MBC

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Pawlak
Aktywny użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: sob lis 17, 2007 1:07 pm
Miejscowość: Tychy
Auto: Inne

Post autor: Pawlak »

DeviL pisze:A czemu obu nie mozna montowac w kabinie ? :P bo bedzie nam syczec w kolano ? :twisted:
albo jak sie ma wychechłane turbo to zapacka olejem deske rozdzielcza :D
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Pawlak pisze:
DeviL pisze:A czemu obu nie mozna montowac w kabinie ? :P bo bedzie nam syczec w kolano ? :twisted:
albo jak sie ma wychechłane turbo to zapacka olejem deske rozdzielcza :D
O tym nie pomyslalem :twisted: Tylko w takim razie ustawianie mbc bedzie dosyc uciazliwe , jak co chwile trzabedzie zatrzymywac sie , otwierac maske i krecic :cry:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ja mam w kabinie, jakbym miał tak wsiadać i wysiadać z tego kubła przez klatke się wyciągać, zapinki odpinać i tak w kółko to bym zwariował :wink:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Lui pisze:ja mam w kabinie, jakbym miał tak wsiadać i wysiadać z tego kubła przez klatke się wyciągać, zapinki odpinać i tak w kółko to bym zwariował :wink:
A obzygal cie olej kiedys ? :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Pawlak
Aktywny użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: sob lis 17, 2007 1:07 pm
Miejscowość: Tychy
Auto: Inne

Post autor: Pawlak »

no coz kwestia przyzwyczajenia ja mam w komorze silnika na poczatku mnie to irytowalo te wysiadanie ale juz po ustawieniu i koniec gimnastyki :)
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Post autor: 80quattro »

A ja mam inne pytanie związane z MBC , mianowicie :

MBC podłączamy zamiast pierburga , co z kablami od pierburga ? Czy komputer nie wywali błędu przy braku pierburga .

Druga sprawa . MBC trzyma zamknięte sterowanie WG aż do momentu przekroczenia ustawionej wartości ciśnienia . Komputer już od pewnej wartości będzie wysyłał sygnał do pierburga w celu częściowego otwarcia WG który to sygnał będzie nieskuteczny bo pierburg będzie odłączony . Co wtedy "pomyśli sobie komputer" i co zrobi ? Czy np. nie przejdzie w tryb awaryjny albo nie wywali błędu ?

Zastanawiam się nad założeniem MBC ale chcę dokładnie wiedzieć jakie są skutki uboczne .
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Pierburg na kabelkach z boku, albo odpowiedni rezystorek za niego.

Jeśli fura ma przepływkę i już na tyle inteligentne ECU, to wywali błąd kiedy doładowanie zacznie narastać za szybko.
Gdy jest tylko MAPsensor raczej nie wywala błędów, ewentualnie przejście MAF->MAP(o ile ono samo nie będzie skutkowało checkiem) często pozwala uniknąć checka związanego z MBC.
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Post autor: 80quattro »

Czyli rozumiem , że należy zostawić pierburga podłączonego do komputera ale z odłączonymi wężykami . Albo wstawić rezystor o wartości odpowiadającej oporowi cewki w pierburgu .

Co do drugiej części mojego pytania to dotyczy ono całkowicie seryjnego Punto GT . Więc jak w tym aucie zachowa się komputer po założeniu MBC i w sytuacji opisanej przeze mnie powyżej ?
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: MBC

Post autor: szymons1990 »

podepne sie pod temat. chce kupic MBC ale niewiem czy takie moga byc, czy jakiegos badziewia niekupie
http://www.allegro.pl/item662408458_man ... uning.html
http://www.allegro.pl/item656715789_man ... z_6mm.html
brac czy sobie darowac i kupic jakies lepsze czyt drozsze :D
PGT T25
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: MBC

Post autor: Lui »

To jest tani i najbardziej sprawdzony, chyba nikt nie narzekał : http://www.allegro.pl/item663695611_man ... uning.html
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: MBC

Post autor: wsk »

Dokladnie jak pisze Lui :D. Sam mam i bezproblemowy jest.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: MBC

Post autor: szymons1990 »

ok juz wiem co kupic :D dzieki
PGT T25
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: MBC

Post autor: MARCIN »

a mozna wiedziec jak podlaczyc mbc,jakies zdjecie,rysunek i prosil bym o ponowny link z mbc co do punto gt bo poprzednie sa nie aktywne. z tego zaworu WG na MBC i dalej czy raczej zle mysle
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: MBC

Post autor: turbomaniak »

Kruciec od muszli wpinasz do wejscia mbc a wyjscie podpinasz do aktuatora (baczka) i tyle
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: MBC

Post autor: MARCIN »

PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
ODPOWIEDZ