Strona 3 z 9
Re: Autodiagnoza
: pt cze 12, 2009 11:20 pm
autor: adrian055
koledzy po podlaczeniu MBC i odlaczeniu EBC pojamiwa mi sie marchewa i kod bledu po autodiagnozie nr. 2134 – Over-boost electrovalve (Pierburg) malfunction – short circuit / open circuit.
mozecie mi powiedziec co zrobic z przewodami od EBC ??gdzie je podlaczyc zeby to dzialalo elegancko i sie marchewa nie swiecila??
Re: Autodiagnoza
: sob cze 13, 2009 12:18 am
autor: hz10
załóż zawór gdzieś z boku ,podłączony i po kłopocie
Re: Autodiagnoza
: sob cze 13, 2009 12:27 am
autor: dj_o
opornik około 24Ohm załatwi sprawę

Re: Autodiagnoza
: sob cze 13, 2009 9:58 am
autor: adrian055
hz10 podlaczenie nic nie daje dalej mi swieci , dj_o myslisz ze opornik zalatwi sprawe;>??
Re: Autodiagnoza
: sob cze 13, 2009 10:08 am
autor: dj_o
Ja tak mam zrobione. To samo można zrobić z poduszką powietrzną itp. Wszelakie czujniki tego typu są sprawdzane przeważnie po rezystancji i jeśli się zmienia poza jakimś zakresem, to wywala błąd.
Re: Autodiagnoza
: sob cze 13, 2009 10:31 am
autor: adrian055
ok to zaraz jade kupic i sprawdze co i jak a mozliwe ze przez to ze swieci blad to tez uto nie jedzi najlepiej??
Re: Autodiagnoza
: sob cze 13, 2009 1:27 pm
autor: adrian055
kontrolka nie swieci zobaczymy jak bedzie podczas jazdy:))) dzieki wielkie
Re: Autodiagnoza
: sob cze 13, 2009 10:29 pm
autor: adrian055
dj_o kurcze przy wkrecaniu auta spalił mi sie ten opornik , tzn troche butowalem autem, a pottem wyskocyzl mi nastepny blad sondy lambda, co prawda nie mam jej podlaczonej bo w wydechu nawet nie mam otworu na czujnik sondy nie wiem dlaczego nawet.... i jak sie zaswiecila przy wkrecaniu marchewa jak by punto niechcialo jechac albo za malo paliwa dostawalo albo turbo nie dmuchalo taki mułowaty troche
Re: Autodiagnoza
: ndz cze 14, 2009 4:46 pm
autor: dj_o
W motronicu lambda jest bardzo ważna - podłącz koniecznie, a jeśli chcesz ją wyeliminować, to zmasowanie sondy.
Zapomniałem dopisać, że to musi być opornik większej mocy, bo taki mały się szybko upali pod wpływem prądu, który przez niego płynie.
Re: Autodiagnoza
: ndz cze 14, 2009 6:59 pm
autor: adrian055
aha czyli opornik na ile v?? teraz mam na 12v a jak zmasowac sonde;>?? i czy to jc jest bezpieczne;>??
Re: Autodiagnoza
: ndz cze 14, 2009 8:46 pm
autor: ZibiUT
Nie ważne na ile V opornik tylko jaką ma moc. Standardowy opornik ma 0,125W. Weź opornik który ma 2W i powinien spokojnie starczyć.
Zmasowanie sondy to znaczy podłaczenie przewodu sygnałowego idącego do komputera do masy samochodu. Komputer myśli że sonda jest uszkodzona i nie kozysta z niej.
Re: Autodiagnoza
: ndz cze 14, 2009 9:09 pm
autor: adrian055
tyllko ktorego przewodu?? bo dwa sa od grzlki a dwa pozostale od czujnikow. czyli lepiej miec odlaczona czy zmasowana??
Re: Autodiagnoza
: ndz cze 14, 2009 9:26 pm
autor: ZibiUT
od grzałki zostaw w spokoju.
Kolejne dwa to jeden masa a drugi sygniał . połacz je i bedzie po sprawie ale najpierw sprawdz czy napewno jeden z nich to masa.
Re: Autodiagnoza
: ndz cze 14, 2009 10:07 pm
autor: adrian055
sorki ze sie tak pytam ale czy obydwa podlaczyc pod mase czy tylko jeden?? i jak zoabcyzc ktory to masa a ktory to sygnałowy
Re: Autodiagnoza
: pn cze 15, 2009 7:13 am
autor: ZibiUT
Tak naprawde nie bedzie to miało znaczenia bo je musisz połączyć.