Strona 6 z 7
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: czw maja 28, 2009 11:16 pm
autor: wsk
Wytargam silnik 1.3T do konca bo narazie wycaglem tylko osprzet, blok jeszcze zostal.
A no fakt wogule zapomnialem ze mozna wlac syntetyk przecierz nowy motor

. I teraz moge lac full syntetyk caly czas ???
Zawsze lalem Valvoline VR1 Racing 10w60 ale to pol syntetyk, teraz by sie przydalo Valvoline 5W50 full syntetyk tak???
A co do docierania pierwsze 1000km zero obciazenia i nie krecic go wysoko( czyli do ilu)? Po przejechaniu 1000km juz bede mogl go zakrecic wysoko(do konca?) ale rownierz bez obciazenia tak? A pozniej z czasem coraz wiecej obciazenia? Na czas docierania te 5000-6000km cisnienie doladowania zero ???
A tak sie prezentuje w domu

:
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: czw maja 28, 2009 11:19 pm
autor: turbomaniak
Nie chce mi sie tego pisac, zadzwonie jutro to wszystko ci wyjasnie

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: czw maja 28, 2009 11:21 pm
autor: wsk
OK.

.
I tak jeszcze na boku co do stopnia sprezania wedlug auto daty ten ma 9,5 , ale jak patrzylem na vw audi to wszystkie turbo maja stopien 9,5 a n/a 11

.
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: pt maja 29, 2009 2:16 am
autor: beza
wsk pisze:- Ile km docierac?
ja jestem zwolennikiem docierania na ostro, bo wg mnie jezeli auto bylo docierane na muła to mułem juz zostanie; przejedz jakies 50km z butem w podlodze i zmien olej- wszystko powinno byc ok, wiem ze wielu z was potepia takie docieranie tym bardziej ze w uno silnik jest obciazony doladowaniem, ale tak samo ostre i tak samo mułowate docieranie moze ewentualnie zrobic gugu silnikowi
no i jeszcze trza byc odwaznym

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: pt maja 29, 2009 4:08 am
autor: Abarth
Beza Chyba teraz trochę przesadziłeś z tym docieraniem. . . wrzucę definicję docierania:
Docieranie – proces wzajemnego dopasowania się wszystkich części mechanicznych samochodu na skutek użytkowania. Obróbka pozostawia zawsze minimalne defekty na powierzchniach części. Wzajemny ruch współpracujących powierzchni powoduje ścieranie tych nierówności. W efekcie samochód w pierwszym okresie eksploatacji może mieć gorsze osiągi. Proces docierania jest zależny od technologii produkcji i dlatego w przypadku każdego modelu przebiega odmiennie. Należy w tym względzie przestrzegać zaleceń producenta. Może się okazać konieczna wcześniejsza wymiana niektórych płynów (np. oleju silnikowego), aby usunąć powstające w procesie docierania drobiny, które mogą uszkodzić powierzchnie mechanizmów.
Co zatem będzie z tego silnika Wg Ciebie jak dotrzesz Silnik czy inne elementy ekspolatacyjne na bucie????
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: pt maja 29, 2009 8:45 am
autor: ZibiUT
Zatem z tego silnika bedzie wieksza max moc ale przy 75% mniejszej żywotności silnika w porównaniu do docierania zalecanego przez producenta.
Takie docieranie stosuje się w silnikach wyczonowych wysilonych maksymalnie.
Fakt jest taki, że przy silnikach wyczonowych nie zwraca się aż tak uwagi na branie oleju bo silnik i tak po 5 tyś km wymienia sie na drugi.
Docieranie delikatne daje najwiekszą żywotność silnika ale nie koniecznie max moc.
Mój był docierany niezbyt delikatnie i jak było widać miał troszke KM.
Ponieważ, upaliłem tłok i 1 cylinder się już nie nadawał do niczego, zmontowałem drugi silnik z częsci które posiadam, wymieniłem pierścienie na nowe i bedę docierał za radą ziuzio nastepująco:
- 200 km na doładowaniu 0,5 bara delikatnie ale na oleju mineralnym
- wymiana oleju na olej docelowy VR1 Racing 5w50 syntetyk i jeszcze 800 km na 0,5 bara ale nie przeginając pały
- po przejechaniu 1000 km 1,3 bara i jedziemy na hamownie zobaczyć co wyszło.
wsk ma silnik nowy i szkoda docierać go szybko.
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: pt maja 29, 2009 9:09 am
autor: hz10
ja tam po wyjeździe z garażu od razu pojechałem na zawody(czytaj pełny ogień) silnik nie bierze oleju ani nic z tych rzeczy , tak samo będe docierał świerzo remontowany silnik w punto

