układ dolotowy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

myślałem nad tym,ale wole zrobić to raz a dobrze i sie udało. w robocie przekopałem wszystkie kąty i znalazlem wąz gumowy o idealnej średnicy tylko ścianki tego weża są troszke przesadzone-10mm grubości to sporo jak na łącznik,dobrze że sie nie jest zbrojony drutem tylko włuknem. plusem jest to ze napewno nie peknie i długo pożyje. wrzuce jakieś foty jak znajde chwile,jak to wygląda. zostało tylko wypolerować rure i zajać sie dolotem pod maską. pozdro...
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: układ dolotowy

Post autor: BARTEKcoupe »

patent z taśmą chyba raczej już pod drut tjunik podchodzi :wpysk:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: układ dolotowy

Post autor: uniak 1.4T »

a no raczej sie zgodze ale pisze chopina ze juz chce pojezdzic to chyba najszybszy sposob tak zeby sie tylko przejechac :wink:
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

simka,pojawił sie kolejny problem a nawet dwa-rura od turbo do IC założona,niby wszystko git! no to czas na jakoś przejaszczke po miescie. przejechałem kilka ulic,silnik sie rozgrzał no to czas na to żeby mu troche przycisnąc.jedynka gaz do dechy -idzie,ale średnio,dwójka -to samo,na trujce nie wciskałem.zjechałem na pobocze podkreciłem doładowanie( zaworek properfekt ) tak około cwierć obrotu. wsiadam startuje i duuuuuuuuuuuża poprawa tylko ze na zegarze pokazało dwa bary ,no to nastepny postój,ciut odkreciłem zaworek i juz pokazywało 0,6 bara-słabo. udało sie wysterować na 1 bar (seria turbo). pytanie czy ten zaworek ma taką mikro regulacje.ledwo rusze potencjometrem i doładowanie zmienia sie durzym zakresie.
A drugi problem to taki ze zrywa rura z turbo przy mocnym wciskaniu co bardzo denerwuje bo nie mozna normalnie pojezdzic.rura zrobiona na gładko bez zadnego kolnierza-ale z tym se poradze.
Załączniki
DSC02772 1.JPG
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: układ dolotowy

Post autor: BARTEKcoupe »

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, rura zrobiona na gładko i dlatego wypada.
Zaworek się reguluje delikatnie a nie całym pełnym obrotem. Ustaw na 1.2 i powinieneś być zadowolony.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: układ dolotowy

Post autor: adrian055 »

pozatym ten co jest na fotce naet na oko widac ze jest odkrcony , a na 1b trzeba go troche wkrecic , moze mu nawet kulka z ta sprezynka w srodku zleciala
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

spoko,zdjecie jest stare dodałem tylko po to zeby było wiadomo o który MBC chodzi-jak widać na fotce zawór nie jet podłączony.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

zmieniam rure dilotową miedzy IC a kolektorem ssącym z seryjnej na troszke wiekszą z nierdzew. wie ktoś czy kolejność odejść na zawór i silniczek krokowy ma znaczenie? planuje dać silniczek krokowy nizej a odejscie na zawór wyżej. co o tym myślicie?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
ODPOWIEDZ