Strona 2 z 2
Re: Regulator ciśnienia paliwa
: wt maja 10, 2005 7:08 pm
autor: MadMaR
KYS pisze:a co to jest różnica ciśnień na końcach wtryskiwacza??
Jest to różnica między ciśnieniem w kolektorze, a cisnieniem w listwie paliwowej. Jakby nie było różnicy to paliwo by nie wytrysnęło z wtryskiwacza

Jezeli jedziesz szybko to w kolektorze jest wieksze cisnienie niz przy spokojnej jezdzie. Jak odpuszczasz gaz to cisnienie w kolektorze spada, wtedy regulator cisnienia paliwa zmniejsza cisnienie na listwie paliwowej dla zachowania stalej roznicy cisnien co zapobieganiu zalewaniu silnika.
Re: Regulator ciśnienia paliwa
: wt maja 10, 2005 8:30 pm
autor: KYS
MadMaR pisze:Jest to różnica między ciśnieniem w kolektorze, a cisnieniem w listwie paliwowej. Jakby nie było różnicy to paliwo by nie wytrysnęło z wtryskiwacza

Jezeli jedziesz szybko to w kolektorze jest wieksze cisnienie niz przy spokojnej jezdzie. Jak odpuszczasz gaz to cisnienie w kolektorze spada, wtedy regulator cisnienia paliwa zmniejsza cisnienie na listwie paliwowej dla zachowania stalej roznicy cisnien co zapobieganiu zalewaniu silnika.
dzięki za pełną odpowiedź...

Re: Regulator ciśnienia paliwa
: śr maja 11, 2005 9:17 am
autor: Yaninnya
ziuzio pisze:Jaki

??poza sprężyną, czujnikiem temperatury??
Rezystorami w AFM.
ziuzio pisze:Poza tym podniesienie ciśnienia paliwa do 3.3 bar jest wielkim obniżeniem AFR-zmierzone sondą szerokopasmową, zeszło z 14.3 na 13.5

.
Poza tym nie chcę mi się po raz kolejny pisać, że nie jest to zabieg konserwujący dla wtryskiwaczy.

: śr maja 11, 2005 5:50 pm
autor: ziuzio
Które rezystory masz na myśli i na jakie wartości podmieniać??
: śr maja 11, 2005 9:58 pm
autor: Yaninnya
ziuzio pisze:Które rezystory masz na myśli i na jakie wartości podmieniać??
No, kolejne rezystory. Bez cienia złośliwości: jeśli nie wiesz które, to znaczy, że nie jesteś biegły w budowie AFM i raczej nic tam nie zmieniaj, bo przestanie wogóle działać. A wartości są zależne od efektu, jaki chcesz uzyskać. Przy różnym dłubnięciu silnika będą różne wartości.
: czw maja 12, 2005 12:27 am
autor: ziuzio
Bez cienia złośliwości, ale jeśli nie umiesz powiedzieć które to też się nie znasz na budowie przepływki

: czw maja 12, 2005 11:33 am
autor: Yaninnya
Pozostwię to bez komentarza. Wiesz jak zbudowany jest przepływomierz? Nie wiesz, bo ślepy by zauważył, napylone na płytę główną przepływomierza, rezystory modulujące sygnał do ECU.
A teraz życzę powodzenia w korekcie ich rezystancji. Bo już mi się odechciało pomagać komuś, kto myśli, że jest cwańszy od innych. Zepsujesz z pół tuzina AFM, to docenisz koszty zdobywania doświadczenia.

: czw maja 12, 2005 11:47 am
autor: ziuzio
I właśnie o to chodzi, że metodą "zmiany" rezystancji jest naciąg sprężyny lub zmiana jej charakterystyki-chyba że masz możliwość wyprodukowania takiej płytki o innych własnościach "oporowych". Metodą inną jest kalibracja od nowa całego układu przez wolny pin lub wpięcie się z opornikami gdzieś na sygnale wychodzącym

,ewentualnie wpięcie się z jakąś świnią i wogóle wywalenie przepływki i przejście na MAPa

- ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś" aby to zrobić

.
: czw maja 12, 2005 12:14 pm
autor: Yaninnya
ziuzio pisze:I właśnie o to chodzi, że metodą "zmiany" rezystancji jest naciąg sprężyny lub zmiana jej charakterystyki-chyba że masz możliwość wyprodukowania takiej płytki o innych własnościach "oporowych".
To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
ziuzio pisze:Metodą inną jest kalibracja od nowa całego układu przez wolny pin lub wpięcie się z opornikami gdzieś na sygnale wychodzącym

,ewentualnie wpięcie się z jakąś świnią i wogóle wywalenie przepływki i przejście na MAPa

- ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś" aby to zrobić

.
Jedyną nie druciarską metodą jest wypieprzenie całego Bosch'a LE-2 Jetronic'a, który jest starszy od węgla, i montaż elektroniki, która pozwala na pełne programowanie i nie ma wogóle jakiegokolwiek przepływomierza (zaczynając od podstarzałego Webera-Marellii, poprzez Emeralda czy DTA, na MoTeC'u kończąc) - ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś", aby to zrobić.

: czw maja 12, 2005 7:03 pm
autor: ziuzio
Yaninnya pisze:
To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
Założę świnkę i przejdę na MAPa oraz założę większe wtryskiwacze bo cykl pracy tych już dawno by wyszedł poza zakres i nie będę miał problemów z oporami przepływu na dolocie.
A jak zmienisz rezystancję napylonej płytki(oprócz ponownego napylenia) to postawię Ci ołtarzyk z mojej starej turbiny

: pn maja 16, 2005 12:44 am
autor: colin
ziuzio pisze:Yaninnya pisze:
To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
Założę świnkę i przejdę na MAPa oraz założę większe wtryskiwacze bo cykl pracy tych już dawno by wyszedł poza zakres i nie będę miał problemów z oporami przepływu na dolocie.
A jak zmienisz rezystancję napylonej płytki(oprócz ponownego napylenia) to postawię Ci ołtarzyk z mojej starej turbiny

Przecinasz sciezke i robisz mostek zawierajacy albo rezystor albo potencjometr. Mozna zrobic na kazdej sekcji chyba o tym sposobem za pomoca osmiu (chyba tyle bylo sekcji) potencjometrow mozna w kazdym zakresie dawka sterowac. Troche druciarstwem pachnie ale dzialac powinno

: pn maja 16, 2005 8:02 am
autor: ziuzio
Masz u mnie ołtarzyk, konstrukcję rozpoczynam od zaraz

. Choć sposób trochę faktycznie druciarski

.
: wt maja 17, 2005 12:44 pm
autor: colin
ziuzio pisze:Masz u mnie ołtarzyk, konstrukcję rozpoczynam od zaraz

. Choć sposób trochę faktycznie druciarski

.
Takie drutowanie na ostatniej sekcji z potencjometrem od rubina (tfu... przepraszam to sie nazywa vtech redbox czy blubox czy costam) na seryjnym turbo pozwolilo zrobic 13.4 na 400m wiec chyba zle nie ma.
Teraz jest nowsza wersja blubox standalone i ma juz opcje robienia dziur w tulejach
