UnoT kupione więc problemy są :]

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Wytargałem kolektor dolotowy, gdyby nie ta durna osłona między kol. wydechowym a dolotowym zajeło by mi to z godzine może a tak pierdzieliłem sie ze 3h, kolektor odkręcony, osłona odkręcona, ale jak to ustrojstwo wyciągnąć??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Najpierw wypinasz cięgno od klapki WG. Potem bierzesz sprytny kluczyk na przedłużce i łamaku(łamak najlepiej owinąć dwoma zwojami taśmy PCV aby nie 'gibał' się w doł)i odkręcasz dwie śrubki na ktorych trzyma się bączek :) . Trzeba trochę czasu poświęcić i mieć dobre oświetlenie.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

łamak sie dzis nakręciłem już przy odkręcaniu kolektora
na tym skończyłem robote z silnikiem, bo chciałem skończyć robić drzwi...

jak wypiąć cięgno od klapki (żebym sie jutro niepotrzebnie nie głowił 8) ) ??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Nie pamiętam dokładnie czy w 1.3T jest tak, ale powinno być zabezpieczenie Seger'a, ktore wydłubujesz małym śrubokręcikiem i gotowe, wystarczy tylko zrzucić cięgno :) .
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

ziuzio pisze:Nie pamiętam dokładnie czy w 1.3T jest tak, ale powinno być zabezpieczenie Seger'a, ktore wydłubujesz małym śrubokręcikiem i gotowe, wystarczy tylko zrzucić cięgno :) .
dokladnie jak mowisz...
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Kuzwa ciągle pada, nie moge nic porobić, w garażu stoi 1.0 a ten bidny moknie na zewnątrz, niestety mam tak przewalone z tym garażem że nie ma szans żeby je wypchać, a wjechać nie wjade bo w UT jest zdjęty kolektor a nie bede go składał tylko na wjazd do garażu... lipa

Ten pierścien segera jest na górze czy dole dźwigni od wg? Chwile dzisiaj tam pokombinowałem i nic nie schodzi...

Ile trzeba odkręcić śrub przy turbo żeby ściągnąć DP ?? Znalazłem tylko 3, pewnie coś z dołu jest??


Robił ktoś jakiś poważny remont blacharki?? Po dogłębniejszym obejrzeniu widać że trzeba zrobić kawałek podłogi gdzie jest przykręcane tylne mocowanie wachacza :? , słabo wygląda, reszta dość dobrze jeszcze sie trzyma będzie trzeba pozabezpieczać głównie.

Ile może kosztować takie wspawanie nowego kawałka podłogi??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Seger jest od gory.

Śruby są cztery. Jedna jest sprytnie schowana(choć widać ją bez problemu) między tymi odlewami "rur" WG i wylotu spalin z łopatek turbiny, jeśli tą widzisz, to pewnie dolnej nie widzisz lub ktoraś jest po prostu ukręcona :| .

Wspawanie takiego kawałka pewnie ok.50-100zł, zależy od skomplikownia kształtu, grubości spawanej blachy.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Noooooo, klapka rozruszana, pukanie stukanie i gorąca coca-cola pomogły, pewnie jak sie zrobiła dziura w dolocie to WG sie wogle nie otwierał i poprostu nieużywany sie zapiekł 8) , jutro musze kupic uszczelki pod tek kolektor i składam wszystko do kupy, zobaczymy jak jezdzi 8)

Te uszczelki mogą być wycięte z papieru do uszczelek czy muszą być jakieś specjalne?? Te widze że są jakieś zbrojone i nie wiem czy takich wycinanych może nie wydmuchać... w końcu to turbo...

Ma ktoś może patent z elektrozaworem do regulowania doładowania?

Chciałbym sobie zrobić w kabinie taki pstryczek, który otwiera elektrozawór na przewodzie od WG. Dobry pomysł?

