poci sie uszczelka...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

Rozrząd robiłem 2 tygodnie temu...

A sugerujesz że od kąpieli olejowej się spsuje?
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: goofer007 »

BladeRunner pisze:A sugerujesz że od kąpieli olejowej się spsuje?
Myślę, że przez 2 tygodnie go nawet nie zdążyło zbyt dobrze zaimpregnować,a wspomniałem nowym, bo myślałem że nie był zmieniany.

Jak ściągniesz dekiel to daj znać czy wałek rozrządu cały :wink:
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: omagi »

No z wałkami to masakra xD
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

goofer007 pisze:Jak ściągniesz dekiel to daj znać czy wałek rozrządu cały :wink:
A czego mam szukać? Gruzu i zniszczeń? Czy po prostu uszkodzeń na krzywkach?
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: omagi »

BladeRunner pisze:
goofer007 pisze:Jak ściągniesz dekiel to daj znać czy wałek rozrządu cały :wink:
A czego mam szukać? Gruzu i zniszczeń? Czy po prostu uszkodzeń na krzywkach?
Całkowitej masakry. Wszystko zmielone w drobny mak, a tam dalej fiatoski silnik działa poprawnie :) \
Zjedzonych krzywek. Ja miałem taką przygodę że kupiłem samochód z zjedzonym walkiem na 2 czy 3 krzywkach. Po wymianie na używany w idealnym stanie było ok... no ale nie długo nie przejechałem może z 300km i wałek był zjedzony :) uchowała się w jeszcze nie najgorszym stanie 1 krzywka :) na a teraz mam wałek z rewaru i się okaże co będzie ^^
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: McBanan »

omagi pisze:
BladeRunner pisze:
goofer007 pisze:Jak ściągniesz dekiel to daj znać czy wałek rozrządu cały :wink:
A czego mam szukać? Gruzu i zniszczeń? Czy po prostu uszkodzeń na krzywkach?
Całkowitej masakry. Wszystko zmielone w drobny mak, a tam dalej fiatoski silnik działa poprawnie :) \
Zjedzonych krzywek. Ja miałem taką przygodę że kupiłem samochód z zjedzonym walkiem na 2 czy 3 krzywkach. Po wymianie na używany w idealnym stanie było ok... no ale nie długo nie przejechałem może z 300km i wałek był zjedzony :) uchowała się w jeszcze nie najgorszym stanie 1 krzywka :) na a teraz mam wałek z rewaru i się okaże co będzie ^^

Ile teraz sobie licza za regeneracje walka w rewarze? Slyszalem ze robia dobrze.
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: omagi »

Ile teraz sobie licza za regeneracje walka w rewarze? Slyszalem ze robia dobrze.
Bardzo nie oficjalnie dalem mniej ale normalnie 550zł + wat xD za wałek sportowy :)
Awatar użytkownika
gajos3
Aktywny użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 3:08 pm
Miejscowość: Bielsk Podlaski
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: gajos3 »

goofer007 pisze:To co zaznaczyłeś na obrazku to uszczelniacze zaworowe i żeby je wymienić, musiałbyś ściągać głowicę.
Nie zgodzę się z tym. U siebie w silniku wymieniłem uszczelniacze, ściągając tylko głowiczkę, czyli wałek rozrządu z jego obudową i szklankami.
:cool: Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
:) Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
:D MZ ETZ 250
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

Żeby uciąć spekulacje postaram się dziś zrobić fotkę silnika z miejscem gdzie cieknie ;)
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: goofer007 »

gajos3 pisze:Nie zgodzę się z tym. U siebie w silniku wymieniłem uszczelniacze, ściągając tylko głowiczkę, czyli wałek rozrządu z jego obudową i szklankami.
Wiesz, zawsze można wyjść z założenia, że "nie da, to się parasola w d**ie rozłożyć".
To może inaczej ujmując, jakby mnie przyszło wymieniać uszczelniacze to ściągnął bym czapkę i zrobił po ludzku a nie stosował kombinacji alpejskich :wink:
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
gajos3
Aktywny użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 3:08 pm
Miejscowość: Bielsk Podlaski
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: gajos3 »

Z jednej strony mas rację, ale ściąganie głowicy, tylko po to by wymienić uszczelniacze, to wg mnie bez sensu, tym bardziej jeśli UPG ma się dobrze i ogólnie silnik jest zdrowy. Bo przecież od razu trzeba wymieniać kilka uszczelek, planować głowicę itp.
A przy wymianie uszczelniaczy nie ma dużo zabawy i naprawdę jest to przyjemna i łatwa robota, no tylko tyle że potrzeba dodatkowej pary rąk. Ściąga się głowiczkę, wykręca świece, rozpina zawory i po sprawie. Patent na rozpięcie podpowiedział mi człowiek, który się na tym zna, jeśli mnie pamięć nie myli to pawel_78 z AK. Przy GMP przez otwór od świecy napycha się do oporu do komory sznurek nylonowy. Patent świetnie działa, mozna bez problemu rozpiąć zawory i wg mnie nie warto ściągać głowicy, jeśli ma się wymienić tylko uszczelniacze.
:cool: Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
:) Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
:D MZ ETZ 250
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

Chyba wyjdę na jełopę ale sprawdziłem przy jeździe co to jest, i wiecie co? To nie uszczelka... To ciśnienie oleju wy..dala bagnet i z gniazda bagnetu wali olejem...
Jak to uszczelnić na tyle aby nie wybijało go przy jeździe?
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: goofer007 »

BladeRunner pisze:To ciśnienie oleju wy..dala bagnet i z gniazda bagnetu wali olejem...
To nie ciśnienie oleju. Sprawdź drożność odmy.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: McBanan »

goofer007 pisze:
BladeRunner pisze:To ciśnienie oleju wy..dala bagnet i z gniazda bagnetu wali olejem...
To nie ciśnienie oleju. Sprawdź drożność odmy.

Tak jak kolega pisze sprawdz droznosc odmy a jak to nie pomoze to sprawdz kompresje bo byc moze juz po pierscionkach...
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
BladeRunner
Aktywny użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt mar 22, 2011 10:38 am
Miejscowość: Warszawa
Auto: Inne
Kontakt:

Re: poci sie uszczelka...

Post autor: BladeRunner »

Wczoraj gadałem z mechaniorem swoim - Odma to też jego pierwsze podejrzenie...
Jutro jadę
Pozdrawiam - Marcin "BladeRunner"
ODPOWIEDZ