Strona 3 z 5

Re: Głowica

: wt sie 04, 2009 10:00 pm
autor: uniak 1.4T
widze ze jednak te wieksze zawory sa dosyc popularne, mozecie sie wypowiedziec jak to jest z tym pekaniem i czy wsadzac wieksze?

Re: Głowica

: ndz sie 30, 2009 10:08 pm
autor: simon1989
Ja Ci nie pomoge. Moze ktos juz to rozgryzl:/
Teoretycznie dla uzyskania maksymalnej mocy pole przekroju pojedynczej rury wydechowej jednego cylindra, powinno być równe polu powierzchni szczeliny zaworowej zaworu ssącego lub zaworów ssących ( jeżeli są dwa lub więcej ) przy ich maksymalnym otwarciu. Szczelina zaworowa to powierzchnia, ktorej jeden wymiar stanowi wznios krzywki walka(minus luz zaworowy, ale to nie jest istotne przy tej dokladnosci), a druga to wlasnie co?:
a. calkowita srednica zaworu*"pi"
b.srednica zew. przylgni*"pi"
c.srednica wew. przylgni*"pi"

W moim przypadku zakladajac ze docelowy walek bedzie mial wznios 9.55mm wtedy srednica jednej rury składającej sie na kolektor powinna wynosic:
a.~38.844562
b.~37.86272
c.~36.407966

Srednica kanalu w glowicy to ~26.6mm. Powieksze srednice o 4mm i w ten sposob uzyskam 30.6mm. Miedzy kanalem w glowicy i w kolektorze, w kazdym miejscu obwodu wystepuje skok min. 3mm.
Kluczowe pytanie jest nastepujace: Czy pozostawic uskok, czy dostosowac srednice rur w kolektorze i calym wydechu do srednicy kanalu w glowicy, czy zrobic plynne zejscie z srednicy 30.6 na co najmniej 36.4??? Wg mnie walek nie bedzie mial takiego wzniosu krzywek, wiec docelowe srednice tez sie zmienia i pewnie powstanie wiekszy uskok.

Re: Głowica

: ndz sie 30, 2009 11:18 pm
autor: wsk
Jutro jade zawiesc glowice do zrobienia, ale dalej nie wiem jakie zawory wstawic :D, wydechy na bank orginalne od UT, a ssace ??? Myslalem na zaworami z punto 1.6 n/a maja 39,5mm srednicy ale pojedynczy zamek nie bedzie to robic problemu??? Czy szukac jakis z potrojnym zamkiem ??? Od ktorego silnika z ulysse pasowaly, bo cos nie moge tego znalesc.

Re: Głowica

: pn sie 31, 2009 8:40 am
autor: hz10
z zamkiem nie ma problemu po prostu dorabiasz zawór pod stare zamki

Re: Głowica

: pn sie 31, 2009 9:29 am
autor: ZibiUT
Ja mam załozone na 1 zamku i działają. Tylko tależyki tez mam takie do 1 zamka

Re: Głowica

: pn sie 31, 2009 10:08 am
autor: wsk
No bardziej by mi odpowidalo dorobienie pod stare zamki bo co 3 to 3. Tokaz normalnie dorobi czy ci co beda glowice robic se dorobia??? W ostatecznosci jak nikt nic mi z tym nie zrobi zaloze pojedyncze :D.

Re: Głowica

: wt wrz 08, 2009 6:06 pm
autor: 2rotor
wsk pisze:No bardziej by mi odpowidalo dorobienie pod stare zamki bo co 3 to 3. Tokaz normalnie dorobi czy ci co beda glowice robic se dorobia??? W ostatecznosci jak nikt nic mi z tym nie zrobi zaloze pojedyncze :D.
Też mam na 1 zamku i nic się nie dzieje a z odcinki często korzystam już od 8000km więc możesz to spokojnie olać. Wolnossące SOHCEenie miały 3 zamków a kręcą się do takich samych obrotów.

Re: Głowica

: pn wrz 21, 2009 9:51 pm
autor: simon1989
1.Czy zawory mozna skrocic, np. zeszlifowac czesc powyzej zamka? Na plytkach 3.75 na wydechu nie mam luzu, bo pewnie za gleboko obsadzili zawory. ? Co do uszczelnienia pomiedzy obudowa walka i glowica byl silikon-uszczelka papierowa-silikon.
2. Kilka miesiecy temu kupione sruby do obudowy walka(glowiczki) i po tym raz przykrecone, dzisiaj mialo byc drugi, ale sie nie udalo, bo jedna sie urwala i reszcie niewiele do tego brakowalo(tylko przy niektorych przekroczylem 30Nm!!!). Byly oryginalne Fiata MFU 8.8? Czy Wy to dokrecacie tez oryginalnymi, czy macie jakies mocniejsze zamienniki?

