Padła uszczelka

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

lukasz1t pisze:
ziuzio pisze:Może niedokręcona świeca zapłonowa lub uszczelka na świecy nie dochodzi mimo dokręcenia.
Dokładnie. Dokręciłeś świecę za słabo, za mocno, albo ten pierścień uszczelniający był uszkodzony. Możliwe, że w tym miejscu też głowica może być uszkodzona... A dokręcałeś świece zgodnie z zaleceniami producenta?
NBie mam pojęcia, zawsze zakładałem i przykręcałem i był spokój, ażto wypatrzyłem. Znowu taki lewy nie jestem żeby dobrze świecy nie przykręcić
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Hej
Podlaczam sie dalej pod temat, mam nadzieje, ze wsk nie ma nic przeciwko. U mnie przyszla "nowa" glowica z Ebaya, 1. mk1. W kanalach wodnych nie widze pekniec, w komorach spalania tez nie, w kanalach dolotowych i wylotowych tez spokoj. Jest juz splanowana i podobno gotowa do montazu. Zabieram sie za zmiane w przyszlym tygodniu. Tylko teraz pytanie - nie zostalo za duzo materialu zebrane podczas planowania?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mam tez nowe sruby i uszczelke Reinza:
Obrazek
Uszczelka tez do 1.3 mk1, ale otwory na kanaly wodne nie pasuja idealnie. Czy musze to jakos dopasowac, zostawic tak czy to niepasujaca uszczelka??
Dzieki za podpowiedzi :)
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

zostaw i nie ruszaj to jest tak zrobine zeby jednakowo chlodził silnik przez płym
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Orajt, to nie bede tego dotykal. Zdziwilem sie, bo bylem przekonany, ze otwory maja pokrywac sie z kanalami wodnymi.
Czyli glowica wyglada przyzwoicie? Nie wyglada na zbyt splanowana? Porownam ze stara jak ja zedre z bloku.
Warto zrobic cos z glowica przed montazem? Odkamienic albo cos? Test olejowy? Upierdliwe pytania, ale bede to robil pierwszy raz i chce sie czegos nauczyc, zrobic maks dobrze i niczego nie zdupcyc :)
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Nigdy nie zdejmowałem głowicy i szczerze powiedziawszy niezbyt się na tym znam, ale mi się wydaje, że raczej uszczelka powinna pasować dobrze do kanałów... :roll: Zależy tylko jakie jest to niedopasowanie. Bo jeśli niektóre z tych kanałów są pod kątami to naturalne jest, że jeśli splanuje się głowicę, to one jakby nieco się "przesuną" (to tak na chłopski rozum) ;)
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

W tej uszczelce neiktore otwory sa okragle, a w glowicy w ksztalcie klina - patrz foto.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

ant_eater pisze:W tej uszczelce neiktore otwory sa okragle, a w glowicy w ksztalcie klina - patrz foto.
No i właśnie o tym ja mówiłem... ;)
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Zostawa jak jest, a głowica raczej ok.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
DymusPGT
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:53 pm
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DymusPGT »

Co do uszczelki to wydaje mi sie ze ta nie podejdzie znaczy sie pracowalem 2 lata w sklepie z czesciami i z tego co pametam sa dwa rodzaje uszczelek do tego auta radzil bym sprawdzic najpierw
PUNTO GT25R :D LIKWIDACJA MAŁYCH USTEREK ALE JUZ LATA
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

A na czym polega roznica? Wlasnie na ksztalcie kanalow wodnych?
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Z tego co mi sie przypomina to do ut 1.3 byly dwie grubosci tych uszczelek, a to ze kanaly nie pasuja idealnie nie jest niczym dziwnym, w wielu silnikach tak jest.
Awatar użytkownika
DymusPGT
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:53 pm
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DymusPGT »

kurcze nie mma juz dostepu do programow zeby sprawdzic ale polecilbym ci podejsc do jakiegos sklepu motoryzacyjnego niech ci pokaza rysunki

a co do Victora to dobre uszczelki ale wiem ze kiedys tez byly problemy z roznica w kanalach a np Erling pasowal idealnie
PUNTO GT25R :D LIKWIDACJA MAŁYCH USTEREK ALE JUZ LATA
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Ok, uszczelke zamawialem u znajomego prosto z hurtowni. Sprawdzil mi po danych auta co i jak i ta powinna pasowac wg niego. Juz drugi raz biore od niego uszczele, mam nadzieje, ze i tym razem dal mi dobra ;) Musze w sobote juz skladac auto, takze zaryzykuje z ta.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Awatar użytkownika
DymusPGT
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:53 pm
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DymusPGT »

wiec tak uszczelek jest 6 rodzajow wszytsko zalezy od mocy silnika i nr silnika roznia sie gruboscia i wlasnie ksztaltem kanalow wodnych wiec radze sie przejsc do sklepu motoryzacyjnego pozdro
PUNTO GT25R :D LIKWIDACJA MAŁYCH USTEREK ALE JUZ LATA
Awatar użytkownika
DymusPGT
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:53 pm
Miejscowość: Starogard Gdański
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DymusPGT »

http://sklep.intercars.com.pl/ tu masz katalog wies sobie sam zobacz powinny byc obrazki kanalow wodnych potrz tez na firmy uszczelek
PUNTO GT25R :D LIKWIDACJA MAŁYCH USTEREK ALE JUZ LATA
ODPOWIEDZ