Głowica

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

widze ze jednak te wieksze zawory sa dosyc popularne, mozecie sie wypowiedziec jak to jest z tym pekaniem i czy wsadzac wieksze?
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

Ja Ci nie pomoge. Moze ktos juz to rozgryzl:/
Teoretycznie dla uzyskania maksymalnej mocy pole przekroju pojedynczej rury wydechowej jednego cylindra, powinno być równe polu powierzchni szczeliny zaworowej zaworu ssącego lub zaworów ssących ( jeżeli są dwa lub więcej ) przy ich maksymalnym otwarciu. Szczelina zaworowa to powierzchnia, ktorej jeden wymiar stanowi wznios krzywki walka(minus luz zaworowy, ale to nie jest istotne przy tej dokladnosci), a druga to wlasnie co?:
a. calkowita srednica zaworu*"pi"
b.srednica zew. przylgni*"pi"
c.srednica wew. przylgni*"pi"

W moim przypadku zakladajac ze docelowy walek bedzie mial wznios 9.55mm wtedy srednica jednej rury składającej sie na kolektor powinna wynosic:
a.~38.844562
b.~37.86272
c.~36.407966

Srednica kanalu w glowicy to ~26.6mm. Powieksze srednice o 4mm i w ten sposob uzyskam 30.6mm. Miedzy kanalem w glowicy i w kolektorze, w kazdym miejscu obwodu wystepuje skok min. 3mm.
Kluczowe pytanie jest nastepujace: Czy pozostawic uskok, czy dostosowac srednice rur w kolektorze i calym wydechu do srednicy kanalu w glowicy, czy zrobic plynne zejscie z srednicy 30.6 na co najmniej 36.4??? Wg mnie walek nie bedzie mial takiego wzniosu krzywek, wiec docelowe srednice tez sie zmienia i pewnie powstanie wiekszy uskok.
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: Głowica

Post autor: wsk »

Jutro jade zawiesc glowice do zrobienia, ale dalej nie wiem jakie zawory wstawic :D, wydechy na bank orginalne od UT, a ssace ??? Myslalem na zaworami z punto 1.6 n/a maja 39,5mm srednicy ale pojedynczy zamek nie bedzie to robic problemu??? Czy szukac jakis z potrojnym zamkiem ??? Od ktorego silnika z ulysse pasowaly, bo cos nie moge tego znalesc.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Głowica

Post autor: hz10 »

z zamkiem nie ma problemu po prostu dorabiasz zawór pod stare zamki
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Głowica

Post autor: ZibiUT »

Ja mam załozone na 1 zamku i działają. Tylko tależyki tez mam takie do 1 zamka
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: Głowica

Post autor: wsk »

No bardziej by mi odpowidalo dorobienie pod stare zamki bo co 3 to 3. Tokaz normalnie dorobi czy ci co beda glowice robic se dorobia??? W ostatecznosci jak nikt nic mi z tym nie zrobi zaloze pojedyncze :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: Głowica

Post autor: 2rotor »

wsk pisze:No bardziej by mi odpowidalo dorobienie pod stare zamki bo co 3 to 3. Tokaz normalnie dorobi czy ci co beda glowice robic se dorobia??? W ostatecznosci jak nikt nic mi z tym nie zrobi zaloze pojedyncze :D.
Też mam na 1 zamku i nic się nie dzieje a z odcinki często korzystam już od 8000km więc możesz to spokojnie olać. Wolnossące SOHCEenie miały 3 zamków a kręcą się do takich samych obrotów.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

1.Czy zawory mozna skrocic, np. zeszlifowac czesc powyzej zamka? Na plytkach 3.75 na wydechu nie mam luzu, bo pewnie za gleboko obsadzili zawory. ? Co do uszczelnienia pomiedzy obudowa walka i glowica byl silikon-uszczelka papierowa-silikon.
2. Kilka miesiecy temu kupione sruby do obudowy walka(glowiczki) i po tym raz przykrecone, dzisiaj mialo byc drugi, ale sie nie udalo, bo jedna sie urwala i reszcie niewiele do tego brakowalo(tylko przy niektorych przekroczylem 30Nm!!!). Byly oryginalne Fiata MFU 8.8? Czy Wy to dokrecacie tez oryginalnymi, czy macie jakies mocniejsze zamienniki?

