Strona 2 z 5

Re: Głowica

: ndz sie 02, 2009 2:34 pm
autor: ZibiUT
Ogólnie rzecz biorac to prowadnice po umieszczeniu w głowicy powinno sie przefrezowac na wymiar zaworu bo w czasie wbijania/wciskania materiał się odkształca. Tak jak napisał turbomaniak, zawieś głowice do roboty i zapłać bo potem remont silnika może okazać się bardziej kosztowny.

Re: Głowica

: ndz sie 02, 2009 10:02 pm
autor: uniak 1.4T
takim sposobem to napewno sie naucze, wy chyba tez musieliscie od czegos zaczac nie?
powiedzcie mi tylko jak dobrac prowadnice i uszczelniacze

turbomaniak prosze cie nie udzielaj odpowiedzi na moje pytania, bo poza przemadrzaniem sie nie powiedzałes jeszcze nic konkretnego

Re: Głowica

: ndz sie 02, 2009 10:15 pm
autor: kania_
A ile silników bedziesz w roku robił?
JAK JEDEN, TO DAJ SOBIE SPOKÓJ I ZLEC TO JAKIEJS FIRMIE TYPU AUTOSZLIF
p.s.
Bo takim sposobem sie nie nauczysz, stracisz czas i pieniadze. Do tego jest przyrzad specjalize de lamazą i czujnik warsztatowy 1kg z wprawną ręką. Kup sobie jakis poradnik mechanika samochdowego dla uczniów szkół srednich

Re: Głowica

: pn sie 03, 2009 12:08 am
autor: turbomaniak
Hehe, powodzenaia w remoncie jak jestes taki cwany

Re: Głowica

: pn sie 03, 2009 1:06 am
autor: JARO_Cz-wa
uniak 1.4T pisze:takim sposobem to napewno sie naucze, wy chyba tez musieliscie od czegos zaczac nie?
powiedzcie mi tylko jak dobrac prowadnice i uszczelniacze...
Jak to jak dobrać? Idziesz do sklepu i mówisz do jakiego auta potrzebujesz i tyle. Nie wiem coprawda jaki z Ciebie mechanik, ale takie pytania nie wróżą zbytnich kwalfikacji, proponowałbym jednak taką rzecz jak głowica silnika oddać do zakładu który ma do tego specjalistyczny sprzęt i przede wszystkim ludzie tam pracujący wiedzą co i jak zrobić :idea: Głowica to bardzo "odpowiedzialny" element silnika, wiąże się z uzyskiwanymi przez silnik osiągami jak również ewentualny błąd przy naprawie głowicy może później zaskutkować poważnym uszkodzeniem silnika.
Taki mały przykład: wyobraź sobie, że na skutek nieprawidłowego montażu prowadnicy i nie zdiagnozowania tego fuck upp-u może to spowodować zatarciem się zaworu w prowadnicy po czym tłok leci w góre i...... i przy pełni szcześcia za pewien czas będziesz robił głowice(o ile nie pęknie) jeszcze raz i szukał kogoś kto Ci sprzeda jeden tłok :roll:

Ja praktycznie wszystko co mam do zrobienia przy aucie robie sam, ale do takich rzeczy jak remont głowicy czy rozbiórka turbospreżarki się nie garne, bo to poprostu się nie opłaca :wink:

Re: Głowica

: pn sie 03, 2009 9:08 am
autor: simon1989
Konczac ta do niczego nieprowadzaca rozmowe, moge powiedziec, ze bez odpowiedniego zaplecza maszynowego, doswiadczenia i kwalifikacji nie ma szans zeby wykonac ta prace dobrze. Tak jak pisza przedmowcy musisz pojsc do dobrego autoszlifu. Ja ostatnio tak zrobilem. Powiedzialem zeby mi dopasowal gniazda do wiekszych zaworow, dotart i jak trzeba to wymienil prowadnice.

Re: Głowica

: pn sie 03, 2009 8:29 pm
autor: wsk
Ile Cie to kosztowalo zl???

Re: Głowica

: pn sie 03, 2009 9:24 pm
autor: uniak 1.4T
co jak co ale zniechecic to wy tu umiecie :wink:

wsk jutro bede wiedział to walne Ci na prv, ale ponoc głowica na zicher to w zaleznosci 500-700zł, ja robie wszystko oprocz wiekszych zaworów bo ktos pisał ze potem peka głowa

Re: Głowica

: pn sie 03, 2009 9:52 pm
autor: skadubek
Ja placilem 650zl zawory, uszczelniacze, prowadnice, plytki, regulacja zaworow i co smieszne chlopaki jeszcze musieli przetoczyc troszke waleczek od Pana Swiatka(nowo zakupiony) bo sie szklanka opierala (pierwsza od kolka roz.) :?

Re: Głowica

: pn sie 03, 2009 10:51 pm
autor: JARO_Cz-wa
uniak 1.4T pisze:co jak co ale zniechecic to wy tu umiecie :wink: ...
Oszczędzamy Twój czas i pieniądze :wink:

Re: Głowica

: wt sie 04, 2009 8:15 am
autor: ZibiUT
skadubek pisze:Ja placilem 650zl zawory, uszczelniacze, prowadnice, plytki, regulacja zaworow i co smieszne chlopaki jeszcze musieli przetoczyc troszke waleczek od Pana Swiatka(nowo zakupiony) bo sie szklanka opierala (pierwsza od kolka roz.) :?
Tez to musiałem zrobić.

Re: Głowica

: wt sie 04, 2009 6:22 pm
autor: simon1989
Moje koszty byly nastepujace - 25zl(ze zniszka dla studenta)=wstawienie 4 zaworow i dotarcie. Normalna cena to 7.5zl za zawor. Tylko wstawil je za plytko w stosunku do fabrycznych, tzn. zawor wystaje za malo ponad uszczelniacz, ale mi to poprawi. Jak pojade to mi tez zalozy wieksze ssace i bedzie komplet 39.5-tipo 1.6/33.4-uno1.5. Splanowanie glowicy kosztowalo 25zl. Poprosze zeby mi jeszcze na frezarce zrobil gniazda na trzy katy-20/45/70, czy cos podobnego, a poszerzanie kanalow wykonam samodzielnie.

Re: Głowica

: wt sie 04, 2009 8:47 pm
autor: turbomaniak
Czy ja dobrze zrozumialem,chcesz miec wstawione wieksze zawory na starych gnizadach???

Re: Głowica

: wt sie 04, 2009 8:50 pm
autor: simon1989
Na starych gniazdach, ale dopasowanych do nowych zaworow.

EDIT. Będą nowe gniazda dla nowych zaworów.

Re: Głowica

: wt sie 04, 2009 8:53 pm
autor: turbomaniak
Przeciez to sie mija z celem :?