Strona 2 z 4
: pn sty 12, 2009 3:23 pm
autor: ZibiUT
Chodzi o zawór wolnych obrotów. Znajduje się to po prawej stronie pod rozdzielaczem, przykrecone do głowicy. Jedna rurka idzie do dolotu a druga do kolektora ssącego.
http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=2156 strona 17 cześć nr 10.
: pn sty 12, 2009 3:29 pm
autor: pietro
Zibi122 pisze:Chodzi o zawór wolnych obrotów. Znajduje się to po prawej stronie pod rozdzielaczem, przykrecone do głowicy. Jedna rurka idzie do dolotu a druga do kolektora ssącego.
http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=2156 strona 17 cześć nr 10.
Mówisz o zaworze dodatkowego powietrza? jeśli tak to wydaję mi się że jest sprawny na pewno na zimnym jest otwarty a po zagrzaniu się zamyka
: pn sty 12, 2009 3:57 pm
autor: ZibiUT
No tak powinien działać ale czy sprawdzałeś ze tak jest??
: pn sty 12, 2009 3:59 pm
autor: pietro
Zibi122 pisze:No tak powinien działać ale czy sprawdzałeś ze tak jest??
Tak jak był zimny jest otwarty potem został podgrzany do około 80 * i się ładnie zamkną po ostygnięciu się otworzył to chyba jest oki?
: pn sty 12, 2009 4:07 pm
autor: ZibiUT
No tak ale czy sprawdziłes czy na przewodach masz napiecie??
Wiem ze kiedys MOPS miał taką awarę ze zawór był dobry ale kable juz na tyle stare ze nie dawały odpowiedniego napiecia i sie nie zamykał.
Podłacz wtyczkę i zmierz napiecie na zaciskach. Jak bedzie w okolicach 12V to dobrze jak spadnie do około 10 to źle.
: pn sty 12, 2009 4:14 pm
autor: pietro
Zibi122 pisze:No tak ale czy sprawdziłes czy na przewodach masz napiecie??
Wiem ze kiedys MOPS miał taką awarę ze zawór był dobry ale kable juz na tyle stare ze nie dawały odpowiedniego napiecia i sie nie zamykał.
Podłacz wtyczkę i zmierz napiecie na zaciskach. Jak bedzie w okolicach 12V to dobrze jak spadnie do około 10 to źle.
O widzisz tak nie sprawdzałem zaraz podłącze wiązkę i sprawdzę rozumiem że po podaniu zasilania ma być cały czas 12V
: pn sty 12, 2009 4:17 pm
autor: ciemol
a moze mi ktos napisac jak mam sprawdzic czy to działa?
: pn sty 12, 2009 4:36 pm
autor: szymons1990
ciemol pisze:a moze mi ktos napisac jak mam sprawdzic czy to działa?
dobry pomysl najlepszy bylby opis jak dla matola

bo inaczej to tego nie zrobimy

: pn sty 12, 2009 4:36 pm
autor: ZibiUT
Tak ma byc cały czas 12V.
Najprościej sprawdzić po pierwsze czy dochodzi zasilanie tak jak napisałem poprzednio. Aby sprawdzić sam zawór trzeba by go wymontowac i tak jak napisał kolega pietro sprawdzić czy jest otwarty na zimnym a po włozeniu w wodę około 80 st czy się po około 30-60 sek zamknie. Co do czasu nie jestem pewien, moze trwać to troszkę dłużej.
: pn sty 12, 2009 4:43 pm
autor: ciemol
a moze byc tak ze przymarzło jak auto rzadko w zimie jezdziło?
: pn sty 12, 2009 5:10 pm
autor: ciemol
ok, czyli sprawdzamy zawor w jakim jest polozeniu, jak jest zamkniety to wymieniamy jak otwarty sprawdzamy napiecie.
A jak wszystko jest ok?

: pn sty 12, 2009 5:11 pm
autor: ZibiUT
To nie zawór

: pn sty 12, 2009 5:12 pm
autor: ciemol
dobre

jak nie zawor to co, ten czujnik ssania przy termostacie? czy cos jeszcze?
: pn sty 12, 2009 5:17 pm
autor: ZibiUT
Jak nie zawór to pewnie ten czujnik. To jest czujnik temperatury cieczy dla komputera. Jego tez mozna sprawdzić dośc prosto ale nie koniecznie da to 100% pewność. Na zimnym silniku zmierzyć trzeba oporność miedzy stykami. Powinna wynosić około 2-5 Kohm. Jezeli nic nie pokazuje to jest uszkodzony. Jak pokazuje coś w tym zakresie to trzeba jeszcze sprawdzić potem jaka jest oporność na ciepłym silniku. Powinna być około 300 ohm. i tyle.
: pn sty 12, 2009 5:18 pm
autor: szymons1990
ciemol pisze:dobre

jak nie zawor to co, ten czujnik ssania przy termostacie? czy cos jeszcze?
jak to nie te zeczy to bedziesz nagzewal silnik na postoju(przynajmniej turbo po dupie na zimnym silniku nie dostanie)
