
blow off-Jaki?
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: blow off-Jaki?
Nie rozpedzajcie sie tak, bo niektore kompy po zalozeniu bov-a zamiast dv wala bledy np. vag 1.8t. A co chodzi czy bov lepszy od dv to bez roznicy 

Re: blow off-Jaki?
Odświeżę troszkę kotleta
A mianowicie mam w swoim punto taka sytuacje że blow off upuszcza mi chyba za dużo powietrza z układu skutkiem czego sa lagi przy zmianie biegów (dynamiczne przyśpieszanie- pałowano)
Mam blow off-a f1-z czy jest jakaś możliwość wyregulować go tak by upuszczał tylko tyle powietrza by nie wytwarzał się lag??
wiem tyle ze podkrecajac sruberegulacyjna potrzebuje wiekszego podciśnienia by otworzyć blow off-a tym samym jesli dobrze myśle może mi sie zmniejszać otwarcie blofa efektem czego bedzie mniejsze upuszczenie powietrza z ukladu
ale dopuki nie bede pewien ze wiem co robie i czy dobrze myśle nie chce eksperymentować i licze na wasze podpowiedzi
A mianowicie mam w swoim punto taka sytuacje że blow off upuszcza mi chyba za dużo powietrza z układu skutkiem czego sa lagi przy zmianie biegów (dynamiczne przyśpieszanie- pałowano)
Mam blow off-a f1-z czy jest jakaś możliwość wyregulować go tak by upuszczał tylko tyle powietrza by nie wytwarzał się lag??
wiem tyle ze podkrecajac sruberegulacyjna potrzebuje wiekszego podciśnienia by otworzyć blow off-a tym samym jesli dobrze myśle może mi sie zmniejszać otwarcie blofa efektem czego bedzie mniejsze upuszczenie powietrza z ukladu
ale dopuki nie bede pewien ze wiem co robie i czy dobrze myśle nie chce eksperymentować i licze na wasze podpowiedzi
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: blow off-Jaki?
powiem tak nigdy nie miałem w reku czegoś takiego ale jeśli jest tak jak piszesz to blow off po prostu otworzy się później i przy większym ciśnieniu a co za tym idzie nie będzie takiej lagi ale trzeba uważać żeby turbo nie załatwić
poczekaj aż wypowie się ktoś kto jest oblatany w tym temacie
poczekaj aż wypowie się ktoś kto jest oblatany w tym temacie
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: blow off-Jaki?
To co piszesz nie ma nic do laga, bov wypusci tyle powitrza ile bedzie trzeba, a im wiecej go wypusci tym mniej wirnik sprezarki zwolni. Mam w pgt f1z i jest skrecony na max, a co chodzi o laga to seryjne turbo w pgt tak ma, musi sie bujnac zeby pompowalo bo wirnik kompresora jest malutki a co za tym idzie turbo musi latac pod 200 tys obrotow zeby napompowac wiatru
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: blow off-Jaki?
panowie takie pytanko
np rozwala mi się oryginalna turbina zakładam inną o 1 numer większą czy komp w punto gt wysteruje ciśnienie do właściwego poziomu czy będzie przeładowywał
np rozwala mi się oryginalna turbina zakładam inną o 1 numer większą czy komp w punto gt wysteruje ciśnienie do właściwego poziomu czy będzie przeładowywał
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: blow off-Jaki?
Ale co ma przeladowywac ? Zaworek steruje ori boostem , wg swojej mapy. Co innego jesli np dana turbina zrobi wieksza temperature powietrza i wtedy pojdzie obnizenie boostu wg mapy korekty IAT
Jesli nie bedzie lipy z wg itd to nie bedzie problemu

