Głowica

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Głowica

Post autor: ZibiUT »

Ogólnie rzecz biorac to prowadnice po umieszczeniu w głowicy powinno sie przefrezowac na wymiar zaworu bo w czasie wbijania/wciskania materiał się odkształca. Tak jak napisał turbomaniak, zawieś głowice do roboty i zapłać bo potem remont silnika może okazać się bardziej kosztowny.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

takim sposobem to napewno sie naucze, wy chyba tez musieliscie od czegos zaczac nie?
powiedzcie mi tylko jak dobrac prowadnice i uszczelniacze

turbomaniak prosze cie nie udzielaj odpowiedzi na moje pytania, bo poza przemadrzaniem sie nie powiedzałes jeszcze nic konkretnego
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Głowica

Post autor: kania_ »

A ile silników bedziesz w roku robił?
JAK JEDEN, TO DAJ SOBIE SPOKÓJ I ZLEC TO JAKIEJS FIRMIE TYPU AUTOSZLIF
p.s.
Bo takim sposobem sie nie nauczysz, stracisz czas i pieniadze. Do tego jest przyrzad specjalize de lamazą i czujnik warsztatowy 1kg z wprawną ręką. Kup sobie jakis poradnik mechanika samochdowego dla uczniów szkół srednich
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Głowica

Post autor: turbomaniak »

Hehe, powodzenaia w remoncie jak jestes taki cwany
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Głowica

Post autor: JARO_Cz-wa »

uniak 1.4T pisze:takim sposobem to napewno sie naucze, wy chyba tez musieliscie od czegos zaczac nie?
powiedzcie mi tylko jak dobrac prowadnice i uszczelniacze...
Jak to jak dobrać? Idziesz do sklepu i mówisz do jakiego auta potrzebujesz i tyle. Nie wiem coprawda jaki z Ciebie mechanik, ale takie pytania nie wróżą zbytnich kwalfikacji, proponowałbym jednak taką rzecz jak głowica silnika oddać do zakładu który ma do tego specjalistyczny sprzęt i przede wszystkim ludzie tam pracujący wiedzą co i jak zrobić :idea: Głowica to bardzo "odpowiedzialny" element silnika, wiąże się z uzyskiwanymi przez silnik osiągami jak również ewentualny błąd przy naprawie głowicy może później zaskutkować poważnym uszkodzeniem silnika.
Taki mały przykład: wyobraź sobie, że na skutek nieprawidłowego montażu prowadnicy i nie zdiagnozowania tego fuck upp-u może to spowodować zatarciem się zaworu w prowadnicy po czym tłok leci w góre i...... i przy pełni szcześcia za pewien czas będziesz robił głowice(o ile nie pęknie) jeszcze raz i szukał kogoś kto Ci sprzeda jeden tłok :roll:

Ja praktycznie wszystko co mam do zrobienia przy aucie robie sam, ale do takich rzeczy jak remont głowicy czy rozbiórka turbospreżarki się nie garne, bo to poprostu się nie opłaca :wink:
Obrazek
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

Konczac ta do niczego nieprowadzaca rozmowe, moge powiedziec, ze bez odpowiedniego zaplecza maszynowego, doswiadczenia i kwalifikacji nie ma szans zeby wykonac ta prace dobrze. Tak jak pisza przedmowcy musisz pojsc do dobrego autoszlifu. Ja ostatnio tak zrobilem. Powiedzialem zeby mi dopasowal gniazda do wiekszych zaworow, dotart i jak trzeba to wymienil prowadnice.
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: Głowica

Post autor: wsk »

Ile Cie to kosztowalo zl???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

co jak co ale zniechecic to wy tu umiecie :wink:

wsk jutro bede wiedział to walne Ci na prv, ale ponoc głowica na zicher to w zaleznosci 500-700zł, ja robie wszystko oprocz wiekszych zaworów bo ktos pisał ze potem peka głowa
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Re: Głowica

Post autor: skadubek »

Ja placilem 650zl zawory, uszczelniacze, prowadnice, plytki, regulacja zaworow i co smieszne chlopaki jeszcze musieli przetoczyc troszke waleczek od Pana Swiatka(nowo zakupiony) bo sie szklanka opierala (pierwsza od kolka roz.) :?
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Głowica

Post autor: JARO_Cz-wa »

uniak 1.4T pisze:co jak co ale zniechecic to wy tu umiecie :wink: ...
Oszczędzamy Twój czas i pieniądze :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Głowica

Post autor: ZibiUT »

skadubek pisze:Ja placilem 650zl zawory, uszczelniacze, prowadnice, plytki, regulacja zaworow i co smieszne chlopaki jeszcze musieli przetoczyc troszke waleczek od Pana Swiatka(nowo zakupiony) bo sie szklanka opierala (pierwsza od kolka roz.) :?
Tez to musiałem zrobić.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

Moje koszty byly nastepujace - 25zl(ze zniszka dla studenta)=wstawienie 4 zaworow i dotarcie. Normalna cena to 7.5zl za zawor. Tylko wstawil je za plytko w stosunku do fabrycznych, tzn. zawor wystaje za malo ponad uszczelniacz, ale mi to poprawi. Jak pojade to mi tez zalozy wieksze ssace i bedzie komplet 39.5-tipo 1.6/33.4-uno1.5. Splanowanie glowicy kosztowalo 25zl. Poprosze zeby mi jeszcze na frezarce zrobil gniazda na trzy katy-20/45/70, czy cos podobnego, a poszerzanie kanalow wykonam samodzielnie.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Głowica

Post autor: turbomaniak »

Czy ja dobrze zrozumialem,chcesz miec wstawione wieksze zawory na starych gnizadach???
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

Na starych gniazdach, ale dopasowanych do nowych zaworow.

EDIT. Będą nowe gniazda dla nowych zaworów.
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 3:16 pm przez simon1989, łącznie zmieniany 1 raz.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Głowica

Post autor: turbomaniak »

Przeciez to sie mija z celem :?
ODPOWIEDZ