Padła uszczelka

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Dzieki Dymus.
Porownalem Goertza (Victora) i Elringa z glowa:
Obrazek

Obrazek
Elring

Obrazek
Goertz-Victor

Ten sam rocznik samochodu, niby ten sam typ glowicy a niektorych kanalow w ogole niet, niektore wieksze, niektore mniejsze. Chyba, ze moja glowa nie jest z turbolota, co raczej moge wykluczyc. Ciekawe.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Najprosciej bedzie jak porownasz ze stara uszczelka :wink:
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Racja, myslalem tylko, ze jesli bedzie zla to do soboty zanim sciagne leb to zamowie inna. Ale wiekszych roznic miedzy ta moja a reszta nie widze, wiec chyba bedzie ok.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Po pierwsze zdjecie głowicy powinno być w odbiciu lustrzanym aby to sie pokrywało. Po drugie to ze w uszeczelce jest otwór a w głowicy nie ma to nic nie szkodzi, Po trzecie uszczelka z 1,4 NA czy turbo pasuje do 1,3T a róznią się tylko 1 kanałem z tego co pamietam.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DymusPGT
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:53 pm
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DymusPGT »

niby tak ale ja wolabym zalozyc taka uszczelke jaka byla zeby wszytsko bylo pieknie ladnie dopasowane z tymi kanalami sa rozne opinie jedni mechanicy mówia ze moga sie troche roznic inni ze Sie pier....li głowica
PUNTO GT25R :D LIKWIDACJA MAŁYCH USTEREK ALE JUZ LATA
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

A ja powiem tak, wymieniałem już kilka razy uszczelke pod głowicą i do 1.3 to 1.3 a 1.4 to 1.4 i tego nie da sie pomyliś(albo debil sprzedawca) ,kanały sie nie pokrywają i mają sie nie pokrywać( nie wszyskie) tak ma być ale jak ktoś chce ulepszać i ryzykować to jego sprawa
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Ok chlopaki, dzieki za wyjasnienie tematu. Zobaczymy po weekendzie jak uda mi sie to poskladac do kupy. Mam tylko nadzieje, ze dol silnika nie dostal w d***ko.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Re: Padła uszczelka

Post autor: ant_eater »

Ok! Nie jest zle :)
Walczylem wczoraj z autem 12h. Dostep do silnika u mnie w aucie z racji malej ilosci miejsca jest mocno ograniczony, dlatego musialem rozebrac praktycznie polowe auta, lacznie z wydechem, chlodnica oleju, calutki dolot itd itp. Stara glowica nie ma oznak pekniec i generalnie wyglada zdrowo. Na wszelki wypadek zalozylem nowa, ktora jest juz splanowana i na tyle, na ile mozna bylo w warunkach domowych wybadac temat - nie wyglada, zeby byla popekana. Turbina tez wyglada na zdrowiutka, nie wyczulem luzu na wirniku w zadnej plaszczyznie. Zalozylem sobie tez nowy IC, bo stary byl sklejony jakas przezuta guma do zucia. Poprawilem tez dolot z bocznych wlotow - powycinalem plastiowe elementy kratki, co zwiekszylo otwor o jakies 30%. Poprawi to tez na pewno chlodzenie oleju przez lepszy nadmuch na chlodnice przy drugim wlocie. Do ogarniecia mam jeszcze temat podpiecia elektronicznego zaplonu, ale nie dobilem wczoraj do tego etapu. Chce tez przerzucic zbiorniczek wyrownawczy do bagaznika z tylu, co zapewni jeszcze lepszy przeplyw powietrza przez komore silnika. Ten niebieski X1/9 z czarna maska ma tez 1.3 T, ok 130 KM. Wrazenia z jazdy sa super, niecale 950 kg z napedem na tyl i silnikiem centralnie zapewnia super prowadzenie i osiagi, jest motywacja :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Padła uszczelka

Post autor: adrian055 »

koledzy nie zakladajac nowego tematu, zamowilem w wawie uszczelke pod glowice wzmacniana do PGT tylko ze, gosc nie wie z jakim momentem ma byc dokrecona, gdzie albo jak to mam obliczyc, wiem ze musze zmienic nowe sruby najlepiej wzmacniane arp ale tez nie mam dostepu gdzie, moze ktosc mi pomoze ;>??
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Padła uszczelka

Post autor: uniak 1.4T »

40N i potem 2x90stopni
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Padła uszczelka

Post autor: adrian055 »

40n i 2x90 a z kad takie wartosci jesli mozna wiedziec;>? zkad info:D?
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: Padła uszczelka

Post autor: dzikidaniel »

Z instrukcji...
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Padła uszczelka

Post autor: adrian055 »

dobra ale nie chodzi mi o orginalna uszczelke a metalowa a z tego co wiem to sa inne momenty przykrecania uszczelki i sie roznia
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Padła uszczelka

Post autor: uniak 1.4T »

nie wiem po co sie tak spuszczac nad konkretnymi momentami, dokreca sie z czuciem do oporu potem o 90st i gra gitara
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Padła uszczelka

Post autor: turbomaniak »

Zainwestuj w dobre srubki, 12.9 i dokrec tak jak pisze producent i bedzie git, mnie przy 1.5 brara podnoslo glowice a uszczelki nie ruszylo
ODPOWIEDZ