu czujnika temperatury chłodziwa i w układzie dolotowym jest tak samo.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: wt maja 10, 2011 4:34 pm
autor: omagi
Szefo444 pisze:Sprawdź sobie czy po odłączeniu czujnika temperatury chłodziwa i w układzie dolotowym jest tak samo.
Sprawdzę to. A co powinno się dziać jak odłączę te czujniki. Jak odłączam to mi marchewa wyskakuje.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: czw maja 12, 2011 12:42 pm
autor: omagi
Sprawdzałem te czujniki w dolocie i cieczy. Po odłączeniu dalej faluje. Teraz właśnie jest cieplej i nie musi się tak bardzo zagrzać. Czy może coś fixować ten czujnik ciśnienia atmosferycznego co jest za modułem zapłonowym ?
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: czw maja 12, 2011 2:01 pm
autor: BARTEKcoupe
doprowadź prowizorycznie zimne powietrze do filtra i zobacz czy faluje po rozgrzaniu. może łapać gorące powietrze z chłodnicy bo masz tam rurę bezpośrednio skierowaną

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: pt maja 13, 2011 11:33 am
autor: omagi
Ok sprawdzę.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: pt maja 13, 2011 9:52 pm
autor: omagi
zrobił by ktoś zdjęcie z kąd ma pobierać powietrze ? bo ja nie mam rurki tylko taki mały króciec pod kątem co wychodzi z filtra.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: pt cze 24, 2011 10:03 pm
autor: omagi
Nie wiem dlaczego par dni temu, a dokładniej to przed oddaniem samochodu do wymiany łożysk w wahaczach zaczął falować. Ale nie tak jak zawsze czyli kiedyś. Tym razem obroty wzrastają i po zagrzaniu silnik, a jak zimniejszy (Po nocce) to chodzi na ssaniu czyli 1500obr a później faluje między 1800 a 2200 i zawsze tak samo. Stało to się z dnia na dzień a dokładniej to z 2 tygodnie go nie odpalałem a ty zaczął falować. Po odpięci krokowca zaczyna pracować z jednymi obrotami a po odpięci potencjometru wzrastają. Jak odpiąłem krokowca to i tak po jakimś czasie zaczyna falować ? i jak to możliwe jak nie ma krokowego podpiętego ??? Bova odpinałem i nawet jak była taka nieszczelność to i tak dalej falował, nawet jak podczas pracy silnika i falowania wykrecilem ktokowca to i tak nie zgasł??? Co jest grane????
Czego się chwycić? co posprawdzać ?
Tu załączam filmik jak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=8DLM7JpzOjk
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: ndz cze 26, 2011 3:36 am
autor: omagi
Pomoże ktoś ?? Dolot sprawdzałem i to raczej nie jego wina.
Pytanie czy może być to wina przytkanego trochę jakiegoś wtryskiwacza albo sondy lambdy ? Z czego z sondą wątpię. Wtryskiwacz to może bo jak sobie postał to coś mu teraz odbiło ??? Ale czy mogą być takie objawy ?
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: ndz cze 26, 2011 1:16 pm
autor: M@teu$z1992
sprawdz sobie opór npomiedzy pierwszym i trzecim pinem potencjometru połozenia przepustnicy, powinno ci wyjsc 600 Ohm - 1500 Ohm na zgaszonym silniku. ja tak tez miałem. Po odpaleniu auta wskakiwał mi na 2000 rpm i cały czas trzymał takie obroty. Trzeba wyjąć potencjometr i przeczyścic kazdy z trzech pinów.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: ndz cze 26, 2011 5:53 pm
autor: omagi
M@teu$z1992 pisze:sprawdz sobie opór npomiedzy pierwszym i trzecim pinem potencjometru połozenia przepustnicy, powinno ci wyjsc 600 Ohm - 1500 Ohm na zgaszonym silniku. ja tak tez miałem. Po odpaleniu auta wskakiwał mi na 2000 rpm i cały czas trzymał takie obroty. Trzeba wyjąć potencjometr i przeczyścic kazdy z trzech pinów.
Ja mam nowy potencjometr przepustnicy. Po wsadzeniu starego jest to samo.
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
: pn cze 27, 2011 4:02 pm
autor: M@teu$z1992
a może czujnik temperatury w kolektorze dolotowym ?? sprawdzales ?