UnoT kupione więc problemy są :]
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Kuzwa ciągle pada, nie moge nic porobić, w garażu stoi 1.0 a ten bidny moknie na zewnątrz, niestety mam tak przewalone z tym garażem że nie ma szans żeby je wypchać, a wjechać nie wjade bo w UT jest zdjęty kolektor a nie bede go składał tylko na wjazd do garażu... lipa
Ten pierścien segera jest na górze czy dole dźwigni od wg? Chwile dzisiaj tam pokombinowałem i nic nie schodzi...
Ile trzeba odkręcić śrub przy turbo żeby ściągnąć DP ?? Znalazłem tylko 3, pewnie coś z dołu jest??
Robił ktoś jakiś poważny remont blacharki?? Po dogłębniejszym obejrzeniu widać że trzeba zrobić kawałek podłogi gdzie jest przykręcane tylne mocowanie wachacza
, słabo wygląda, reszta dość dobrze jeszcze sie trzyma będzie trzeba pozabezpieczać głównie.
Ile może kosztować takie wspawanie nowego kawałka podłogi??
Ten pierścien segera jest na górze czy dole dźwigni od wg? Chwile dzisiaj tam pokombinowałem i nic nie schodzi...
Ile trzeba odkręcić śrub przy turbo żeby ściągnąć DP ?? Znalazłem tylko 3, pewnie coś z dołu jest??
Robił ktoś jakiś poważny remont blacharki?? Po dogłębniejszym obejrzeniu widać że trzeba zrobić kawałek podłogi gdzie jest przykręcane tylne mocowanie wachacza

Ile może kosztować takie wspawanie nowego kawałka podłogi??
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Seger jest od gory.
Śruby są cztery. Jedna jest sprytnie schowana(choć widać ją bez problemu) między tymi odlewami "rur" WG i wylotu spalin z łopatek turbiny, jeśli tą widzisz, to pewnie dolnej nie widzisz lub ktoraś jest po prostu ukręcona
.
Wspawanie takiego kawałka pewnie ok.50-100zł, zależy od skomplikownia kształtu, grubości spawanej blachy.
Śruby są cztery. Jedna jest sprytnie schowana(choć widać ją bez problemu) między tymi odlewami "rur" WG i wylotu spalin z łopatek turbiny, jeśli tą widzisz, to pewnie dolnej nie widzisz lub ktoraś jest po prostu ukręcona

Wspawanie takiego kawałka pewnie ok.50-100zł, zależy od skomplikownia kształtu, grubości spawanej blachy.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Noooooo, klapka rozruszana, pukanie stukanie i gorąca coca-cola pomogły, pewnie jak sie zrobiła dziura w dolocie to WG sie wogle nie otwierał i poprostu nieużywany sie zapiekł
, jutro musze kupic uszczelki pod tek kolektor i składam wszystko do kupy, zobaczymy jak jezdzi
Te uszczelki mogą być wycięte z papieru do uszczelek czy muszą być jakieś specjalne?? Te widze że są jakieś zbrojone i nie wiem czy takich wycinanych może nie wydmuchać... w końcu to turbo...
Ma ktoś może patent z elektrozaworem do regulowania doładowania?
Chciałbym sobie zrobić w kabinie taki pstryczek, który otwiera elektrozawór na przewodzie od WG. Dobry pomysł?
Gdzie idzie przewód cisnieniowy od WG? Coś mi sie wydaje że tu też jest coś namieszane...


Te uszczelki mogą być wycięte z papieru do uszczelek czy muszą być jakieś specjalne?? Te widze że są jakieś zbrojone i nie wiem czy takich wycinanych może nie wydmuchać... w końcu to turbo...
Ma ktoś może patent z elektrozaworem do regulowania doładowania?
Chciałbym sobie zrobić w kabinie taki pstryczek, który otwiera elektrozawór na przewodzie od WG. Dobry pomysł?
Gdzie idzie przewód cisnieniowy od WG? Coś mi sie wydaje że tu też jest coś namieszane...
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Przewód ciśnieniowy od WG idzie do turbiny.

Jezeli chcesz zamontować elektrozawór który zamyka całkowicie dopływ ciśnienia do WG to nie radzę.
Dlaczego?? Ja tak zrobiłem i efekt był taki że barometr musiałem wymienić, jedna rura pękła na pół i turbo olejem teraz lekko rzuca.
Wskazówka pokazała ze 2 bary i padła.
O które Ci chodzi uszczelki??
1. Między kolektor wydechowy a głowicę??
2. Między kolektor wydechowy a turbo??
3. Między turbo a wylot??
4. Wylot a rura??
Ja dorabiałem 2 szt. poz nr 2 i 3. Za poz nr 2 płaciłem około 20 zł a za 3 tylko że z miedzi 60 zł