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: pt maja 29, 2009 9:48 am
autor: ciemol
ja tam bym nie ryzykował, tarcie w takim silniku jest z poczatku kilkakrotnie wieksze, co za tym idzie temperatura, olej sie upala czyt. -> mozna taki silnik zwyczajnie przytrzec, sprawnosc tracimy na własne zyczenie
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: pt maja 29, 2009 10:45 am
autor: beza
DjGTExodus pisze:Beza Chyba teraz trochę przesadziłeś z tym docieraniem. . . wrzucę definicję docierania:
Docieranie – proces wzajemnego dopasowania się wszystkich części mechanicznych samochodu na skutek użytkowania. Obróbka pozostawia zawsze minimalne defekty na powierzchniach części. Wzajemny ruch współpracujących powierzchni powoduje ścieranie tych nierówności. W efekcie samochód w pierwszym okresie eksploatacji może mieć gorsze osiągi. Proces docierania jest zależny od technologii produkcji i dlatego w przypadku każdego modelu przebiega odmiennie. Należy w tym względzie przestrzegać zaleceń producenta. Może się okazać konieczna wcześniejsza wymiana niektórych płynów (np. oleju silnikowego), aby usunąć powstające w procesie docierania drobiny, które mogą uszkodzić powierzchnie mechanizmów.
Co zatem będzie z tego silnika Wg Ciebie jak dotrzesz Silnik czy inne elementy ekspolatacyjne na bucie????
nie przesadzilem nic a nic, a z definicji ktora podales nie wynika ze silnik ma byc docierany lagodnie lub ostro.
Polecam lekture tego artykulu:
http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: pt maja 29, 2009 11:12 am
autor: hz10
wszystkie pojazdy które były moje i je remontowałem zawsze dostawały w kiche od pierwszego odpalenia mimo tego zaden sie nie wysrał a troche ich było
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: pt maja 29, 2009 1:20 pm
autor: Tschoob
a czy GC zaleca jakis konkretny sposob docierania silnikow turbodoladowanych we fiatach ?
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: sob maja 30, 2009 10:45 am
autor: wsk
Hehe no ciekawe kazdy ma odmienne zdanie

. Ale chyba zrobie to ostrzej ale bez przesady, pojde za radami zibi-ego o oraz hz10 bo wiem ze gadaja madrze w kazdym temacie UT.
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: sob maja 30, 2009 11:36 am
autor: Lui
Ja tam popyrkałem troche po mieście. Potem dwa KJS na 3/4 gwizdka i można śmigać

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: sob maja 30, 2009 1:33 pm
autor: tusiu1988
Ja zawsze myślałem że pierwsze 500 kilometrów bardzo delikatnie, drubie 500 coraz bardziej ostro a po 1000km(łącznie) ile fabryka da, ale widze że każdy coś innego woli

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
: ndz maja 31, 2009 11:40 pm
autor: 2rotor
Jak auto ma służyć na ulicę a nie do wyścigów to ja bym nie przesadzał z docieraniem na ostro, raczej stopniowo zwiększać obciążenie. Aha i absolutnie nie pozwalać chodzić silnikowi po 1szym odpaleniu na wolnych obrotach na biegu jałowym.