Strona 2 z 3

: śr sty 28, 2009 2:08 am
autor: Tschoob
zibi u puzona mierzyliscie ? zdjal glowice po raz kolejny ? :D

: śr sty 28, 2009 7:57 am
autor: ZibiUT
Nie zdejmował głowicy, kupił drugi blok z tłokami.

: śr sty 28, 2009 9:59 am
autor: kania_
ja zawsze stosowalem mechaniczne szklanki z plytkami
a dlaczego sa jajowate otwory to ci niepowiem, powinny byc okragle
zeby szklanka mogla sie obracac

: śr sty 28, 2009 10:00 am
autor: ZibiUT
A w tym 1,6 16V tez chcesz dac mechaniczne??

: śr sty 28, 2009 12:43 pm
autor: Bini0
kania_ pisze:ja zawsze stosowalem mechaniczne szklanki z plytkami
a dlaczego sa jajowate otwory to ci niepowiem, powinny byc okragle
zeby szklanka mogla sie obracac
kania_ u mnie są zwykłe szklanki z płytkami, tylko z tym że niektóre szklanki są takie ciasne że potrafią zablokować wałek. Podmienię te ciasne szklanki na funkel nówke jeśli nie pomorze to będę musiał pomyśleć o jakimś rozwiercie powiedzmy o 0,1 - 0,2 mm, ile ktoś będzie to potrafił zrobić

: śr sty 28, 2009 12:53 pm
autor: ZibiUT
A nie prościej samemu papierem przeszlifować??

: śr sty 28, 2009 1:29 pm
autor: Bini0
No zobaczę jak to wypadnie z tą nową szklanką - może rzeczy wiście uda się to jakoś pod szlifować

: śr sty 28, 2009 2:59 pm
autor: rożek
Zibi122 pisze:A w tym 1,6 16V tez chcesz dac mechaniczne??
A to ciężko będzie wywalić tą hydraulike bo obudowa wałka nie ma dekielka/kapy, szklanki się wkłada od spodu i przykręca całą głowiczke.

A sprawdzał ktoś czy ten silnik ma natrysk oleju na denka tłoków?

: śr sty 28, 2009 3:49 pm
autor: ZibiUT
nie ma. Mozna dorobić

: śr sty 28, 2009 4:51 pm
autor: ziuzio
Bini0 pisze:
...u mnie są zwykłe szklanki z płytkami, tylko z tym że niektóre szklanki są takie ciasne że potrafią zablokować wałek. Podmienię te ciasne szklanki na funkel nówke jeśli nie pomorze to będę musiał pomyśleć o jakimś rozwiercie powiedzmy o 0,1 - 0,2 mm, ile ktoś będzie to potrafił zrobić
Najczęściej szklanki blokują się od wyrobionych podpór wałka rozrządu, przeważnie wystarczy się dobrze przypatrzeć na te strefy styku dla podpory i dziury szklanki-zebrać tam nadmiar "ubitego" przez wałek aluminium i szklanka powinna zacząć lekko chodzić.
Nie rozwiercaj dziur, a jak już to liźnięcie na okrągło o 0.01mm; jak powiększysz dziurę o 0.1mm to szklanka będzie stawać Ci bokiem przy wracaniu.

: ndz lut 01, 2009 8:43 pm
autor: rożek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2e ... e7007.html

A ja chce przykręcić łape do silnika w miejscu gdzie jest seryjnie w sohc ale problem z miejscem. Wymyśliłem z Bini0 aby wywalić rolke prowadzącą a napinacz przesunąć na prawo. Wtedy zrobi się dużo miejsca na mocowanie silnika ale jest pytanie. Czy puszczając prosto pasek w dół i pozbawiając koło wałka rozrządu zazębienia z paskiem o 5 zębów mniej, nie spowoduje to ścięcie paska czy tam nadmiernego drgania na tak dużej długości w porównaniu z serią?
Dodam że stare DOHC nie miały rolki prowadzącej ale znowu nie miały tyle zaworów do napędzania. Rozwiejcie moje dylematy bo nie chce zniszczyć silnika....

: ndz lut 01, 2009 8:56 pm
autor: ZibiUT
A czemu chcecie pozbyć się tej rolki?? A nie mozna dac mniejszej rolki np?? sprawdz długośc paska w SOHC w tym miejscu

: ndz lut 01, 2009 9:16 pm
autor: kania_
Ja bym nie kombinowal z tym bo najwieksza bolaczka tych slinikow to zcinanie paska i zalozcie calowy nie 3/4
a niemozecie dopiac do podloznicy ? orginalna lapa?

: ndz lut 01, 2009 9:29 pm
autor: rożek
kania_ pisze:Ja bym nie kombinowal z tym bo najwieksza bolaczka tych slinikow to zcinanie paska i zalozcie calowy nie 3/4
a niemozecie dopiac do podloznicy ? orginalna lapa?
Pasek został by seria, nie byłoby tylko rolki prowadzącej i inny napinacz - większy.
Z seryjną łapą problem bo to ma być do zastavy a tam mało miejsca. Na fotce niby jest przykręcona ale robili to Serbowie i prawdopodobnie wypiłowali polowe tej łapy.

: ndz lut 01, 2009 9:51 pm
autor: ZibiUT
W uno chłopaki z innego forum zrobili to tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek