Eee... nie jest tak zle (chyba). Wezme -60 raczej.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
Witam, nie jestem za bardzo w temacie co do blow off-a po co sie go montuje?Chyba nie tylko dla dzwięku, poprawia osiągi auta?czy cuś?
A i jeszcze co to za skrót DV?
tusiu1988 pisze:Witam, nie jestem za bardzo w temacie co do blow off-a po co sie go montuje?Chyba nie tylko dla dzwięku, poprawia osiągi auta?czy cuś?
Blow-off jest od tego, żeby nie rozsadziło turbiny. Jak trochę wdepniesz i puścisz pedał gazu (np. jak zmieniasz bieg) to przepustnica się na chwilę zamyka i powietrze tłoczone przez turbinę nie miałoby gdzie uciec. Bez BOVa turbina po kilku użyciach byłaby do wyrzucenia
Jasne, że trochę przesadziłem, ale ogólnie rzecz biorąc BOV chroni turbinę przed uszkodzeniem A w standardowych UT nie ma tego "gwizdu", bo (jak się nie mylę) to ciśnienie z turbiny po zamknięciu przepustnicy jest odprowadzane do wydechu.
Czyli ogólnie rzecz biorąc, BOV nie poprawia osiągów auta, a wszystkie turbodoładowane powinny go mieć
Mam kolejne pytanie mianowicie wiem jak podłączyć blow offa ale nie wiem co zrobić z seryjnym bovem!
1. jego sie wyciąga potem czy jak?
2. jak nie to co z wężem orginalnym powrotu powietrza z przed przepustnicy, wystarczy wyjąć i już, czy zaślepić? czy jak?
3. to samo pytanie o wężyk z kolektora bo podpinam go pod blowa a ten krucieć z bova też zaślepić?
tusiu1988 pisze:Mam kolejne pytanie mianowicie wiem jak podłączyć blow offa ale nie wiem co zrobić z seryjnym bovem!
1. jego sie wyciąga potem czy jak?
2. jak nie to co z wężem orginalnym powrotu powietrza z przed przepustnicy, wystarczy wyjąć i już, czy zaślepić? czy jak?
3. to samo pytanie o wężyk z kolektora bo podpinam go pod blowa a ten krucieć z bova też zaślepić?
Ja tam dalem duza srube i opaska zaciskowa i jest ok.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo - śmigam
Tschoob pisze:a jak mozna to zrobi profi ? np zakladajac ze skladajac silnik poprostu nie montuje DV...(bez druciarstwa ktory i tak najwiecej wyrzyma...)
Jak ty chcesz bez dv albo bova jeździć? Turbo ci niepożyje długo. A zatknięcie jednego otworu w przewodzie tuż za przepływkę po 1. nie jest druciarstwem a po 2. i tak tego nie widać (zakładając ze chcesz instalować bova) a jak zakładasz orginalny dv to nie było tematu bo nic nie przerabiasz