Dzieki Dymus.
Porownalem Goertza (Victora) i Elringa z glowa:
Elring
Goertz-Victor
Ten sam rocznik samochodu, niby ten sam typ glowicy a niektorych kanalow w ogole niet, niektore wieksze, niektore mniejsze. Chyba, ze moja glowa nie jest z turbolota, co raczej moge wykluczyc. Ciekawe.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Racja, myslalem tylko, ze jesli bedzie zla to do soboty zanim sciagne leb to zamowie inna. Ale wiekszych roznic miedzy ta moja a reszta nie widze, wiec chyba bedzie ok.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Po pierwsze zdjecie głowicy powinno być w odbiciu lustrzanym aby to sie pokrywało. Po drugie to ze w uszeczelce jest otwór a w głowicy nie ma to nic nie szkodzi, Po trzecie uszczelka z 1,4 NA czy turbo pasuje do 1,3T a róznią się tylko 1 kanałem z tego co pamietam.
niby tak ale ja wolabym zalozyc taka uszczelke jaka byla zeby wszytsko bylo pieknie ladnie dopasowane z tymi kanalami sa rozne opinie jedni mechanicy mówia ze moga sie troche roznic inni ze Sie pier....li głowica
PUNTO GT25R LIKWIDACJA MAŁYCH USTEREK ALE JUZ LATA
A ja powiem tak, wymieniałem już kilka razy uszczelke pod głowicą i do 1.3 to 1.3 a 1.4 to 1.4 i tego nie da sie pomyliś(albo debil sprzedawca) ,kanały sie nie pokrywają i mają sie nie pokrywać( nie wszyskie) tak ma być ale jak ktoś chce ulepszać i ryzykować to jego sprawa
Ok chlopaki, dzieki za wyjasnienie tematu. Zobaczymy po weekendzie jak uda mi sie to poskladac do kupy. Mam tylko nadzieje, ze dol silnika nie dostal w d***ko.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Ok! Nie jest zle
Walczylem wczoraj z autem 12h. Dostep do silnika u mnie w aucie z racji malej ilosci miejsca jest mocno ograniczony, dlatego musialem rozebrac praktycznie polowe auta, lacznie z wydechem, chlodnica oleju, calutki dolot itd itp. Stara glowica nie ma oznak pekniec i generalnie wyglada zdrowo. Na wszelki wypadek zalozylem nowa, ktora jest juz splanowana i na tyle, na ile mozna bylo w warunkach domowych wybadac temat - nie wyglada, zeby byla popekana. Turbina tez wyglada na zdrowiutka, nie wyczulem luzu na wirniku w zadnej plaszczyznie. Zalozylem sobie tez nowy IC, bo stary byl sklejony jakas przezuta guma do zucia. Poprawilem tez dolot z bocznych wlotow - powycinalem plastiowe elementy kratki, co zwiekszylo otwor o jakies 30%. Poprawi to tez na pewno chlodzenie oleju przez lepszy nadmuch na chlodnice przy drugim wlocie. Do ogarniecia mam jeszcze temat podpiecia elektronicznego zaplonu, ale nie dobilem wczoraj do tego etapu. Chce tez przerzucic zbiorniczek wyrownawczy do bagaznika z tylu, co zapewni jeszcze lepszy przeplyw powietrza przez komore silnika. Ten niebieski X1/9 z czarna maska ma tez 1.3 T, ok 130 KM. Wrazenia z jazdy sa super, niecale 950 kg z napedem na tyl i silnikiem centralnie zapewnia super prowadzenie i osiagi, jest motywacja
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
koledzy nie zakladajac nowego tematu, zamowilem w wawie uszczelke pod glowice wzmacniana do PGT tylko ze, gosc nie wie z jakim momentem ma byc dokrecona, gdzie albo jak to mam obliczyc, wiem ze musze zmienic nowe sruby najlepiej wzmacniane arp ale tez nie mam dostepu gdzie, moze ktosc mi pomoze ;>??