Jezeli chcesz zamontować elektrozawór który zamyka całkowicie dopływ ciśnienia do WG to nie radzę.
Dlaczego?? Ja tak zrobiłem i efekt był taki że barometr musiałem wymienić, jedna rura pękła na pół i turbo olejem teraz lekko rzuca.
Wskazówka pokazała ze 2 bary i padła.
O które Ci chodzi uszczelki??
1. Między kolektor wydechowy a głowicę??
2. Między kolektor wydechowy a turbo??
3. Między turbo a wylot??
4. Wylot a rura??
Ja dorabiałem 2 szt. poz nr 2 i 3. Za poz nr 2 płaciłem około 20 zł a za 3 tylko że z miedzi 60 zł
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
O uszczelki chodziło mi te między kolektor dolotowy a przedłużenia gdzie są wtryskiwacze.
A elektrozawór chciałem zrobić na trójniku tak by wypuszczał część ciśnienia przez dziurę(np. 3mm tak jak napisane na stronie) , albo jakiś inny system nawet jakiś regulowany zawór, ale tak by włączać i wyłączać w kabinie, by kiedy nie trzeba nie obciążać silnika
Jakoś mi sie wydaje że klapka od WG chodzi za ciężko, ręką dość trudno poruszyć, ale jak czymś podważyć to chodzi ładnie bez zacięć, i szybciutko wraca z powrotem, ta sprężyna w bączku jest taka twarda?
A elektrozawór chciałem zrobić na trójniku tak by wypuszczał część ciśnienia przez dziurę(np. 3mm tak jak napisane na stronie) , albo jakiś inny system nawet jakiś regulowany zawór, ale tak by włączać i wyłączać w kabinie, by kiedy nie trzeba nie obciążać silnika

Jakoś mi sie wydaje że klapka od WG chodzi za ciężko, ręką dość trudno poruszyć, ale jak czymś podważyć to chodzi ładnie bez zacięć, i szybciutko wraca z powrotem, ta sprężyna w bączku jest taka twarda?
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Ja pomykam narazie cały czas z doładowaniem 0,8 i jest spoko.
Jak nbie bedziesz pedału ostro cisnął to nie powinno być problemu i masz w razie czego zawsze zapas pod butem
Jak nbie bedziesz pedału ostro cisnął to nie powinno być problemu i masz w razie czego zawsze zapas pod butem
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jeśli chodzi o uszczelki między kolektor a to przedłużenie to mogą być ze zwykłego klingeritu. Jest jeszcze fajny myk tam - warto się trochę pobawić: kupić kawałek bakielitu o grubości 5mm<conajmniej,może być nawet więcej
) i zrobić z niego takie dystanse między kolektor a te przedłużenia + oczywiście uszczelki pod i nad te dystanse. Dzięki temu zyskujemy lodowaty kolektor podczas szybkiej jazdy(bez przekładek też jest zimny, ale z nimi to lodowka
).
Sprężyna w bączku jest bardzo twarda
. A klapka powinna chodzić palcami.
Ja mam elektrozawor między bączkiem WG a "sterowaniem" - tyle że powyżej 1bar mam wyłącznik tego elektrozaworka(zrobiony z czujnika podciśnienia z Malucha) i wtedy WG działa normalnie.
A "sterowanie" WG najlepiej wziąść bezpośrenio z kolektora ssącego, ponieważ ciśnienie jest minimalnie mniejsze w kolektorze niż na zimnej muszli(straty w przepływającym układzie dolotowym) - choć fabrycznie bączek bierze ciśnienie bezpośrednio z obudowy turbiny.


Sprężyna w bączku jest bardzo twarda

Ja mam elektrozawor między bączkiem WG a "sterowaniem" - tyle że powyżej 1bar mam wyłącznik tego elektrozaworka(zrobiony z czujnika podciśnienia z Malucha) i wtedy WG działa normalnie.
A "sterowanie" WG najlepiej wziąść bezpośrenio z kolektora ssącego, ponieważ ciśnienie jest minimalnie mniejsze w kolektorze niż na zimnej muszli(straty w przepływającym układzie dolotowym) - choć fabrycznie bączek bierze ciśnienie bezpośrednio z obudowy turbiny.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Nie rozłączyłem bączka z klapką... nie da sie tego rozłączyć, śruokręt bym pogiął, ale sie nie dało... może dlatego że to bardzo stary UT - 1985rok i coś jes tu inaczej...
Rozruszałem klapke bez odłączania, i sie dziwie czemu dalej tak ciężko chodzi, ale to ta sprężyna poprostu taka mocna, niewiedziałem,
Rozruszałem klapke bez odłączania, i sie dziwie czemu dalej tak ciężko chodzi, ale to ta sprężyna poprostu taka mocna, niewiedziałem,
- jugo500
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 304
- Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
całą blache ja robiłem , sporo tego było . podłącze się do wątku z problamami bo zdecydowanie mam kilka .
1. wskażnik doładowania po odpaleniu silnika się cofa na -
2. gdzie się wpina czujnik temperatury oleju ??
3. (nieśmiać się ) gdzie jest DV bo chyba go niemam ( nic co by go przypominało )
4. czy jest ktoś w poznaniu lub okolicy kto zna się na UT ??
1. wskażnik doładowania po odpaleniu silnika się cofa na -
2. gdzie się wpina czujnik temperatury oleju ??
3. (nieśmiać się ) gdzie jest DV bo chyba go niemam ( nic co by go przypominało )
4. czy jest ktoś w poznaniu lub okolicy kto zna się na UT ??