blow off valve Uno 1.3T

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Lui pisze:60/60

Obrazek
Eee... nie jest tak zle :D (chyba). Wezme -60 raczej.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Witam, nie jestem za bardzo w temacie co do blow off-a po co sie go montuje?Chyba nie tylko dla dzwięku, poprawia osiągi auta?czy cuś?
A i jeszcze co to za skrót DV?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

dump valve
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

tusiu1988 pisze:Witam, nie jestem za bardzo w temacie co do blow off-a po co sie go montuje?Chyba nie tylko dla dzwięku, poprawia osiągi auta?czy cuś?
Blow-off jest od tego, żeby nie rozsadziło turbiny. Jak trochę wdepniesz i puścisz pedał gazu (np. jak zmieniasz bieg) to przepustnica się na chwilę zamyka i powietrze tłoczone przez turbinę nie miałoby gdzie uciec. Bez BOVa turbina po kilku użyciach byłaby do wyrzucenia :P
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

nie no aż tak to nie jest hehe
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Jasne, że trochę przesadziłem, ale ogólnie rzecz biorąc BOV chroni turbinę przed uszkodzeniem ;) A w standardowych UT nie ma tego "gwizdu", bo (jak się nie mylę) to ciśnienie z turbiny po zamknięciu przepustnicy jest odprowadzane do wydechu.

Czyli ogólnie rzecz biorąc, BOV nie poprawia osiągów auta, a wszystkie turbodoładowane powinny go mieć :)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

lukasz1t pisze:...bo (jak się nie mylę) to ciśnienie z turbiny po zamknięciu przepustnicy jest odprowadzane do wydechu...
Że niby gdzie ? :P
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Nie do wydechu a ponownie do dolotu przed turbo.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Wygląda jednak na to, że się myliłem. W każdym razie dzięki za sprostowanie ;)
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Mam kolejne pytanie mianowicie wiem jak podłączyć blow offa ale nie wiem co zrobić z seryjnym bovem!
1. jego sie wyciąga potem czy jak?
2. jak nie to co z wężem orginalnym powrotu powietrza z przed przepustnicy, wystarczy wyjąć i już, czy zaślepić? czy jak?
3. to samo pytanie o wężyk z kolektora bo podpinam go pod blowa a ten krucieć z bova też zaślepić?
Awatar użytkownika
pietro
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
Miejscowość: Zimna Woda
Auto: Punto GT
Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie

Post autor: pietro »

tusiu1988 pisze:Mam kolejne pytanie mianowicie wiem jak podłączyć blow offa ale nie wiem co zrobić z seryjnym bovem!
1. jego sie wyciąga potem czy jak?
2. jak nie to co z wężem orginalnym powrotu powietrza z przed przepustnicy, wystarczy wyjąć i już, czy zaślepić? czy jak?
3. to samo pytanie o wężyk z kolektora bo podpinam go pod blowa a ten krucieć z bova też zaślepić?
Seryjnego DV wyciąg i zaślep
...UT 1,4 i.e...
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

korek od wina w przewód przed turbo i zaślepione 8)
Uno Turbo 1.4 mk2
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Ja tam dalem duza srube i opaska zaciskowa i jest ok.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tschoob »

a jak mozna to zrobi profi ? np zakladajac ze skladajac silnik poprostu nie montuje DV...(bez druciarstwa ktory i tak najwiecej wyrzyma...) :D
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Tschoob pisze:a jak mozna to zrobi profi ? np zakladajac ze skladajac silnik poprostu nie montuje DV...(bez druciarstwa ktory i tak najwiecej wyrzyma...) :D
Jak ty chcesz bez dv albo bova jeździć? Turbo ci niepożyje długo. A zatknięcie jednego otworu w przewodzie tuż za przepływkę po 1. nie jest druciarstwem a po 2. i tak tego nie widać (zakładając ze chcesz instalować bova) a jak zakładasz orginalny dv to nie było tematu bo nic nie przerabiasz :D
Uno Turbo 1.4 mk2
ODPOWIEDZ