-------------------S------------------O------------------------S---------------------------------------
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: szymons1990 »

takie pytanko warto wsadzic cos takiego bo akurat bede dawal glowice do zrobienia i sie zastanawiam co z nia zrobic.
http://cgi.ebay.co.uk/Fiat-X1-9-X19-Uno ... 286.c0.m14
PGT T25
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: szymons1990 »

nastepna sprawa. zastanawiam sie jaki walek bedzie lepszy. ten od swiatka czy dozucic 200zl i kupic taki. no i czy walki z punta gt pasuja do 1.3T
http://cgi.ebay.co.uk/Piper-Cams-Camsha ... 286.c0.m14
jest jeszcze bardziej hardcorowa wersja tego walka za ta sama cene,co byscie polecali
PGT T25
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

Nie pisz posta pod postem.
Ad.1 Zawory= kup takie jak ja, czyli z tipo 1.6 ssace 39.5mm
Mysle, ze z walkiem od inż. Świątka jest o wiele łatwiej z reklamacjami itp. Ja skorzystam z jego oferty.

Mi ktoś pomoże?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Głowica

Post autor: ziuzio »

simon1989 pisze:1.Czy zawory mozna skrocic, np. zeszlifowac czesc powyzej zamka? Na plytkach 3.75 na wydechu nie mam luzu, bo pewnie za gleboko obsadzili zawory. ? Co do uszczelnienia pomiedzy obudowa walka i glowica byl silikon-uszczelka papierowa-silikon.
2. Kilka miesiecy temu kupione sruby do obudowy walka(glowiczki) i po tym raz przykrecone, dzisiaj mialo byc drugi, ale sie nie udalo, bo jedna sie urwala i reszcie niewiele do tego brakowalo(tylko przy niektorych przekroczylem 30Nm!!!). Byly oryginalne Fiata MFU 8.8? Czy Wy to dokrecacie tez oryginalnymi, czy macie jakies mocniejsze zamienniki?

-------------------S------------------O------------------------S---------------------------------------
Ad1.Można zeszlifować trzonki zaworowe w granicach rozsądku(do około 1mm nic się nie dzieje) i żeby było to idealne, a nie ze szlifierki kątowej;). Dostępne są płytki do 3.25mm.

Ad2.Te śruby dokręca się między 20 a 24Nm, nic dziwnego że przy 30 się pourywały. Oryginalne w zupełności wystarczają.

Na wałki Pipera nie trzeba liczyć reklamacji, więc te 200zł warte są świętego spokoju za porządny wałek:). Wałki z PGT pasują do UT 1.4, do 1.3 pasują po przeniesieniu rozdzielacza z wałka rozrządu w blok(tak jak ma 1.4T).
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

ziuzio pisze:[...]
Ad2.Te śruby dokręca się między 20 a 24Nm, nic dziwnego że przy 30 się pourywały.[...]
Dobrze wiedziec... Teraz to juz jest w ogole tragedia, bo urwana sruba wyszla razem z gwintem glowicy. Wszystkie tak mocno dokrecalem, wiec inne gwinty sa napewno w podobnym stanie. W czwartek umowilem sie u goscia, ktory mi przerobi te gwinty na m9 i mam nadzieje, ze to zalatwi sprawe. Jezeli mozna sfrezowac 1mm, to dobrze, bo wlasnie tyle mi brakuje, zeby dalo sie wyregulowac luz zaworowy.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Głowica

Post autor: ZibiUT »

Po zo frezować. Płytka najmniejsza to 2,5 mm a najwieksza 5,2. Oczywiście trzeba sprawdzić jak to bedzie bo u mnie przy płytakch 2.9 i ostrym wałku krzywka prawie zawadza i szklankę. Brakuje dosłownie 0,05 mm
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

Zibi122 pisze:Po zo frezować. Płytka najmniejsza to 2,5 mm a najwieksza 5,2. Oczywiście trzeba sprawdzić jak to bedzie bo u mnie przy płytakch 2.9 i ostrym wałku krzywka prawie zawadza i szklankę. Brakuje dosłownie 0,05 mm
Do tej pory bylem przekonany, ze plytki sa w rozmiarach od 3.25mm do 4.7mm. Plytki 2.5mm sa przewidziane do uno, czy do innego auta?
ODPOWIEDZ