Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

grzegorz.patla pisze:
Został mi tylko do wymiany korektor siły hamowania , ewentualnie za długi obieg płynu ( zmieniając bębny na tarcze układ wydłużył się o kilka-naście centymetrów z uwagi na przewody w oplocie ).

Na żadnym łączeniu płyn nie cieknie.

Jak działa zawór zwrotny podciśnienia w serwie ?
Może jak składałem serwo po malowaniu założyłem pompkę odwrotnie ?
Tzn. położenie zaworu zwrotnego podciśnienia w serwie ma znaczenie ?
Jest różnica czy jest na dole serwa , czy na górze ?
Zawór zwrotny puszcza tylko podciśnienie do serwa.
Położenie zaworu zwrotnego w serwie nie ma znaczenia,tylko kierunek jego działania.

Pomiń korektor siły hamowania, może gdzieś przed nim utknęło powietrze, a przez to że może w środku już jest zapieczony, to nie przepuszcza bąbelków powietrza i nie można przez to dobrze odpowietrzyć.
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

podczas wciskania pedału hamulca dźwignia przy korektorze porusza się , więc chyba jest sprawny i nie zapieczony
a może się mylę :)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Sproboj popuscic przewod przed korektorem, jak bedzie mocno plyn lecial to albo korektor albo przewod gumowy od nadwozia do belki bedzie przytkany.
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

dowiedziałem się , że mam odwrotnie założone zaciski i to jest podobno przyczyną
czekam na potwierdzenie od kogoś jak mają być rzeczywiście założone
Ja mam linki od ręcznego u góry a przewody u dołu , a ma być podobno odwrotnie
przewody gumowe mam wymienione na goodridge'a w oplocie więc nie przytyka
jak będę miał potwierdzenie , że mam źle założone zaciski to je przełożę o ile to ma wpływ na siłę hamowania
jak nie pomoże to sprawdzę tak jak pan pisze popuścić przewód przy korektorze
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

ja założyłem tak
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Masz na 100% odwrotnie i przez to nie mozesz odpowietrzyć zacisku bo powietrze cały czas jest u góry i nie zejdzie na dół,
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

Wielkie dzięki

Wieczorem zabieram się za przełożenie zacisków
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Cieszę się, że sprawa się wyjaśniła, bo już sam zacząłem wątpić w serwo.
Brat popełnił ten sam błąd i się głowił nad tym, na szczęście zauważyłem, że coś to nie pasuje z odpowietrznikiem :wink:
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

Właśnie wróciłem z garażu.
Przełożyłem jak ma być i jest :D
Hamuje jak trzeba.

Mam nauczkę na przyszłość , lepiej popytać dokładniej niż próbować.

Dzięki za pomoc. Teraz przynajmniej na przegląd mogę pojechać :)

Postaram się zdobyć aparat cyfrowy i porobić fotki jak ma być to założone na przyszłość dla innych laików jak Ja :oops:
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

Post autor: simon1989 »

Mam pytanie dotyczące odpowietrzania hamulcow. Jutro wymienian zaciski na UT 240mm i interesuje mnie temat odpowietrzania. Czy hamulce w ktore nieingerowalem trzeba odpowietrzyc, tj. czy moge wymienic jeden zacisk, potem odpowietrzyc i tak samo przy drugim?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

Post autor: turbomaniak »

Tak :wink:
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

Post autor: simon1989 »

Odłączyłem oba zaciski przednie. Samochod stal bez nich dwa tygodnie. Wpadlem dzisiaj, patrze do zbiorniczka, a tam sucho(konce przewodow za slabo zakleilem tasma i sie plyn wylal), wiec nalalem pod korek, wydawalo mi sie, ze odpowietrzylem, a przy jezdzie tylnie dzialaja, pedal miekki, przednie prawie w ogole nie hamuja. Pompa od przedniej sekcji mogla mi sie zapowietrzyc-to jest w ogole mozliwe? Co z tym zrobic?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

Post autor: ZibiUT »

zapowietrzona pompa. trzeb najpierw pompe odpowietrzyć potem zaciski.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

Post autor: simon1989 »

Jak sie odpowietrza pompe, bo nie moge sobie tego wyobrazic?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

Post autor: ZibiUT »

Tak samo jak zaciski tylko odkrecasz przewody a nie odpowietrznik.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