Jesli nie bedzie lipy z wg itd to nie bedzie problemu
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: blow off-Jaki?
a jeszcze jedna sprawa czy regeneracja turbiny to jak gra na loterii
bo kolega zregenerował 2 turbiny od Mitsubishi 3000gt na łopatkach od ropniaka niedaleko Bydgoszczy w Mąkowarsku i sobie chwali już dobre 15 tysięcy a daje w palnik czasami nawet na niedogrzanym silniku jak się spieszy , normalnie ma rozgrzewanie silnika z pilota i czasowy wyłącznik w celu wychłodzenia turbin
czy jakby miał w przyszłości ihi do regeneracji to zrobią ją gdzieś porządnie??
i czy jak mam w piku doładowanie ponad środkową kreskę przez chwile z 2 mm a potem na srodkowej kresce i troche poniżej to turbo jeszcze ma ducha ???
dodam że turbo nieznacznie napyla dolot mgłą olejową ale nie leje się nigdzie z przewodów.
a i ile to barów ta środkowa kreska na zegarze od doładowania 1 bar czy 0.8bara
bo kolega zregenerował 2 turbiny od Mitsubishi 3000gt na łopatkach od ropniaka niedaleko Bydgoszczy w Mąkowarsku i sobie chwali już dobre 15 tysięcy a daje w palnik czasami nawet na niedogrzanym silniku jak się spieszy , normalnie ma rozgrzewanie silnika z pilota i czasowy wyłącznik w celu wychłodzenia turbin
czy jakby miał w przyszłości ihi do regeneracji to zrobią ją gdzieś porządnie??
i czy jak mam w piku doładowanie ponad środkową kreskę przez chwile z 2 mm a potem na srodkowej kresce i troche poniżej to turbo jeszcze ma ducha ???
dodam że turbo nieznacznie napyla dolot mgłą olejową ale nie leje się nigdzie z przewodów.
a i ile to barów ta środkowa kreska na zegarze od doładowania 1 bar czy 0.8bara
- BladeRunner
- Aktywny użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
- Kontakt:
Re: blow off-Jaki?
A czy koleżeństwo może się wypowiedzieć na temat BOV The Sun?
Miał/ma może ktoś? Wrażenia / zalecenia?
Zastanawiam się właśnie nad The Sun lub ProPerfekt II albo Bailey.
Miał/ma może ktoś? Wrażenia / zalecenia?
Zastanawiam się właśnie nad The Sun lub ProPerfekt II albo Bailey.
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
-
- Spamer :P
- Posty: 504
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
- Miejscowość: Gorlice
- Auto: Punto GT
Re: blow off-Jaki?
ja mam the sun bova i nie narzekam , wytrzymuje do 2barow , dzwięk przyjemny i jest dedykowany do Punto i 1.8t
- BladeRunner
- Aktywny użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
- Kontakt:
Re: blow off-Jaki?
Adrian - a możesz jakąś fotkę z miejscem instalacji Bova zapodać? BO szczerze mówiąc nie mam pojęcia aktualnie gdzie jest fabryczny DV i gdzie montować (i jak) BOVa 

Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
- BladeRunner
- Aktywny użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
- Kontakt:
Re: blow off-Jaki?
Dzięki (chociaż mało co widać); tym niemniej mam jakieś pojęcie...
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
-
- Spamer :P
- Posty: 504
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
- Miejscowość: Gorlice
- Auto: Punto GT
Re: blow off-Jaki?
bova dajesz tak jak na fotce widzisz a Dv wyciagasz i zaslepisz , jest za przeplywka
- BladeRunner
- Aktywny użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
- Kontakt:
Re: blow off-Jaki?
Czy ma to być tak (na DV Bosch):
Czerwone do zaślepienia a w niebieskie wchodzi BOV?
Czerwone do zaślepienia a w niebieskie wchodzi BOV?
- Załączniki
-
- DV-BOV
- bosch1.jpg (11.13 KiB) Przejrzano 10177 razy
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: blow off-Jaki?
Otwór w rurce za przepływomierzem (tam gdzie był wpięty DV) zaślepiasz i cie nie interesuje.
BOVa wpinasz w dolot, np. na króciec od węża który leciał do DV, lub gdzie indziej wg uznania lub miejsca pod maską.
BOVa wpinasz w dolot, np. na króciec od węża który leciał do DV, lub gdzie indziej wg uznania lub miejsca pod maską.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE