Strona 7 z 7
: śr mar 04, 2009 5:59 pm
autor: DeviL
ciemol pisze:tylko ze mi nie chodziło o cisnienie dla oborotów tylko przepływ w lb lub jakiejkolwiek innej jednostce
poza tym co mi po tym cisnieniu jak w kazdym silniku dla roznych turbin to bedzie inaczej
Cisnienie wydechu dla silnika jest takie samo , co innego napedzenie wirnika , dlatego najlepiej smigac badajac na biegach jak laduje i tyle , dobrac turbo mozna na oko sobie , w sumie glownym kryterium i tak jest zeby dalo nam okreslona moc przy danym booscie
: śr mar 04, 2009 6:10 pm
autor: ciemol
czyli ze ja mam takie samo cisnienie w 1.4 takie jak Ty w 1.6 i jak jakies tam 4.0? a rozny jest tylko przepływ spalin?
a rozchodzi sie własnie o przepływ przy zadanych obrotach zeby z mapy kompresora stwierdzic kiedy wstaje i ile nadmucha
: śr mar 04, 2009 7:08 pm
autor: ZibiUT
Tak jak juz pisałem. Na podstawie mapy turbiny mozesz okreslić przy jakim przepływie wstanie turbina. Przepływ bez doładowania sobie mozesz policzyc jaki jest. Potem mozesz dodawac doładowanie jak już się podniesie i bedziesz z pewnym prawdopodobieństwem miał info jak wstanie turbo. Zalezy to jeszcze od kształtu kolektora, kanałów itd.
: śr mar 04, 2009 8:02 pm
autor: DeviL
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm
kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silniku

Czyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support

: śr mar 04, 2009 8:09 pm
autor: ciemol
Zibi122 pisze:Tak jak juz pisałem. Na podstawie mapy turbiny mozesz okreslić przy jakim przepływie wstanie turbina. Przepływ bez doładowania sobie mozesz policzyc jaki jest. Potem mozesz dodawac doładowanie jak już się podniesie i bedziesz z pewnym prawdopodobieństwem miał info jak wstanie turbo. Zalezy to jeszcze od kształtu kolektora, kanałów itd.
ale to przyjmujemy ze tyle ile zasysa tyle oddaje, wtedy korzystamy z obliczen na air flow rate, tylko skad wiemy ze tak rzeczywiscie jest?
niby patrzac na screena od devila faktycznie tak jest bo przepływ podany jest tylko jeden a roznia sie tylko wartosci cisnienia, no coz pozostaje tylko cos takiego obrac to i tak tylko teoria a rzeczywistosc to co innego
: śr mar 04, 2009 8:18 pm
autor: ciemol
DeviL pisze:http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm
kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silniku

Czyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support

zakładajac ze 20lb =200km i tyle ile zassa tyle odda tylko pod wiekszym cisnieniem co w tym wypadku nie ma akurat znaczenia, a czemu nie ma sensu dla ponizej 300km jak od 200 juz cos sie dzieje
: śr mar 04, 2009 10:19 pm
autor: ciemol
powiedzcie mi jeszcze jak to jest z przepływem na roznych biegach, wiadomo ze turbo ładuje od roznych obrotow na kazdym biegu inaczej wiec przepływ musi byc tez rozny bo to od niego zalezy kiedy wstaje
wiec jak to jest, pewnie jak i wszystko da sie to policzyc mniej wiecej, ktos ma uzyteczna wiedze w tym temacie?
: śr mar 04, 2009 10:59 pm
autor: DeviL
ciemol pisze:DeviL pisze:http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm
kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silniku

Czyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support

zakładajac ze 20lb =200km i tyle ile zassa tyle odda tylko pod wiekszym cisnieniem co w tym wypadku nie ma akurat znaczenia, a czemu nie ma sensu dla ponizej 300km jak od 200 juz cos sie dzieje
Nie czaisz = piszesz do garrett tech support to ci wyjasnia , czemu masz miec 200km dla np 4tys (max boost) anizeli 200km dla 7tys obr (max moc) , to jest tak oczywiste ,ze nie ma co tlumaczyc
: czw mar 05, 2009 3:42 pm
autor: ciemol
[quote="ciemol"]powiedzcie mi jeszcze jak to jest z przepływem na roznych biegach, wiadomo ze turbo ładuje od roznych obrotow na kazdym biegu inaczej wiec przepływ musi byc tez rozny bo to od niego zalezy kiedy wstaje
wiec jak to jest, pewnie jak i wszystko da sie to policzyc mniej wiecej, ktos ma uzyteczna wiedze w tym temacie?
skoro dla wyzszych biegów wczesniej zaczyna ładowac, musi osiagac szybciej wymagany przepływ, wie ktos jak to policzyc?
: czw mar 05, 2009 3:58 pm
autor: DeviL
Ja to bym proponowal zamknac ten temat i go juz nigdy z ciemolem nie poruszac
Pytanie powyzsze jest glupie , poczytaj od poczatku temat , wysnuj wnioski , i przestan meczyc , chyba ze jestes jakims botem wkur*iajacym ludzi

: czw mar 05, 2009 4:51 pm
autor: ciemol
jestem botem wkurwiajacym Deb(v)ili

: czw mar 05, 2009 5:31 pm
autor: ZibiUT
Temat zamknięty. Jak będa jakies sensowne odpowiedzi to prosze je na PRV, GG czy email i je zamieszcze lub odblokuje wątek.