Gdzie idzie przewód cisnieniowy od WG? Coś mi sie wydaje że tu też jest coś namieszane...
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Przewód ciśnieniowy od WG idzie do turbiny.
Obrazek
Jezeli chcesz zamontować elektrozawór który zamyka całkowicie dopływ ciśnienia do WG to nie radzę.
Dlaczego?? Ja tak zrobiłem i efekt był taki że barometr musiałem wymienić, jedna rura pękła na pół i turbo olejem teraz lekko rzuca.
Wskazówka pokazała ze 2 bary i padła.
O które Ci chodzi uszczelki??
1. Między kolektor wydechowy a głowicę??
2. Między kolektor wydechowy a turbo??
3. Między turbo a wylot??
4. Wylot a rura??

Ja dorabiałem 2 szt. poz nr 2 i 3. Za poz nr 2 płaciłem około 20 zł a za 3 tylko że z miedzi 60 zł
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

O uszczelki chodziło mi te między kolektor dolotowy a przedłużenia gdzie są wtryskiwacze.

A elektrozawór chciałem zrobić na trójniku tak by wypuszczał część ciśnienia przez dziurę(np. 3mm tak jak napisane na stronie) , albo jakiś inny system nawet jakiś regulowany zawór, ale tak by włączać i wyłączać w kabinie, by kiedy nie trzeba nie obciążać silnika 8)

Jakoś mi sie wydaje że klapka od WG chodzi za ciężko, ręką dość trudno poruszyć, ale jak czymś podważyć to chodzi ładnie bez zacięć, i szybciutko wraca z powrotem, ta sprężyna w bączku jest taka twarda?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ja pomykam narazie cały czas z doładowaniem 0,8 i jest spoko.
Jak nbie bedziesz pedału ostro cisnął to nie powinno być problemu i masz w razie czego zawsze zapas pod butem
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jeśli chodzi o uszczelki między kolektor a to przedłużenie to mogą być ze zwykłego klingeritu. Jest jeszcze fajny myk tam - warto się trochę pobawić: kupić kawałek bakielitu o grubości 5mm<conajmniej,może być nawet więcej :) ) i zrobić z niego takie dystanse między kolektor a te przedłużenia + oczywiście uszczelki pod i nad te dystanse. Dzięki temu zyskujemy lodowaty kolektor podczas szybkiej jazdy(bez przekładek też jest zimny, ale z nimi to lodowka :twisted: ).

Sprężyna w bączku jest bardzo twarda :D . A klapka powinna chodzić palcami.

Ja mam elektrozawor między bączkiem WG a "sterowaniem" - tyle że powyżej 1bar mam wyłącznik tego elektrozaworka(zrobiony z czujnika podciśnienia z Malucha) i wtedy WG działa normalnie.

A "sterowanie" WG najlepiej wziąść bezpośrenio z kolektora ssącego, ponieważ ciśnienie jest minimalnie mniejsze w kolektorze niż na zimnej muszli(straty w przepływającym układzie dolotowym) - choć fabrycznie bączek bierze ciśnienie bezpośrednio z obudowy turbiny.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Nie rozłączyłem bączka z klapką... nie da sie tego rozłączyć, śruokręt bym pogiął, ale sie nie dało... może dlatego że to bardzo stary UT - 1985rok i coś jes tu inaczej...

Rozruszałem klapke bez odłączania, i sie dziwie czemu dalej tak ciężko chodzi, ale to ta sprężyna poprostu taka mocna, niewiedziałem,
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

No złożyłem i wszystko OK, jakie powinno byc ciśnienie oleju na wolnych obrotach?

A kopółka zapłonu jest taka sama w innych fiatach? Bo do turbacza krzykneli 50zł to jeszcze poszukam...
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

całą blache ja robiłem , sporo tego było . podłącze się do wątku z problamami bo zdecydowanie mam kilka .
1. wskażnik doładowania po odpaleniu silnika się cofa na -
2. gdzie się wpina czujnik temperatury oleju ??
3. (nieśmiać się ) gdzie jest DV bo chyba go niemam ( nic co by go przypominało )
4. czy jest ktoś w poznaniu lub okolicy kto zna się na UT ??
Obrazek
ODPOWIEDZ