-------------------S------------------O------------------------S---------------------------------------

Re: Głowica

: pn wrz 21, 2009 10:56 pm
autor: szymons1990
takie pytanko warto wsadzic cos takiego bo akurat bede dawal glowice do zrobienia i sie zastanawiam co z nia zrobic.
http://cgi.ebay.co.uk/Fiat-X1-9-X19-Uno ... 286.c0.m14

Re: Głowica

: pn wrz 21, 2009 11:09 pm
autor: szymons1990
nastepna sprawa. zastanawiam sie jaki walek bedzie lepszy. ten od swiatka czy dozucic 200zl i kupic taki. no i czy walki z punta gt pasuja do 1.3T
http://cgi.ebay.co.uk/Piper-Cams-Camsha ... 286.c0.m14
jest jeszcze bardziej hardcorowa wersja tego walka za ta sama cene,co byscie polecali

Re: Głowica

: pn wrz 21, 2009 11:44 pm
autor: simon1989
Nie pisz posta pod postem.
Ad.1 Zawory= kup takie jak ja, czyli z tipo 1.6 ssace 39.5mm
Mysle, ze z walkiem od inż. Świątka jest o wiele łatwiej z reklamacjami itp. Ja skorzystam z jego oferty.

Mi ktoś pomoże?

Re: Głowica

: wt wrz 22, 2009 2:15 am
autor: ziuzio
simon1989 pisze:1.Czy zawory mozna skrocic, np. zeszlifowac czesc powyzej zamka? Na plytkach 3.75 na wydechu nie mam luzu, bo pewnie za gleboko obsadzili zawory. ? Co do uszczelnienia pomiedzy obudowa walka i glowica byl silikon-uszczelka papierowa-silikon.
2. Kilka miesiecy temu kupione sruby do obudowy walka(glowiczki) i po tym raz przykrecone, dzisiaj mialo byc drugi, ale sie nie udalo, bo jedna sie urwala i reszcie niewiele do tego brakowalo(tylko przy niektorych przekroczylem 30Nm!!!). Byly oryginalne Fiata MFU 8.8? Czy Wy to dokrecacie tez oryginalnymi, czy macie jakies mocniejsze zamienniki?

-------------------S------------------O------------------------S---------------------------------------
Ad1.Można zeszlifować trzonki zaworowe w granicach rozsądku(do około 1mm nic się nie dzieje) i żeby było to idealne, a nie ze szlifierki kątowej;). Dostępne są płytki do 3.25mm.

Ad2.Te śruby dokręca się między 20 a 24Nm, nic dziwnego że przy 30 się pourywały. Oryginalne w zupełności wystarczają.

Na wałki Pipera nie trzeba liczyć reklamacji, więc te 200zł warte są świętego spokoju za porządny wałek:). Wałki z PGT pasują do UT 1.4, do 1.3 pasują po przeniesieniu rozdzielacza z wałka rozrządu w blok(tak jak ma 1.4T).

Re: Głowica

: wt wrz 22, 2009 8:36 pm
autor: simon1989
ziuzio pisze:[...]
Ad2.Te śruby dokręca się między 20 a 24Nm, nic dziwnego że przy 30 się pourywały.[...]
Dobrze wiedziec... Teraz to juz jest w ogole tragedia, bo urwana sruba wyszla razem z gwintem glowicy. Wszystkie tak mocno dokrecalem, wiec inne gwinty sa napewno w podobnym stanie. W czwartek umowilem sie u goscia, ktory mi przerobi te gwinty na m9 i mam nadzieje, ze to zalatwi sprawe. Jezeli mozna sfrezowac 1mm, to dobrze, bo wlasnie tyle mi brakuje, zeby dalo sie wyregulowac luz zaworowy.

Re: Głowica

: wt wrz 22, 2009 9:06 pm
autor: ZibiUT
Po zo frezować. Płytka najmniejsza to 2,5 mm a najwieksza 5,2. Oczywiście trzeba sprawdzić jak to bedzie bo u mnie przy płytakch 2.9 i ostrym wałku krzywka prawie zawadza i szklankę. Brakuje dosłownie 0,05 mm

Re: Głowica

: wt wrz 22, 2009 9:24 pm
autor: simon1989
Zibi122 pisze:Po zo frezować. Płytka najmniejsza to 2,5 mm a najwieksza 5,2. Oczywiście trzeba sprawdzić jak to bedzie bo u mnie przy płytakch 2.9 i ostrym wałku krzywka prawie zawadza i szklankę. Brakuje dosłownie 0,05 mm
Do tej pory bylem przekonany, ze plytki sa w rozmiarach od 3.25mm do 4.7mm. Plytki 2.5mm sa przewidziane do uno, czy do innego auta?