Strona 13 z 13
Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 12:14 am
autor: turbomaniak
Bedzie tragicznie bez dobrze zrobionej konwersji, oczywiscie chodzi mi o FIT
Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 12:17 am
autor: punto 1.6
Wszystko jasne Powoli będę się z tym bawił

Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 1:16 am
autor: ziuzio
A na czym stroiłeś do tej pory?
Rób FIT, przy konwersji ważne, aby w miarę dobrze ogarnąć wolne obroty, żeby zawór wolnych obrotów nie świrował.
Do MapSwitcha po konwersji wepnij sobie sondę, żeby mieć jakaś korekcję, jak turbomaniak napisał w trzeba wybrać Modify zero przy Analog Out.
Czasy wtrysku na wolnych można sobie "dobrać" przez dobór Dividera, nawet 630ccm w full groupie da się stabilnie wystroić na wolnych w 1.6; oczywiście dochodzi kwestia wałka rozrządu, stopnia sprężania, itp., więc nie każdy przypadek da się ogarnąć.
Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 1:22 am
autor: punto 1.6
det3 (świnia) + maf 3 cale większe wtryski i to wystarczało.
co do czasów wtrysku to boje się o LPG żeby mi później chciało to chodzić
A ta mapę po konwersji będę mógł sobie w razie potrzeby korygować w trybie FI
Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 1:54 am
autor: ziuzio
Jak dobrze dostroisz PB i ustawisz Divider, to raczej bez problemu LPG(to i tak dalej będzie w sekwencji) też pójdzie po tym, szczególnie, że ECU nie jest zbyt zaawansowane diagnostycznie i nie będzie protestowało wiecznym trybem awaryjnym:)
Mapę konwersji możesz zmodyfikować w każdej chwili, ale nie mając już przepływki(Analog In do podglądu) na pokładzie, trudniej będzie wyczuć co potrzeba zrobić.
Ważne, aby przed konwersją maksymalnie sprecyzować przedział Deflection(czyli zakres MapSensora w Twoim wypadku), żeby nie tracić "rozdzielczości" mapy. W FI możesz już sobie sam zdefiniować jak ma wyglądać podziałka obciążenia:)
Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 8:19 am
autor: punto 1.6
divider ustawie na 1 albo 2 to zależny jak to będzie pracować, czy w miarę stabilnie czy nie i jakę czasy wyjdą ale to będę mógł spróbować tak i tak .
Co do mapy konwersji to ja to zrobiłem tak, ze wykorzystałem loga z przed kilku miesięcy dość długi log, przy upalaniach i hamowaniach silnikiem . Klikiem na maf do map mapa wyszła fajnie zapełniona o taka
https://naforum.zapodaj.net/1eb841efc3f4.png.html" target="_blank" , i
odłączyłem przeplywke zwarłem styki do masy ustawiłem sobie analog out ofset na maksa 2,47v. zacząłem tak poprawiać mape aby motor się zbierał i jechał . trochę podglądałem koretky ecu po sondzie i to wszystko.
Cały szkopuł w moim przypadku, polega na tym ze nie jestem w stanie teraz zrobić dobrego loga, bo na krótkim dolocie przepływomierz strasznie mąci przy schodzeniu z obrotów. I podpieranie się napięcie na an in w stosunku do an out da mi falowanie nisku afr przy schodzeniu i gaśniecie w efekcie wyjdzie kijowa mapa konwersji.
Kurde jak bym wiedział ze skrócony dolot tak wpłynie na wskazania MAF, to bym na starym kolektorze zrobił logi i miał bym pewność . Teraz trzeba coś wykminić
Co do Deflection(czyli zakres MapSensora ) to jest ok od -0,75 hamowanie silnikiem do1,5b bo tyle seryjny map ogarnia, a w piku i tak dmucham więcej , jak bym ustawił na 1b to wtedy rozdzielczość by mi wzrosła i zapewnie można by było to lepiej dokładniej ustawić. Ale znowu na takim doładowaniu to huj-a nie jazda słabego ma kopa

Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 10:58 am
autor: turbomaniak
I jak tam? Byly juz jakies testy?

Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 11:17 am
autor: punto 1.6
Nie jeszcze nie

bo kurde na wewnątrz -15 a w garażu nie chce smrodzić spalinami ,
Dzisiaj bym przerobił wiązkę na FI ale nie wiem czy z ta mapa konwersji będzie to chodzić
Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 11:22 am
autor: turbomaniak
No to wsiadaj w samochod i rob nowa konwersje, z wolnymi orotami a dokladniej z zejsciem na wolne poradzisz sobie tak jak pisalem, dluga gorka i hamujesz silnikiem do obrotow jak na wolnych
Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 11:25 am
autor: punto 1.6
Ale mam problem taki ze na krótkim dolocie przeplywka właśnie w tym momencie hamowania podbija napięcie , i afr leci na 10 =falowanie i gaśnie. A wtedy mapa wyjdzie chyba nie za ciekawa ?
A ciul idę spróbować skupie się najbardziej na podciśnieniach i hamowaniem silnikiem

A bova mam odłączyć aby nie upuszczał

Re: Ecu master podłączenie!!!
: wt lut 27, 2018 11:30 am
autor: turbomaniak
Nie bedziesz mial tego problemu jesli zrobisz tak jak pisze, nic nie bedzie podbijalo przeplywu. Jestes na gorce, puszczas gaz i ladnie logujesz wartosc z przeplywki az do wolnych obrotow